Life & Arts Τρίτη 8/02/2022, 22:06
SOCIAL MEDIA

Ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μοιράζεται περισσότερο τα data χρηστών;

Ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μοιράζεται περισσότερο τα data χρηστών;

Δύο από τις πλέον δημοφιλείς εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι συλλέγουν πολλά προσωπικά δεδομένα.  

Σύμφωνα με μελέτη, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα από την εταιρεία μάρκετινγκ για κινητά URL Genius, διαπίστωσε ότι το YouTube και το TikTok παρακολουθούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το YouTube, το οποίο ανήκει στην Google, συλλέγει ως επί το πλείστον τα προσωπικά δεδομένα για δικούς του σκοπούς – όπως η παρακολούθηση του ιστορικού αναζήτησης στο διαδίκτυο ή ακόμα και της τοποθεσίας των χρηστών, προκειμένου να προβάλλει σχετικές διαφημίσεις. Αλλά το TikTok, το οποίο ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα ByteDance, επιτρέπει κυρίως σε τρίτους να συλλέγουν τα δεδομένα – και από εκεί, είναι δύσκολο να εξακριβωθεί τι ακριβώς συμβαίνει.

Με την παρεμβολή τρίτων, είναι ουσιαστικά αδύνατο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί τα προσωπικά δεδομένα ή ποιες πληροφορίες συλλέγουν.

Όπως σημείωσε η μελέτη, αυτοί μπορούν να παρακολουθούν τη δραστηριότητά των χρηστών και σε άλλους ιστότοπους, ακόμη και αφού έχουν φύγει από την εφαρμογή.

Για την εκπόνηση της μελέτης, το URL Genius χρησιμοποίησε τη λειτουργία Record App Activity από το iOS της Apple για να μετρήσει πόσες διαφορετικές πλευρές παρακολουθούν τη δραστηριότητα ενός χρήστη σε 10 διαφορετικές εφαρμογές κοινωνικών μέσων – YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger και Whatsapp – κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης, προτού καν συνδεθεί στον λογαριασμό του.

Το YouTube και το TikTok ήταν στην κορυφή των εφαρμογών με 14 επαφές δικτύου η καθεμία, σημαντικά υψηλότερες από τον μέσο αριθμό έξι επαφών δικτύου ανά εφαρμογή της μελέτης. Αυτοί οι αριθμοί είναι πιθανώς υψηλότεροι για χρήστες που είναι συνδεδεμένοι σε λογαριασμούς σε αυτές τις εφαρμογές, σημειώνει η μελέτη.

«Οι καταναλωτές δεν μπορούν επί του παρόντος να δουν ποια δεδομένα κοινοποιούνται σε δίκτυα τρίτων ή πώς θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους», υποστηρίζουν οι συντάκτες της έκθεσης.

Το TikTok έχει αποτελέσει αντικείμενο κριτικής στο παρελθόν σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία συλλέγει και χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα, ειδικά από νεότερους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρισμών ότι η εταιρεία έχει μεταφέρει ορισμένα προσωπικά δεδομένα χρηστών σε κινεζικούς διακομιστές.

Σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου του TikTok, η εφαρμογή μπορεί να μοιράζεται δεδομένα χρηστών με την κινεζική μητρική της εταιρεία, αν και ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί μέτρα ασφαλείας για την «προστασία ευαίσθητων δεδομένων χρήστη».

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης: 

Ρωγμές στην κυριαρχία του Facebook: Πρώτη μείωση χρηστών σε 18 χρόνια

Το κορυφαίο app του 2021 – Εκθρόνισε το Google 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News