START UPS

Oι Έλληνες startupers που φέρνουν την τεχνητή νοημοσύνη… στην ντουλάπα σας

Η Intelistyle βοηθάει τις επιχειρήσεις να εξατομικεύσουν την εμπειρία των πελατών τους

Οι ιδρυτές της Intelistyle. Από αριστερά Μιχάλης Μιχελής, Κώστας Κουκοβάρας

Η Intelistyle είναι μια startup με έδρα το Λονδίνο και founders δυο Έλληνες, τον Κώστα Κουκοράβα και τον Μιχάλη Μιχελή, η οποία καταφέρνει να δίνει λύση σε μια κατάσταση που λίγο πολύ βιώνουμε όλοι μας. Πώς θα πετύχουμε τον καλύτερο συνδυασμό με τα ρούχα που αγοράζουμε. 

Το λογισμικό της εταιρείας απευθύνεται αποκλειστικά στους λιανοπωλητές, οι λύσεις όμως που δίνονται μέσα από αυτό με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης έχει τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή. Ο καταναλωτής μπαίνει στην ιστοσελίδα του καταστήματος για να αγοράσει κάποιο ένδυμα ή εξάρτημα και επιλέγοντας κάτι που του αρέσει, του προτείνεται μέσα  από την ιστοσελίδα, συνδυασμός ή συνδυασμοί με τι άλλο θα μπορούσε να το ταιριάξει (από παλτό, παπούτσια, έως τσάντα και γραβάτα). 

Η Intelistyle όμως καινοτομεί και πηγαίνει ένα βήμα πιο μπροστά. Διότι στον πελάτη οι προτάσεις γίνονται βάσει του προσωπικού του στυλ, των χαρακτηριστικών του, όπως τον σωματότυπό του, το βάρος, το ύψος, το χρώμα των ματιών, των μαλλιών ακόμη και του δέρματος. Επιπλέον μπορεί να ορίσει και για ποια περίσταση χρειάζεται το αντικείμενο που αγοράζει, αν είναι δηλαδή για κάποια επίσημη εκδήλωση, για τη δουλειά του ή για καθημερινή χρήση, ενώ μέσα από την ιστοσελίδα του καταστήματος μπορεί να του γίνει πρόταση για μια άλλη περίσταση με διαφορετικό συνδυασμό ρούχων ή αντικειμένων. 

oi-ellines-startupers-poy-fernoyn-tin-techniti-noimosyni-stin-ntoylapa-sas0

Πιο απλά η startup καλύπτει το μεγάλο κενό των ηλεκτρονικών αγορών, «την απουσία της δεύτερης γνώμης σε αυτό που αγοράζουμε, αν ταιριάζει σε εμάς και ακόμη περισσότερο πώς θα μπορούσε να συνδυαστεί με τον καλύτερο τρόπο και να στέκεται αισθητικά», λέει στο MR ο εκ των ιδρυτών της Intelistyle, Κώστας Κουκοράβας. «Πόσες φορές θέλουμε να αγοράσουμε ένα ένδυμα και θέλουμε πάντα αυτή τη δεύτερη γνώμη, είτε από φίλη/φίλο, είτε από σύζυγο, είτε από έναν πωλητή ενός καταστήματος», συμπληρώνει, προσθέτοντας ότι εν μέσω της πανδημίας, με τα φυσικά καταστήματα κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα και τον κόσμο να επιδίδεται σε ηλεκτρονικές αγορές, καταφέραμε κατά κάποιο τρόπο να καταστήσουμε τις διαδικτυακές αγορές λιγότερο απρόσωπες. 

«Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την εμπειρία του καταναλωτή όταν αγοράζει ένα προϊόν, κάνοντας προτάσεις και προτείνοντας συνδυασμούς όπως θα γινόταν με τη βοήθεια ενός πωλητή σε ένα φυσικό κατάστημα», μας εξηγεί. «Την ίδια ώρα τα έσοδα για τους πελάτες μας αυξάνονται, καθώς οι καταναλωτές επιστρέφουν στο ηλεκτρονικό κατάστημα όντας ικανοποιημένοι από την εμπειρία που τους προσφέρεται», σημειώνει. 

Η startup κάνει χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για το τελικό αποτέλεσμα που φθάνει στον πελάτη και η διαδικασία είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη, καθώς η ομάδα της Intelistyle καθημερινά, αναζητά, συλλέγει και αναλύει τις τάσεις της μόδας από όλο τον κόσμο, από τον πιο μεγάλο οίκο έως μικρούς και σχετικά άγνωστους σχεδιαστές. 

Η έμπνευση

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι χρειάζονται λίγα λεπτά ή δευτερόλεπτα για να μετουσιωθεί μια ιδέα σε πραγματικότητα. Ένα ταξίδι στο Χονγκ Κονγκ του Μιχάλη και του Κώστα ήταν η πηγή έμπνευσης για τους δύο founders, προκειμένου να προχωρήσουν στο εγχείρημά τους. Οι δυο τους μόνο σχέση με τη μόδα δεν είχαν. Ο Μιχάλης μαθηματικός και αναλυτής των Big Data, για τον Κώστα έχοντας σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων, η επαγγελματική εμπειρία περιλαμβάνει τη συμμετοχή στις ομάδες παραγωγής και development, σε εταιρείες όπως η Microsoft, το Skype, ενώ ήταν υπεύθυνος για το λανσάρισμα υπηρεσιών όπως το iPlayer Radio του BBC, αλλά και του Skype στο XBOX.

Σε εκείνο το ταξίδι στο Χονγκ Κονγκ, βρέθηκαν στο κατάστημα με πολυτελή ενδύματα και είδη της αλυσίδας Lane Crawford. Η αίσθηση της πολυτέλειας, αλλά κυρίως η εξυπηρέτηση από το προσωπικό εντυπωσιακή. Για τους δυο startupers η εμπειρία αυτή ήταν μοναδική, δημιουργώντας τους το ερώτημα, αν την εμπειρία αυτή μπορεί να την έχει ένας καταναλωτής ο οποίος δεν έχει τη δυνατότητα να βρεθεί σε ένα κατάστημα για τον οποιοδήποτε λόγο (η πανδημία είναι ένας από τους «καλούς» λόγους).

Αυτή η αίσθηση, συν το γεγονός ότι και οι ίδιοι όπως οι περισσότεροι προβληματιζόμαστε για το τι θα φορέσουμε, ήταν το έναυσμα για να προχωρήσουν στην ίδρυση της Intelistyle. 

Πού απευθύνεται η Intelistyle; Ποια είναι τα μεγαλύτερα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι καταναλωτές από τη χρήση της πλατφόρμας σας;

«Η Intelistyle απευθύνεται στους λιανοπωλητές ενδυμάτων και ειδών ρουχισμού, οι οποίοι θέλουν να βοηθήσουν τους πελάτες τους να βρουν τα κατάλληλα ρούχα για αυτούς. Ο τελικός χρήστης της υπηρεσίας μας είναι οι πελάτες τους, οι καταναλωτές που αγοράζουν ενδύματα και αξεσουάρ και εκείνοι που ακολουθούν τη μόδα.

Η έρευνά μας έδειξε ότι καθημερινά, ένα στα δύο άτομα δυσκολεύεται να αποφασίσει τι να φορέσει και το 34% χρειάζεται περισσότερο από πέντε λεπτά για να καταλήξει σε μια απόφαση. Το 78% των ανθρώπων χρειάζονται βοήθεια για να επιλέξουν τα κατάλληλα ρούχα που ταιριάζουν στον τύπο του σώματός τους, το 70% για να ντυθούν για μια συγκεκριμένη περίσταση, το 67% για να επιλέξουν τα κατάλληλα χρώματα που ταιριάζουν στον τόνο του δέρματος τους, ενώ το 60% χρειάζεται βοήθεια για να καταλήξει στον κατάλληλο συνδυασμό ρούχων. 

Ωστόσο, το προσωπικό στυλ απαιτεί χρόνο και χρήμα. Τα περιοδικά και τα blogs μόδας δεν παρέχουν εξατομικευμένες συμβουλές και οι λιανοπωλητές προσφέρουν μόνο γενικές προτάσεις για τα προϊόντα.

«Η εταιρεία μας είναι κάτι σαν το Spotify, ωστόσο αντί για μουσική, αφορά τη μόδα».

Επίσης αποδίδουμε χαρακτηριστικά στα προϊόντα τους που αφορούν τη μόδα, καθιστώντας την αναζήτηση και την εύρεση των ενδυμάτων πιο εύκολη, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα φίλτρα». 

 

Για έναν λιανοπωλητή τι πλεονεκτήματα προσφέρει η χρήση της πλατφόρμας της Intelistyle;

«Η έρευνα που πραγματοποιήσαμε μας έδειξε ότι το 74% των καταναλωτών, προτιμάει να ξοδέψει χρήματα στην καλύτερη εμπειρία παρά στο ίδιο το προϊόν. Οι άνθρωποι ψωνίζουν ρούχα για να δημιουργήσουν ένα προσωπικό στυλ, δεν αγοράζουν απλώς ένα πουκάμισο ή ένα παντελόνι. Σε αυτό το πλαίσιο, ενώ για τις μεγάλες αλυσίδες το να παρέχουν συμβουλές είναι δεδομένο και το κόστος για τις υπηρεσίες αυτές αμελητέο, για τα μικρά καταστήματα η παροχή αυτής της υπηρεσίας σε ευρεία κλίμακα για όλους τους πελάτες τους είναι αδύνατη. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί ήταν οι λιανοπωλητές που αποτάθηκαν σε εμάς, ζητώντας μας να αναπαραστήσουμε αυτή τη μοναδική εμπειρία της αγοράς ρούχων στο κατάστημα, στο διαδίκτυο. Η Intelistyle συμβάλλει στο να διαφοροποιηθούν εκείνοι που συνεργαζόμαστε από τον ανταγωνισμό. Και όπως μας έχουν δείξει τα έως τώρα δεδομένα, τα έσοδα για αυτούς αυξάνονται, από τη στιγμή που οι καταναλωτές έχοντας μείνει ευχαριστημένοι από την εμπειρία, επιστρέφουν για να πραγματοποιήσουν νέες αγορές». 

Μιλώντας με τον Κώστα Κουκοβάρα η συζήτηση δεν θα μπορούσε να μην οδηγηθεί και στα lockdowns που προηγήθηκαν τους προηγούμενους δεκατέσσερις μήνες, αναγκάζοντας τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά. 

oi-ellines-startupers-poy-fernoyn-tin-techniti-noimosyni-stin-ntoylapa-sas1«Αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση ανέδειξε ακόμη περισσότερο του πόσο σημαντική είναι η δική μας πλατφόρμα. Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης ενδυμάτων και τα επώνυμα brands, είναι παντού στο διαδίκτυο. Ωστόσο η παρουσία των μικρών λιανοπωλητών είναι σχεδόν μηδαμινή. Αν δεν αποκτήσουν παρουσία στο διαδίκτυο, είναι πολύ πιθανό αρκετοί από αυτούς να μην υπάρχουν μελλοντικά. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι καταναλωτές στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές και ας μην γελιόμαστε, οι μεγάλοι λιανοπωλητές είναι αυτοί που επωφελήθηκαν από αυτήν την κατάσταση».

Η πορεία της καταξίωσης

Επί του παρόντος η πελατειακή της βάση διευρύνεται διαρκώς και ανάμεσα στους πελάτες της περιλαμβάνονται οι Lane Crawford, ο μεγαλύτερος έμπορος μόδας υψηλής ραπτικής στο Hong Kong, η Max Mara (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) Dolce & Gabbana (ΗΑΕ), Chalhoub Group, Tommy Hilfiger, Tryano, Hurr Collective. Στην Ελλάδα τις υπηρεσίες της Intelistyle μπορεί κάνεις να τις χρησιμοποιήσει μέσω της ιστοσελίδας bloobox.gr.

Το πόσο αποτελεσματική είναι η δουλειά που κάνει η startup αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο σε ένα «τυφλό τεστ», όταν κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο το 2019, παρουσιάστηκαν προτάσεις της Intelistyle και προτάσεις από στυλίστες. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: το 70% που συμμετείχαν προτίμησαν τις προτάσεις της Intelistyle, ένα αποτέλεσμα για το οποίο έκανε αναφορά η ιστοσελίδα του Forbes (link).

Η «μυστική συνταγή»

Τελικά ποια είναι η «μυστική συνταγή» της startup για να φθάνει στο τελικό αποτέλεσμα; Πώς ακριβώς λειτουργεί ο αλγόριθμος;

«Η τεχνητή μας νοημοσύνη αναλύει τις τάσεις μέσα από φωτογραφίες και μαθαίνει μέσω των επιλογών από τους κορυφαίους στυλίστες, ούτως ώστε να συμβαδίζουμε πάντα με τις τάσεις της μόδας. Aνιχνεύουμε το διαδίκτυο με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η Google και μαθαίνουμε από τα σύνολα που παρακολουθούμε από τους κορυφαίους στυλίστες. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της μηχανικής όρασης και της μηχανικής μάθησης, αναλύουμε εκατοντάδες παραμέτρους για να αποτυπώσουμε την αίσθηση του στυλ. Η «μαγεία» σε αυτήν τη διαδικασία είναι ότι δεν ορίζουμε εμείς αυτές τις παραμέτρους. Η τεχνητή νοημοσύνη μαθαίνει από μόνη της τι πρέπει να προσέχει. Μοιάζει πολύ με τη διδασκαλία ενός παιδιού: ανάλογα με τα παραδείγματα που βλέπει, θα κινηθεί προς διαφορετική κατεύθυνση και προσαρμόζεται στις μικρο-τάσεις για διαφορετικές περιοχές ή στυλ.

Τέλος, κατανοώντας τι αρέσει και τις δεν αρέσει στους χρήστες μας και λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό των αγορών τους, μπορούμε να εξατομικεύσουμε τα ρούχα που τους παρουσιάζονται. Αυτό σημαίνει ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι απολύτως προσωπικό για κάθε χρήστη. «Η εταιρεία μας είναι κάτι σαν το Spotify, ωστόσο αντί για μουσική, αφορά τη μόδα».

Κλείνοντας αυτήν την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση ο κ. Κουκοβάρας μας επισημαίνει:

«Σε καμιά περίπτωση δεν ανταγωνιζόμαστε τα φυσικά καταστήματα και τους λιανοπωλητές, αντιθέτως συνεργαζόμαστε μαζί τους, βοηθώντας τους να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους πιο αποτελεσματικά. Όταν ένας πελάτης εισέρχεται σε ένα φυσικό κατάστημα μπορεί να κάνει χρήση της τεχνητής μας νοημοσύνης προσαρμοσμένη σε έναν έξυπνο καθρέφτη και απαντώντας στις ίδιες ερωτήσεις που θα του έκανε ένας στυλίστας, καταλήγει σε ένα ένδυμα ή σε ένα σύνολο. Την ίδια ώρα οι πωλητές μπορούν να κάνουν χρήση της εφαρμογής μας στα κινητά τους, για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να επιλέξουν τα κατάλληλα ρούχα. Ακόμη και αν το styling δεν είναι το δυνατό τους σημείο, μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και να ενισχύσουν έτσι τα έσοδά τους».

https://www.intelistyle.com

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News