Life & Arts Κυριακή 23/01/2022, 21:43
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Ηλεκτροκίνηση: Επένδυση άνω των 20 δισ.ευρώ από γαλλο-ιαπωνική συμμαχία

Ηλεκτροκίνηση: Επένδυση άνω των 20 δισ.ευρώ από γαλλο-ιαπωνική συμμαχία

Renault, Nissan Motor και Mitsubishi Motors σχεδιάζουν να τριπλασιάσουν τις επενδύσεις τους για την από κοινού παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με πηγές.

Καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιέσεις από νέους ανταγωνιστές και «βλέπουν» τη ζήτηση να μετατοπίζεται προς την ηλεκτροκίνηση, η γαλλο-ιαπωνική συμμαχία επιδιώκει να εμβαθύνει τη συνεργασία.

Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ανακοινώσουν την Πέμπτη επενδυτικό σχέδιο ύψους άνω των 20 δισ. ευρώ (23 δισ. δολαρίων) την επόμενη πενταετία, για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφεραν οι πηγές. Η νέα επένδυση έρχεται να προστεθεί στα 10 δισ.ευρώ που έχουν ήδη πραγματοποιήσει οι αυτοκινητοβιομηχίες στην ηλεκτροκινηση.

Μέχρι το 2030, η συμμαχία αναμένεται να έχει δημιουργήσει περισσότερες από 30 νέες μπαταρίες που θα υποστηρίζονται από πέντε κοινές πλατφόρμες. 

Το σχέδιο «Συμμαχία έως το 2030» έχει ως στόχο την εντατικοποίηση της συνεργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, βασιζόμενη σε ένα «κοινό όραμα σχετικά με την ηλεκτροδότηση και τη συνδεδεμένη κινητικότητα», ανέφερε μία εκ των πηγών. Οι πέντε κοινές πλατφόρμες αναμένεται να καλύπτουν το 90% των ηλεκτρικών οχημάτων που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτύξουν έως το 2030. Έως τα μέσα της δεκαετίας, η συμμαχία αναμένεται να αναπτύξει και μία πέμπτη πλατφόρμα αποκλειστικά για τα compact ηλεκτρικά οχήματα της Renault. 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευελπιστούν να καταστήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα τόσο προσιτά όσο και τα οχήματα με βενζίνη παρόμοιου μεγέθους, ανέφεραν οι πηγές.

Στόχος τους επίσης είναι να χρησιμοποιούν κοινές μπαταρίες και άλλα βασικά ανταλλακτικά μέρη. Η συμμαχία σχεδιάζει δε να επενδύσει από κοινού σε συνολική ικανότητα παραγωγής σε Γαλλία, Βρετανία, Κίνα και Ιαπωνία μπαταριών 220 γιγαβατώρων έως το 2030. Με την τυποποίηση και την κοινή χρήση μπαταριών, η συμμαχία αναμένει να μειώσει κατά το ήμισυ το κόστος κατασκευής μπαταριών, σύμφωνα πάντα με τις πηγές. 

Το σχέδιο αυτό επρόκειτο να παρουσιαστεί πέρυσι το φθινόπωρο, όμως αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Επιπλέον, οι διαφωνίες ανάμεσα στη Nissan και τη Renault ως προς τις προτάσεις της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για πλήρη συγχώνευση είχαν ως αποτέλεσμα να καθυστερήσουν τα σχέδια συνεργασιών σε νέες τεχνολογίες και αυτοκίνητα. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Διαβάστε επίσης:

Ferrari: Ευρείας κλίμακας αναδιάρθρωση με φόντο την ηλεκτροκίνηση

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε αυτή τη χώρα αναλογούσαν στα δύο-τρίτα των πωλήσεων το 2021

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News