LIFE & ARTS

Στα δικαστήρια Σκάρλετ Γιοχάνσον και Ντίσνεϊ

Disney

Εχουμε πει αρκετές φορές πως οι λεγόμενοι «πόλεμοι του streaming» αποτελούν το σπουδαιότερο κεφάλαιο στην σύγχρονη ιστορία της βιομηχανίας του θεάματος. Ο μετασχηματισμός της τελευταίας (μιλάμε κυρίως για το σινεμά, την τηλεόραση και τη μουσική) στην διαδικτυακής της μορφή δεν θα μπορούσε να είναι φυσικά αναίμακτος ωστόσο πλέον δεν μιλάμε για απλό ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών-κολοσσών, αλλά και για σοβαρές αντιδράσεις από την πλευρά των καλλιτεχνών, των ανθρώπων δηλαδή που εν τέλει παράγουν το όποιο προϊόν.

Μια τέτοια αντίδραση και μάλιστα βαρυσήμαντη αποτελεί η αγωγή που κατέθεσε εχθές η Σκάρλετ Γιοχάνσον ενάντια στο στούντιο της Ντίσνεϊ, επικαλούμενη την αθέτηση του μεταξύ τους συμβολαίου, σχετικά με την «Black Widow», την τελευταία από τις περιπέτειες της Marvel, η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα στις αίθουσες αλλά και στην πλατφόρμα Disney Plus.

Ακριβώς εκεί βρίσκεται και το πρόβλημα. Σύμφωνα με την Γιοχάνσον -αλλά και την πραγματικότητα- η ταυτόχρονη διαδικτυακή κυκλοφορία, στέρησε από την ταινία πολλά από τα έσοδα που εκείνη θα συγκέντρωνε στο παραδοσιακό box office, και τα οποία, βάσει συμβολαίου, ήταν συνδεδεμένα με την τελική αμοιβή της Αμερικανίδας σταρ.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ίσως η άμεση αντίδραση της ίδιας της Ντίσνεϊ: «Δεν υπάρχει καμιά απολύτως αξία σε αυτή την αγωγή. Η συγκεκριμένη προσφυγή είναι το λιγότερο θλιβερή και εξοργιστικά αναίσθητη αναφορικά με τις τρομερές και συνεχιζόμενες παγκόσμιες συνέπειες της πανδημίας», ανέφερε η ασυνήθιστα σκληρή ανακοίνωση του στούντιο, η οποία σημείωνε ακόμα πως η Γιοχάνσον έχει ήδη λάβει 20 εκατομμύρια δολάρια για την συμμετοχή της στην ταινία.

 Φυσικά όση και να είναι τελικά η αμοιβή της, εκείνο που έχει σημασία είναι η αρχική συμφωνία, την οποία η Ντίσνεϊ de facto παραβίασε, διαχειριζόμενη το φιλμ με τον δικό της τρόπο. Από την άλλη η αυστηρή απάντηση προφανώς δεν έχει να κάνει μόνο με την Γιοχάνσον, αλλά λειτουργεί προληπτικά και προς όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις χολιγουντιανών σταρ που είναι πιθανόν να «επαναστατήσουν» ενάντια στις πρόσφατες τακτικές των παραγωγών.

 Θυμίζουμε ότι εκτός της Ντίσνεϊ, και άλλα μεγάλα στούντιο, όπως η Warner Bros και η Paramount ακολουθούν παρόμοιο μονοπάτι με πρόσχημα την πανδημία· λέμε πρόσχημα διότι η συντριπτική πλειοψηφία των κινηματογραφικών αιθουσών τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη και την Ασία είναι πλέον ανοιχτές. Παρ’ όλα αυτά τα 30 δολάρια που χρεώνει το Disney Plus επιπλέον της συνδρομής, προκειμένου να παρακολουθήσει κανείς την «Black Widow» αποτελούν στην ουσία καθαρά έσοδα χωρίς μεσάζοντες για τον κολοσσό του θεάματος.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News