LIFE & ARTS

Η Ντίσνεϊ εγκαινιάζει το σινεμά δύο ταχυτήτων

Στην πραγματικότητα το γνωρίζαμε εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο τώρα έγινε και επίσημο: την περασμένη Πέμπτη η Ντίσνεϊ ανακοίνωσε πως δύο από τις επερχόμενες ταινίες της, το κομίστικο «Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings» και το «Free Guy» με τον Ράιαν Ρέινολντς, θα κυκλοφορήσουν στις αίθουσες μόνο για 45 μέρες πριν καταλήξουν στον ωκεανό της οικειακής ψυχαγωγίας. Κάπως έτσι σπάει και επισήμως μια από τις πιο παραδοσιακές και ανθεκτικές άγραφες συμβάσεις της χολιγουντιανής κινηματογραφικής βιομηχανίας, αυτή του τρίμηνου «παραθύρου» που κάθε ταινία είχε την δυνατότητα να μείνει στην μεγάλη οθόνη.

Φυσικά δεν είναι μόνο η Ντίσνεϊ. Ηδη από τον περασμένο Ιούλιο η Universal υπέγραψε μια ιστορική συμφωνία, η οποία της επέτρεπε να στέλνει τις ταινίες της σε premium διαδικτυακές πλατφόρμες μόλις 17 ημέρες έπειτα από την κυκλοφορία στην αίθουσα. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει κάνει χρήση της συγκεκριμένης δυνατότητας. Από την άλλη η Paramount και η Warner Bros. έχουν επίσης αφήσει να εννοηθεί πως ένα «παράθυρο» 45 ημερών θα ήταν πολύ πιο εξυπηρετικό για την διανομή των ταινιών, ιδιαίτερα κάτω από τις σημερινές ειδικές συνθήκες.

Οσοι βέβαια παρακολουθούν τα τελευταία χρόνια τις εξελίξεις γνωρίζουν πως η πανδημία είναι μόνο το πρόσχημα· η ευκαιρία που βρήκαν τα μεγάλα στούντιο να περάσουν σχετικά ανώδυνα μια ρύθμιση που έχει δοκιμαστεί και το παρελθόν -με τελευταία περίπτωση το 2011- έχοντας απορριφθεί πανηγυρικά. Το 2021 ωστόσο είναι πολύ διαφορετικό. Σχεδόν όλες οι παραπάνω εταιρείες παραγωγής -και ταυτόχρονα διανομής όσον αφορά την Αμερική- διαθέτουν πλέον τις δικές τους streaming πλατφόρμες και ανταγωνίζονται για την κυριαρχία μιας νέας αγοράς, η οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για την ώρα έχει το δικό της αφεντικό, το Netflix.

Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά στην πράξη για τον θεατή αλλά και για το ίδιο το σινεμά; Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά, όμως μια σχετικά ασφαλής εκτίμηση λέει πως πηγαίνουμε για ένα (mainstream) σινεμά δύο ταχυτήτων: των πραγματικά μεγάλων παραγωγών που προσδοκούν σε εξίσου τεράστια κέρδη στο box office, και εκείνων των ταινιών που η κυκλοφορία τους για 45 ημέρες θα κριθεί μάλλον ασύμφορη, οπότε θα καταλήξουν -και θα φτιαχτούν- κατευθείαν για τις πλατφόρμες. 

Με πληροφορίες από variety.com

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News