LIFE & ARTS

Ο Μπεν Αφλεκ προβλέπει το τέλος της κινηματογραφικής αίθουσας

Ο Μπεν Αφλεκ προβλέπει το τέλος της κινηματογραφικής αίθουσας

Την απαισιοδοξία του για το μέλλον της κινηματογραφικής βιομηχανίας όπως την γνωρίζαμε τα προηγούμενα χρόνια εξέφρασε πρόσφατα σε συνέντευξή του στο Ηollywood Reporter, ο Μπεν Αφλεκ. Μιλώντας περισσότερο με την ιδιότητα του σκηνοθέτη-παραγωγού (όπου ομολογουμένως τα καταφέρνει και καλύτερα) και λιγότερο με εκείνη του ηθοποιού, ο Αμερικανός σταρ δεν μάσησε τα λόγια του: «Η βιομηχανία είχε αρχίσει να αλλάζει ήδη πριν την πανδημία. Οι δραματικές ταινίες έχουν μειωθεί σημαντικά στις κινηματογραφικές κυκλοφορίες, έχοντας να αντιμετωπίσουν ανταγωνισμό από όσα εξαιρετικά υπάρχουν στις διαδικτυακές πλατφόρμες. Απλώς είναι δύσκολο να χρηματοδοτηθούν συν ότι έχει γίνει περίπλοκο το να φέρεις στο σινεμά τους ενήλικες τα Σαββατοκύριακα».

Σε μεγάλο βαθμό, ο Αφλεκ έχει δίκιο. Αν κανείς ρίξει μια ματιά στα κορυφαία 20 του παγκόσμιου box office των τελευταίων ετών -εξαιρουμένου φυσικά του ιδιαίτερου 2020- θα βρει σχεδόν αποκλειστικά σίκουελ επιτυχημένων ταινιών δράσης (π.χ. «Μαχητές των Δρόμων», «Jurassic Park» κ.ο.κ.) και ταινίες με ήρωες κόμικς. Και δύσκολα μπορεί οποιοσδήποτε να υποστηρίξει ότι η πανδημία που μεσολάβησε θα αλλάξει την κατάσταση· μάλλον το αντίθετο.

«Τώρα οι άνθρωποι έχουν διδαχθεί ότι μπορούν απλά να καθίσουν στο σπίτι και να απολαύσουν σινεμά, οπότε νομίζω πως θα είναι δύσκολο να ξαναφέρουμε τέτοιου είδους ταινίες πίσω στις αίθουσες. Αν έπρεπε να μαντέψω, με δεδομένο πως το 2006 κυκλοφόρησαν στα σινεμά 300 ταινίες, νομίζω πως τα επόμενα χρόνια θα βγαίνουν γύρω στις 40 -εξαιρουμένων προφανώς των υποχρεωτικών περιορισμένων κυκλοφοριών για τις βραβεύσεις-, κυρίως φιλμ δράσης, σίκουελ και με ήρωες κόμικς, οι ταινίες δηλαδή που στα αλήθεια μπορείς να ποντάρεις οικονομικά», συμπληρώνει ο Μπεν Αφλεκ.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο ίδιος έχει… ενισχύσει σημαντικά τους τραπεζικούς λογαριασμούς του από τέτοιου είδους φιλμ, με τελευταίο παράδειγμα την ερμηνεία του ως Μπάτμαν στα σχετικά μπλοκμπάστερ της DC. Αυτό ωστόσο δεν τον εμποδίζει να επισημάνει το πρόβλημα, όπως και να δικαιολογήσει την μετατόπιση πολλών συναδέλφων του προς την «αγκαλιά» του streaming. Σε μια πρόσφατη συζήτησή του με τον Ντέιβιντ Φίντσερ για λογαριασμό του Variety, ο Αφλεκ επισήμανε σχετικά με το «Mank» του τελευταίου, που παρεπιπτόντως είναι και μία από τις καλύτερες ταινίες της φετινής σεζόν: «Αυτό το φιλμ δείχνει ιδανικό παράδειγμα σχετικά με το τι κάνει καλά το Netflix: απλώς ότι αποφάσισαν να την κάνουν. Δεν νομίζω ποτέ να γινόταν στην Warner».

Με πληροφορίες από Hollywood Reporter και Variety

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News