Life & Arts Παρασκευή 26/02/2021, 08:41
LIFE & ARTS

Το σινεμά των 45 ημερών

Το σινεμά των 45 ημερών

Άλλο ένα επεισόδιο στους περίφημους πια «πολέμους του streaming» παίχτηκε εχθές, με πρωταγωνίστρια αυτή την φορά την Paramount, ένα από τα σπουδαιότερα και πιο παλιά στούντιο του Χόλιγουντ. Στα 108 χρόνια ιστορίας του, το τελευταίο έχει δει τα πάντα: την μετάβαση από τον βωβό στον ομιλούντα κινηματογράφο, το οικονομικό «κραχ» και τις συνέπειές του, την λογοκρισία του Μακαρθισμού, αλλαγές ιδιοκτησίας κ.ο.κ.

Την προσεχή Πέμπτη 4/3 η Paramount μπαίνει σε (άλλη) μια νέα εποχή, λανσάροντας την δική της διαδικτυακή πλατφόρμα και ακολουθώντας έτσι αναπόφευκτα τον συρμό στον οποίο έχουν επιβιβαστεί ήδη και άλλα μέλη της παραδοσιακής χολιγουντιανής «ολιγαρχίας». Η είδηση ωστόσο δεν είναι αυτή, αλλά το γεγονός ότι η Paramount είναι πρόθυμη να σπάσει τις άτυπες συμβάσεις που μέχρι τώρα και η ίδια εφαρμόζε για όλες τις κυκλοφορίες της.

Οι τελευταίες θέλουν κάθε ταινία να έχει περιθώριο τουλάχιστον 90 ημερών στις αίθουσες πριν αυτή κατευθυνθεί, με οποιονδήποτε τρόπο, προς την οικιακή ψυχαγωγία. Ο χρόνος αυτός πλέον μειώνεται στο 1/3, με τα μεγαλύτερα μπλοκμπάστερ να φτάνουν το πολύ τις 45 μέρες στα σινεμά πριν κάνουν πρεμιέρα στην καινούρια πλατφόρμα. Για να μιλήσουμε με συγκεκριμένα παραδείγματα, μέσα στο 2021 αυτά σημαίνουν ταινίες όπως το πολυαναμενόμενο «Top Gun: Maverick», το «Mission Impossible 7» και το σίκουελ του πολύ επιτυχημένου «A Quiet Place».

«Το κοινό αλλάζει τις συνήθειές του κι εμείς θέλουμε να σιγουρευτούμε πως αυτές οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες όσο είναι ακόμα φρέσκιες, μετά από μια κανονική έξοδο στις αίθουσες», δήλωσε σχετικά στο Variety ο CEO της Paramount, Τζιμ Γιαννόπουλος. Οι ταινίες δεν είναι βέβαια… ψάρια για να παραμείνουν «φρέσκιες» και είναι φανερό πως η συγκεκριμένη επιλογή δεν έχει να κάνει με καλλιτεχνικού είδους κριτήρια.

Από την άλλη όταν η ευθέως ανταγωνίστρια Warner Bros. πήρε προ λίγου καιρού την πρωτοφανή απόφαση να στείλει ολόκληρο τον κατάλογο του 2021 κατευθείαν στο HBO Max, ταυτόχρονα με την κυκλοφορία στις αίθουσες, η απάντηση δεν θα μπορούσε να είναι και πολύ διαφορετική. Για να μην προχωρήσουμε σε όσα κάνει η Ντίσνεϊ ή πολύ περισσότερο το Netflix, το οποίο όλοι οι παραπάνω ανταγωνίζονται. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η σεζόν που διανύουμε είναι άκρως ενδιαφέρουσα από κινηματογραφική άποψη και πιθανότατα θα δείξει πολλά και για τα (αρκετά) επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News