ΙΑΤΑ: Μηδενικοί ρύποι από τις αεροπορικές μέχρι το 2050
Πραγματική δοκιμασία για τον αεροπορικό κλάδο
Για επίτευξη μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος δεσμεύτηκαν αεροπορικές εταιρείες από ολόκληρο τον κόσμο μέχρι το 2050, που αποτελεί φιλόδοξη υπόσχεση δεδομένου ότι προέρχεται από μία εξαιρετικά ρυπογόνα βιομηχανία. Με την ανάκαμψη από την πανδημία, τα μέλη της ΙΑΤΑ δεσμεύτηκαν σήμερα για μηδενισμό του ανθρακικού τους αποτυπώματος ως αποτέλεσμα της πίεσης από περιβαλλοντικές οργανώσεις και κυβερνήσεις.
Ειδικότερα, η βιομηχανία της αεροπλοϊας παράγει περίπου το 2% των αέριων ρύπων σε διεθνές επίπεδο, ενώ όπως παραδέχθηκε η ΙΑΤΑ, η μείωση των εκπομπών θα αποτελέσει σοβαρή δοκιμασία.
«Ο μηδενισμός των ρύπων της αεροπορικής βιομηχανίας είναι μία πραγματική δοκιμασία, διότι δεν έχουμε κάποια ξεκάθαρη λύση σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. Αλλά είμαστε πεπεισμένοι…ότι υπάρχει ένα εφικτό μονοπάτι προς το μηδενικό αποτύπωμα», δήλωσε σήμερα χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Willie Walsh.
Σχέδιο
Σύμφωνα με τα σχέδια που ανακοινώθηκαν σήμερα από την ΙΑΤΑ, ο εκμηδενισμός των ρύπων θα βασιστεί στην εξασφάλιση βιώσιμων καυσίμων, τα οποία προκαλούν σημαντικά λιγότερη ρύπανση σε σχέση με την κηροζίνη. Ωστόσο, η προσφορά των καυσίμων αυτών είναι αυτή τη στιγμή εξαιρετικά περιορισμένη.
Our commitment to #FlyNetZero in 2050 is accompanied by a robust plan 👇
Delivering will require a huge effort from the entire #aviation industry & value chain, incl. major oil producers & investors. Govt assistance will also be essential.https://t.co/HsYyR7zwWe#IATAAGM pic.twitter.com/rvjk1hgswO
— IATA (@IATA) October 4, 2021
Εκτός αυτού, τα μέλη της ΙΑΤΑ δεσμεύτηκαν για τη χρήση νέων τεχνολογιών για τα αεροσκάφη, ανάπτυξη πιο αποδοτικών υποδομών, καθώς και την μεταβολή των λειτουργιών τους προς μία περιβαλλοντικά αποδοτικότερη πορεία. Επιπλέον, η ΙΑΤΑ έκανε λόγο για την εξασφάλιση νέων ενεργειακών πηγών, οι οποίες θα οδηγήσουν στη μείωση της εκπομπής αέριων ρύπων. Ειδικότερα υποσχέθηκε να στραφεί προς την ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και τη χρήση υδρογόνου.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Financial Times
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News