GREEN ECONOMY

Επ. Ενέργειας: Επενδύστε σε offshore αιολικά και πράσινο υδρογόνο στην Ελλάδα

Τι δήλωσε η Επίτροπος Ενέργειας της Ε.Ε.

Επ. Ενέργειας: Επενδύστε σε offshore αιολικά και πράσινο υδρογόνο στην Ελλάδα

«Εντυπωσιασμένη» με τη φιλοδοξία του στόχου που έχει θέσει η ελληνική κυβέρνηση για κλείσιμο όλων των εν λειτουργία λιγνιτικών μονάδων το 2023 δήλωσε η Επίτροπος Ενέργειας της Ε.Ε., Kadri Simson, κατά την τοποθέτησή της στο συνέδριο Athens Energy Dialogues.

Η ίδια πρόσθεσε ότι η ταχεία απολιγνιτοποίηση σε συνδυασμό με τον «φιλόδοξο» στόχο για αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα στο 35% έως το 2030, συνιστά μια διπλή πρόκληση και κάλεσε την κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειές της για να ανταποκριθεί σ’ αυτή, ενθαρρύνοντας στο πλαίσιο αυτό τις επενδύσεις όχι μόνο στις εδραιωμένες τεχνολογίες ΑΠΕ, αλλά και στις νέες τεχνολογίες, όπως τα offshore αιολικά, τα πλωτά φωτοβολταϊκά, αλλά και το πράσινο υδρογόνο.

Κάλεσε μάλιστα, τις αρμόδιες αρχές να προτείνουν projects προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, υπενθυμίζοντας ότι το 37%  των κεφαλαίων θα κατευθυνθούν σε πράσινες δράσεις. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία της απολιγνιτοποίησης, επεσήμανε ότι η Κομισιόν θα βοηθήσει την Ελλάδα, όχι μόνο μέσω των κονδυλίων του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης, αλλά και προσφέροντας τεχνική βοήθεια και διανέμοντας την γνώση σε σχέση με τις βέλτιστες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών που βρίσκονται κι αυτές σε τροχιά απανθρακοποίησης.

Η κυρία Simson χαρακτήρισε πολύ σημαντική από στρατηγικής και οικονομικής πλευράς την ενεργοποίηση του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού TAP στις αρχές του χρόνου, καθώς -όπως είπε- προσθέτει μια νέα πηγή φυσικού αερίου και δημιουργεί νέες εμπορικές ευκαιρίες. Ειδική μνεία έκανε και στον -υπό κατασκευή- ελληνο-βουλγαρικό αγωγό IGB, ο οποίος -μεταξύ άλλων- θα δώσει και τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων LNG μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.

«Το φυσικό αέριο αποτελεί το καύσιμο μετάβασης στον μακρύ δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα, κάτι που έχει αναγνωρίσει και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Αυτός ο ρόλος όμως έρχεται και με μια νέα υποχρέωση, που αφορά στον ανασχεδιασμό των υποδομών φυσικού αερίου, ώστε να μπορούν να υποδεχθούν το πράσινο υδρογόνο και άλλα ανανεώσιμα καύσιμα».

Τέλος, αναφερόμενη στον ευρωπαϊκό «καμβά» στον οποίο αναπτύσσονται όλες οι πράσινες δράσεις, η κυρία Simson σημείωσε ότι το 2020 ήταν το έτος δημιουργίας του πλαισίου, με την ανακοίνωση του European Green Deal και τη θέσπιση φιλόδοξων στόχων, όπως τη μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030 και την ανακαίνιση 10 εκατ. κατοικιών κατά την ίδια περίοδο, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού «Κύματος Ανακαίνισης» (Renovation Wave).

«Το 2021 θα είναι το έτος υλοποίησης των πολιτικών» είπε, προαναγγέλλοντας την επίσημη θέσπιση μέχρι τον Ιούνιο ακόμα πιο φιλόδοξων στόχων –σε επίπεδο Ε.Ε.- για την αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα (με τον πήχη να τίθεται στο 38% – 40%) καθώς και για την ενεργειακή αποδοτικότητα, όπου το ζητούμενο είναι η εξοικονόμηση κατά 36% – 37% στην τελική κατανάλωση ενέργειας και κατά 39% – 41% στην ακαθάριστη.

Πραγματικά, η ενεργειακή ατζέντα τις ΕΕ για τους επόμενους μήνες είναι εξαιρετικά βαριά, αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 

  • Την αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εκπομπής Ρύπων
  • Την δημιουργία του λεγόμενου Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM)-
  • Την αναθεώρηση των οδηγιών για τις ΑΠΕ (Renewable Energy Directive-RED) και για την ενεργειακή αποδοτικότητα (Energy Efficiency Directive) προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τον νέο κλιματικό στόχο για το 2030.
  • Την αναθεώρηση της οδηγίας για τα τις προδιαγραφές των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα νέα επιβατικά ΙΧ και ελαφρά φορτηγά

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News