Green Economy Δευτέρα 18/01/2021, 14:31
GREEN ECONOMY

Ο Αρκτικός Ωκεανός ανταγωνίζεται τη Διώρυγα του Σουέζ

Το λιώσιμο των πάγων αλλάζει τη ναυσιπλοΐα

Ο Αρκτικός Ωκεανός ανταγωνίζεται τη Διώρυγα του Σουέζ

Να αξιοποιήσει το λιώσιμο των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο επιθυμεί η Ρωσία, η οποία ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει την πιο σύντομη παράδοση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) προς την αγορά της Ασίας.

Εάν κυλήσουν όλα ομαλά, το ρωσικό φορτίο θα χρειαστεί μόλις δύο εβδομάδες προκειμένου να διασχίσει τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας και να φθάσει από τη Χερσόνησο Γιαμάλ της Ρωσίας στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας.

Φυσικά, το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί συνοδεία παγοθραυστικού, το οποίο θα διασπάει τον εναπομείναντα πάγο, ώστε να διέρχεται με μεγαλύτερη ευκολία το ρωσικό τάνκερ.

Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας εκτείνεται σε μήκος 3.000 ναυτικών μιλίων, μεταξύ της Θάλασσας Μπάρεντς στον Αρκτικό Ωκεανό και των Στενών Μπέρινγκ, τα οποία ενώνουν την Ασία με την Αλάσκα. Πρόκειται για το πιο σύντομο πέρασμα από την Ευρώπη στην Ασία.

Ο Αρκτικός Ωκεανός ανταγωνίζεται τη Διώρυγα του Σουέζ-1

Συνήθως το ανατολικό τμήμα της Βόρειας Θάλασσας είναι κλειστό για ναυσιπλοΐα τους περισσότερους μήνες του έτους, λόγω του στρώματος πάγου. Όμως, η Κλιματική Αλλαγή έχει επιταχύνει το λιώσιμο των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο, με αποτέλεσμα η Βόρεια Θάλασσα να καθίσταται ολοένα και πιο προσβάσιμη.

Φυσικά, ο ακριβής χρόνος παράδοσης του ρωσικού LNG στην Ιαπωνία θα εξαρτηθεί από το μέγεθος του υπάρχοντος πάγου και τις τρέχουσες περιβαλλοντικές συνθήκες.

Το ταξίδι, πάντως, είναι προγραμματισμένο για τον Φεβρουάριο και αναμένεται να πραγματοποιηθεί από το πλοίο «Christophe de Margerie», το οποίο ανήκει στην ρωσική εταιρεία Sovcomflot.

Η Ρωσία δε, επιδιώκει να αξιοποιήσει αυτό το θαλάσσιο πέρασμα ακόμη περισσότερο στο μέλλον, αυξάνοντας τις παραδόσεις φορτίων προς την ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά της Ασίας, κάτι το οποίο αναπόφευκτα θα συνεπάγεται την κλιμάκωση του ανταγωνισμού με τη Διώρυγα του Σουέζ στη Μεσόγειο Θάλασσα. 

Όμως, οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι ενδεχόμενη αύξηση της ναυσιπλοΐας στη Βόρειας Θάλασσα θα προκαλέσαι περαιτέρω «ζημιά» στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον, επιταχύνοντας το λιώσιμο των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News