Business Talk Παρασκευή 22/10/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Τα σπουδαία για το καζίνο στο Ελληνικό και τα «παιχνίδια» στις κατασκευές

Illustration MR
  • Ολοκληρώνεται σήμερα Παρασκευή η διαδικασία του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων με την οποία ανακηρύσσεται οριστικός ανάδοχος η κοινοπραξία Inspire Athens της άδειας λειτουργίας ολοκληρωμένου συγκροτήματος καζίνο στο Ελληνικό. Η σύμβαση θα αποσταλεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τελική έγκριση και θα ακολουθήσει η καταβολή του τιμήματος των 150 εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτή τη φάση της διαδικασίας, το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Inspire Athens ανήκει στην ΓΕΚ Τέρνα ενώ την απαραίτητη από τους όρους του διαγωνισμού εμπειρία λειτουργίας καζίνο παρέχει η Mohegan, όπως έχει προ μηνός αποκαλύψει το «ΜR». Οι δύο πλευρές, ΓΕΚ Τερνα και Mohegan κατέληξαν πρόσφατα σε συμφωνία για την διαμόρφωση του νέου σχήματος, στο οποίο η αμερικανική εταιρεία αποτελεί απλώς συνεργάτη με εμπειρία στη διαχείριση τέτοιων συγκροτημάτων.

 

  • Ωστόσο, θα ακολουθήσει οσονούπω η είσοδος νέου μετόχου στην κοινοπραξία. Έτσι και κατόπιν συζητήσεων που έχουν ήδη γίνει αναμένεται, πιθανότατα πριν εκπνεύσει το τρέχον έτος, η ΓΕΚ Τέρνα  να παραχωρήσει πλειοψηφικό ποσοστό της κοινοπραξίας στην Hard Rock η οποία θα αντικαταστήσει την Mohegan και ως η διαθέτουσα την απαραίτητη εμπειρία.  Μοναδική υποχρέωση της ΓΕΚ Τέρνα, διά της σύμβασης και των όρων του διαγωνισμού, είναι να διατηρήσει υπό τον έλεγχο της τουλάχιστον το 35% του μετοχικού κεφαλαίου της Inspire Athens για τα επόμενα οκτώ χρόνια. Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία Inspire Athens των Mohegan/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) με προσφορά 150 εκατ. ευρώ για την άδεια και τεχνική προσφορά για επένδυση της τάξης του 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή ολοκληρωμένου συγκροτήματος καζίνο που αναπτύσσεται εντός και γύρω δύο κύριων πύργων 200 και 100 μέτρων ύψους αντίστοιχα, και περιλαμβάνει ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο 3.450 κλινών, συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο 23.700 τετραγωνικών και χώρο συναθροίσεων κοινού με δυναμικότητα 10.500 ατόμων.

 

  • Η Mohegan γνωστοποίησε την πρόθεση αποχώρησής της από την διαδικασία στις αρχές Ιουνίου μετά και την μη ικανοποίηση δεκάδων αιτημάτων τροποποίησης των απαιτούμενων προς υπογραφή συμβάσεων που είχε υποβάλει (μετά την πανδημία) και οι οποίες κρίθηκαν από το Δημόσιο ως μη αποδεκτές.

 

  • Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση που θα γλυτώσει τη χώρα από κακοτοπιές κατέθεσε ο Γιώργος Στασινός στο Olympia Forum. Τι είπε ο  πρόεδρος του ΤΕΕ; Ότι πρέπει να «αποφύγουμε»-να σταματήσουν θα προσέθετε η στήλη- τα παιχνίδια, που ήδη ακούγονται σε οικονομικούς κύκλους ότι παίζονται στο παρασκήνιο στις κατασκευές. Σημείωσε, δε, ότι τα έργα που αναλαμβάνουν οι κατασκευαστικές δεν πρέπει να λιμνάζουν ως ανεκτέλεστο υπόλοιπο. Αλλά θα πρέπει να δίνονται κίνητρα με bonus όταν τα projects υλοποιούνται πιο γρήγορα και βέβαια σωστά. Και να υπάρχουν ποινές όταν υπάρχουν καθυστερήσεις.

 

  • Πάντως, αν ίσχυε αυτό, στα 2/3 των κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας, θα έχαναν τον ύπνο τους. «Tο πώς γίνονται τα δημόσια έργα στην Ελλάδα είναι μια πονεμένη ιστορία. Μεγαλεπίβολα σχέδια ανακοινώνονται, κορδέλες κόβονται και τελικά τα έργα υλοποιούνται με καθυστερήσεις χρόνων, δραματικές υπερβάσεις του κόστους και ενίοτε και με τεχνικές ή άλλες ατέλειες. Εμφανίζονται προβλήματα στους διαγωνισμούς, ανεπαρκείς μελέτες που περιγράφουν τα έργα, ενστάσεις από υποψήφιους αναδόχους που παίρνουν χρόνια να επιλυθούν, προβλήματα με τη διαφάνεια της διαδικασίας, διαφθορά, και στη συνέχεια περιορισμένη επίβλεψη και έλεγχος για το πώς υλοποιείται και το έργο. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στις προμήθειες και σε οτιδήποτε χρειάζεται την υπογραφή μιας σύμβασης ανάμεσα στο κράτος και κάποιον ιδιωτικό φορέα» έγραφε, πριν από ένα χρόνο σε μελέτη της η Διανέοσις.

 

  • Με την ευκαιρία θυμηθήκαμε ένα, εν εξελίξει, «μαλλιοτράβηγμα» ανάμεσα στη δημοτική αρχή νησιού και σε μία από τις μεγαλύτερες Περιφέρειες της χώρας σχετικά με ένα μικρό πλην σημαντικό έργο. Δεν θα αναφερθούμε σε λεπτομέρειες, αλλά η μονάδα θα επίλυε ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του γραφικού μας νησιού. Δυστυχώς θα χρειαστεί να κάνουν υπομονή. Μέχρι τότε ας διαβάσουν -κυκλοφορούν ευρέως- για τις αλληλοκατηγορίες περί μεγάλων εκπτώσεων και υπερκοστολογήσεων.

 

  • Ούτε φέτος είδαμε πτήσεις, έστω και πιλοτικές, υδροπλάνων. Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ η εξέλιξη υπήρξε κάθε άλλο παρά αναμενόμενη. Είναι όμως, να απορεί κανείς με τους διαφόρους τελάληδες, όλων των κατηγοριών, που έλεγαν και ξαναέλεγαν ότι τον Σεπτέμβριο θα δούμε να πετάει έστω κι ένα υδροπλάνο.  Τούτων λεχθέντων χθες δημοσιεύθηκε νέα ΚΥΑ βάσει της οποίας τροποποιείται προγενέστερη απόφαση του Μαρτίου του 2020 για τη σύσταση και συγκρότηση της επιτροπής υδατοδρομίων.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News