Business Talk Δευτέρα 2/08/2021, 06:23
BUSINESS TALK

Τα φρέσκα κεφάλαια της Eldorado Gold και η απελευθέρωση των ταξί

MR
  • Ελαφρώς πίσω πήγε το χρονοδιάγραμμα της Eldorado Gold ως προς την επανεκκίνηση του έργου στις Σκουριές που έχει κατασκευαστική διάρκεια δυόμιση χρόνων. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Eldorado Gold Georges Burns στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, έως το τέλος της φετινής χρονιάς θα έχει οριστικοποιηθεί η αναθεώρηση της μελέτης βιωσιμότητας βάσει της οποίας θα προσδιοριστεί το ύψος της απαιτούμενης επένδυσης στις Σκουριές. 

 

  • Ο Burns περιέγραψε ακροθιγώς και τη στρατηγική που θα υιοθετηθεί όσον αφορά τη χρηματοδότηση του έργου των Σκουριών. Προκρίνεται δηλαδή, η δημιουργία joint venture με στρατηγικό εταίρο που διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία για την ανάπτυξη των μεταλλείων Κασσάνδρας. Βασικός βέβαια, στόχος είναι η είσοδος φρέσκων κεφαλαίων στο project που απαιτεί επιπρόσθετες επενδύσεις 1,9 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία επικαιροποιεί την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα επιτρέψει την επέκταση των μεταλλείων Ολυμπιάδας και τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού στο Στρατώνι.

 

  • Όσοι έχουν προσπαθήσει να βρουν ταξί μέσω Beat, θα έχουν δυσκολευτεί αρκετά. Πρόκειται για πρόβλημα που είναι σε γνώση της εταιρείας, η οποία σε αναλυτική ανάρτησή της εξηγεί grosso modo ότι η ζήτηση, που εκτοξεύθηκε λόγω της πανδημίας και του τουρισμού, δεν μπορεί να καλυφθεί από την προσφορά. Στο πρόβλημα αυτό όμως, όπως έχει αναφέρει, ο ιδρυτής της Beat Νίκος Δρανδάκης – έχει αποχωρήσει, εδώ και καιρό, από την εταιρεία- λύση μπορεί να δοθεί μόνο μέσω της πραγματικής απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί.

 

  • «Όταν ξεκινήσαμε αυτή την εταιρεία, και για πολλά χρόνια μετά, είχαμε την “τύχη” (όχι και τόσο) να λειτουργούμε σε μια ασθενή οικονομία, με μειωμένη οικονομική δραστηριότητα, και συνεπώς αρκετά λιγότερες μετακινήσεις, ειδικά με ταξί αφού περισσότεροι προτιμούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πολλοί από τους οδηγούς δούλευαν με τη Beat επειδή τους άρεσε το μοντέλο λειτουργίας, με τρόπο που αναδείκνυε τους καλούς οδηγούς.

 

  • Όμως η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι οδηγοί προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στη Beat επειδή η ζήτηση στο δρόμο και στα ραδιοταξί ήταν μειωμένη λόγω κρίσης. Θυμάμαι όταν πρωτοξεκίνησα, που μοίραζα τα φυλλάδια της taxibeat σε πιάτσες ταξί και στην κάθε πιάτσα μπορεί να μοίραζα και 50 φυλλάδια σε μια βόλτα – τόσα πολλά ταξί ήταν στην αναμονή πελάτη. […] Όσο και να αυξηθεί η ζήτηση η προσφορά θα μένει πάντα η ίδια: βάσει του νόμου, στην Αθήνα αντιστοιχούν 14 χιλιάδες ταξί. Τέλος, αυτό είναι. Όταν η προσφορά είναι σταθερή και η ζήτηση αυξάνει, η εξυπηρέτηση του καταναλωτή παίζεται κορώνα / γράμματα.

 

  • Το πρόβλημα του ταξί είναι οι ρυθμιστικοί νόμοι που δεν εξυπηρετούν την αγορά αλλά όποιον έχει το πάνω χέρι – πάντα αυτό ήταν το πρόβλημα. Ο νόμος πρέπει να αλλάξει. Η συζήτηση πρέπει να ανοίξει. Δεν αρκεί μόνο να αυξηθεί ο αριθμός των ταξί, δεν αρκεί μόνο να καταργηθεί ο απαίσιος νόμος Σπίρτζη (ο οποίος επιτρέπει μάλιστα να κυκλοφορούν ταξί-καρμανιόλες 20ετίας σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη που πάει να φτιάξει το πρότζεκτ του Ελληνικού)» λέει ο Δρανδάκης. Έχει δίκιο, αλλά-για να παραφράσουμε γνωστή ρήση για την Εκκλησία από την εποχή των 80s και του Α.Παπανδρέου – «το ταξί είναι σαν το κάρβουνο, αν είναι αναμμένο θα σε κάψει, κι αν είναι σβησμένο θα σε μουντζουρώσει».

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News