Business Talk Δευτέρα 24/04/2023, 00:01
BUSINESS TALK

Επιταχύνονται μεγάλα οδικά έργα, ενώ μαθήματα καινοτομίας (sic) παραδίδει πάλι ο όμιλος Ευμορφίδη   

Επιταχύνονται μεγάλα οδικά έργα, ενώ μαθήματα καινοτομίας (sic) παραδίδει πάλι ο όμιλος Ευμορφίδη   
  • Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε και τυπικά με απόφαση Σκυλακάκη το project της κατασκευής του νέου δικαστικού μεγάρου Πειραιά που έχει αναλάβει, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, να υλοποιήσει η Dimand. Τα κεφάλαια που θα αντληθούν είναι ύψους 64,3 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με το έργο, που έχει ως αναθέτουσα αρχή το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ). Η εταιρεία έχει προτείνει το νέο δικαστικό μέγαρο να κατασκευαστεί στο ακίνητο «Δασκαλάκη» 17 στρεμμάτων στον Άγιο Διονύσιο. Προβλέπεται σε έκταση 17 στρεμμάτων, που διαθέτει υφιστάμενο κτίσμα της τάξεως των 4.500 τ.μ., η δημιουργία κτιρίου γραφείων συνολικής επιφάνειας της τάξεως των 30.000 τ.μ. (με δυνατότητα έως 5% μεγαλύτερης ή 5% μικρότερης επιφάνειας). 
  • Ίσως να πέρασε, ως ένα βαθμό, στα «ψιλά». Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρόσφατο πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη παρότι δεν καταλογίζονται ευθέως ευθύνες, είναι ευδιάκριτος ο διαχωρισμός ευθυνών ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ-Hellenic Train. Κι αυτό καθότι η επιτροπή δίνει ιδιαίτερο βάρος στα ζητήματα διαχείρισης κυκλοφορίας, ενώ αναφέρεται σαφώς πως την τελευταία τριετία, με την επανεκκίνηση του έργου επισπεύσθηκε η διαδικασία υλοποίησης και υιοθετήθηκαν οι συστάσεις των εκθέσεων της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Δεν θα πρέπει ακόμη να παραληφθεί η αναφορά στη διάσταση που υπήρχε μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, ακόμη και μετά τον νομικό διαχωρισμό τους το 2022. «Οι τριβές ωστόσο εξακολουθούν να υφίστανται, με συνηθέστερη την άρνηση του ΟΣΕ να παραλάβει έργα τα οποία του παραδίδει η ΕΡΓΟΣΕ συνήθως τμηματικά και για τα οποία τα τελευταία χρόνια υπάρχει πιστοποίηση από ανεξάρτητο εξωτερικό φορέα πιστοποίησης» σημειώνεται. Ο λόγος; Η έλλειψη δυνατότητας συντήρησης.  
  • Ανερυθρίαστα η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Μπλε Κέδρος, συμφερόντων Μιχαήλ και Παύλου Ευμορφίδη, πέρασε από την γενική συνέλευση της εταιρείας και ανακοίνωσε την αγορά κτιρίου από τα ιδιωτικά συμφέροντα Ευμορφίδη, αλλά και την αλλαγή του σκοπού διάθεσης αντληθέντων κεφαλαίων από την αύξηση κεφαλαίου της εταιρείας. Ο βασικός μέτοχος λοιπόν της εταιρείας ενέγραψε μεγάλη υπεραξία στο προσωπικό του χαρτοφυλακίου από την πώληση ακινήτου του στην εισηγμένη εταιρεία του. Δεν υπάρχει τίποτα παράνομο, αλλά αποτελεί άλλο ένα δείγμα γραφής των εν λόγω καινοτόμων και πρωτοπόρων επιχειρηματιών (sic) που, υπενθυμίζεται, έχουν αναγείρει και το γνωστό ξενοδοχείο που με το ύψος του κρύβει την Ακρόπολη.
  • Δύο σημαντικά έργα οδικών υποδομών με σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην ζωή των κατοίκων αλλά και στον τουρισμό συμβασιοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες. Χθες έπεσαν οι υπογραφές στη σύμβαση ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που θα υλοποιηθεί από την κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. Πρόκειται για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στις αρχές Φθινοπώρου έχει ξεκινήσει και το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο που υλοποιείται ως δημόσιο έργο με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ και αναμένονται στις 8 Μαΐου οι δεσμευτικές προσφορές και για το τρίτο τμήμα, το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. Σημειώνεται πως η ολοκλήρωση του νέου ΒΟΑΚ αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Κρήτης και όπως αναφέρουν τοπικοί παράγοντες σχεδόν προαπαιτούμενο για να μπορούν να μετακινούνται, χωρίς προβλήματα, οι τουρίστες του νησιού που αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας και τα 12 εκατομμύρια κάθε χρόνο, με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.
  • Είχε προηγηθεί την Παρασκευή η υπογραφή σύμβασης του νέου έργου ΣΔΙΤ για τον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ από την Ένωση Εταιρειών Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στην νότια Πελοπόννησο, όπου ένας νέος σύγχρονος άξονας θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, το οποίο σύντομα θα αναβαθμιστεί. Πρόκειται για έργο υποδομής με καθοριστική σημασία για την τοπική κοινωνία, καθώς θα αναβαθμίσει καίρια τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους μετακίνησης. Εκτός από τη βελτιωμένη πρόσβαση στο αεροδρόμιο, ο νέος οδικός άξονας θα εξασφαλίσει καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας, αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής. Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια. 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News