Business & Finance Δευτέρα 25/03/2024, 18:20
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η επιτυχία της premium οικονομικής θέσης: Πώς οι αεροπορικές εταιρείες εξευγενίζουν τον ουρανό

Η επιτυχία της premium οικονομικής θέσης: Πώς οι αεροπορικές εταιρείες εξευγενίζουν τον ουρανό

Έχετε ακούσει για το σύνδρομο οικονομικής θέσης; Έχει αποδειχτεί ότι, σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και σε συνθήκες αναγκαστικής ακινησίας σε περιορισμένους χώρους, ένας στους χίλιους επιβάτες σε εμπορικές πτήσεις υποφέρει από συμπτώματα εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης, μια δυνητικά σοβαρή κατάσταση. 

Για την καταπολέμηση του φαινομένου, την πρώτη δεκαετία αυτού του αιώνα, οι αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να προσφέρουν 15 έως 30 εκατοστά επιπλέον χώρο μεταξύ των καθισμάτων, για όποιον ήταν διατεθειμένος να πληρώσει λίγο περισσότερα χρήματα. 

Σήμερα είναι προφανές ότι αυτός ο εμπορικός ελιγμός αμφισβητήσιμης ηθικής ήταν ο πρόδρομος της premium οικονομικής θέσης, η οποία έγινε ολοένα και πιο δημοφιλής μετά τις ακραίες συνθήκες της πανδημίας.

Η Becky Pokora, συντάκτρια στο αμερικάνικο περιοδικό Forbes, εξηγεί ότι οι ενδιάμεσοι ναύλοι πολλαπλασιάζονται «σε ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο».

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι σταμάτησαν να πετούν και όταν ξανάρχισαν μετά από περιορισμούς και lockdown, ανακάλυψαν ότι «πραγματικά μισούν τις πτήσεις» επειδή είναι μια «άβολη και αγχωτική» εμπειρία.

Δεδομένου ότι οι πτήσεις στη business class συνήθως κοστίζουν τρεις έως πέντε φορές περισσότερο από τις συνηθισμένες, οι μεσαία καμπίνα, είναι το υποκατάστατό τους, σε τιμή 40% έως 75% παραπάνω από την οικονομική.

Όσοι αγοράσουν το εν λόγω εισιτήριο, έχουν προτεραιότητα επιβίβασης, ευρύχωρες καμπίνες με ανακλινόμενο κάθισμα, υποπόδιο και προσκέφαλο, γκουρμέ μενού, κοκτέιλ καλωσορίσματος, οθόνη αφής με εκτενή οπτικοακουστική ψυχαγωγία, μαξιλάρι και πάπλωμα, μάσκα ματιών και ωτοασπίδες. 

Η Pokora συγκρίνει τις συνθήκες πτήσης στις τρεις διαθέσιμες κατηγορίες και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η επιλογή premium γίνεται ολοένα και πιο ελκυστική σε σημαντικό ποσοστό πελατών και είναι αναμφίβολα πολύ κερδοφόρα για τις αεροπορικές εταιρείες.

Αν και οι σημαντικότεροι πρωτοπόροι ήταν εταιρείες με τάση για πολυτέλεια, όπως η Emirates Airlines , σχεδόν όλες — British Airways, Delta Air Lines, Air France, Iberia, Cathay Pacific, Virgin, Qantas και Lufthansa — συμμετείχαν με χαρά σε αυτό το εγχείρημα. Πολλές από τις διαφημίσεις αυτών των εταιρειών εστιάζουν στο πώς οι επιλογές τους plus ή premium πλησιάζουν όλο και πιο κοντά στην «εμπειρία» των στελεχών σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Για άλλη μια φορά, η μεσαία τάξη αποκτά πρόσβαση στον παράδεισο. 

Ωστόσο οι επικριτές σημειώνουν πως με αυτή την αύξηση της ζήτησης για τη μεσαία θέση, οι εταιρείες σκοπίμως θα μειώσουν την εμπειρία στην οικονομική, έτσι ώστε όλο και περισσότεροι επιβάτες να πληρώνουν περισσότερα.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Ταξίδια: Αυτά είναι τα 10 πράγματα που πρέπει να δείτε όσο ζείτε

Ανέκαμψε η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας – Τι «κέρδισε» τους τουρίστες

Ξενοδοχεία: Στην Αθήνα τα φθηνότερα δωμάτια έναντι ανταγωνιστικών προορισμών

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News