ΙΝΣΕΤΕ

Ανέκαμψε η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας – Τι «κέρδισε» τους τουρίστες

Ανέκαμψε η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας – Τι «κέρδισε» τους τουρίστες

Σημαντικά βελτιώθηκε η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας το τελευταίο τρίμηνο του 2023, ανακάμπτοντας από τη θερινή σεζόν, κατά τη διάρκεια της οποίας οι υψηλότατες θερμοκρασίες, οι καταστροφικές πυρκαγιές και οι πλημμύρες επιβάρυναν αισθητά την εικόνα της χώρας.

Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), η φήμη της Ελλάδας, αλλά και η Αθήνας συγκεκριμένα, βρέθηκε στο τέλος του 2023 πιο κοντά στις επιδόσεις των «ανταγωνιστριών» της στη Μεσόγειο, από τις οποίες απείχε σημαντικά το περασμένο καλοκαίρι. Πρέπει βέβαια να σημειωθεί πως ο αριθμός των επισκεπτών στη χώρα -και κατά συνέπεια των αξιολογήσεων- ήταν σαφώς μικρότερος σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.

Στο μικρότερο αυτό δείγμα, πάντως, ο σχετικός δείκτης NSI που παρακολουθεί την online φήμη της Ελλάδας ανήλθε στις 57 μονάδες το τέταρτο τρίμηνο έναντι 67 μονάδων σε Πορτογαλία και Κροατία και 62 μονάδων σε Ιταλία, ενώ ξεπέρασε την Ισπανία, η οποία είχε μέση απόδοση 45 μονάδων.

Αναλυτικά, τον Οκτώβριο παρατηρήθηκε σημαντική άνοδος στη διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας στις 52 από μόλις 16 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια υπήρξε κορύφωση τον Νοέμβριο (65 μονάδες) και ελαφρά πτώση τον Δεκέμβριο (52 μονάδες), η οποία δεν μπορεί να αποδοθεί σε κάποιο μεμονωμένο γεγονός. Αντίστοιχη πορεία ακολούθησε και η Αθήνα τους τρεις αυτούς μήνες, με συνολικό σκορ 51 μονάδων.

Ανέκαμψε η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας – Τι «κέρδισε» τους τουρίστες-1

Σύμφωνα με την επεξεργασία του ΙΝΣΕΤΕ, επιβαρυντικοί παράγοντες για τη φήμη της Ελλάδας ήταν οι διαδικτυακές συζητήσεις για το κλίμα, οι οποίες αν και μειώθηκαν σε σύγκριση με το καλοκαίρι συνέχισαν να επικρατούν. Επιπλέον, οι ειδήσεις περί επίθεσης στην ελληνορθόδοξη εκκλησία της Αγίας Μαρίας του Ικρίτ στο Ισραήλ, τα περιστατικά με αστυνομικούς και οι παραπλανητικές φήμες για κοριούς επηρέασαν αρνητικά τη φήμη της χώρας.

Τέλος, λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας, η εικόνα της Ελλάδας φαίνεται να επηρεάστηκε από τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς, αλλά όχι σε αξιοσημείωτο βαθμό.

Τα θετικά για τους τουρίστες

Αντιθέτως, θετικά επέδρασαν οι συζητήσεις για το φαγητό και τις πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως και η ανάδειξη λιγότερο δημοφιλών προορισμών για τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά τους. 

Αναλυτικά, το κομμάτι του πολιτισμού είχε τις υψηλότερες επιδόσεις στην Ελλάδα με σκορ 9,4 μονάδων, ενώ ακολουθούν με μικρή διαφορά οι παραλίες (9,1 μονάδες) και η κατηγορία φαγητού και ποτού (9 μονάδες). Όπως συνέβη αντίστοιχα και στη θερινή σεζόν, οι εντυπώσεις για το προσωπικό στη χώρα ήταν εξαιρετικές (9,5 μονάδες), όπως και το «value for money» (9,1 μονάδες), ενώ ελαφρώς χαμηλότερες ήταν οι αξιολογήσεις για το κομμάτι των βιώσιμων ταξιδιών και της υγειινής (8,4 μονάδες αμφότερα). Με πολύ χαμηλή βαθμολογία στις 3,2 μονάδες αξιολογήθηκαν τα μέτρα για την πρόληψη του Covid, το οποίο όμως ήταν αναμενόμενο λόγω της άρσης των σχετικών περιορισμών.

Από άποψη εθνικοτήτων, ενθουσιασμένοι φάνηκε να είναι οι Αμερικάνοι, δίνοντας σκορ 9,3 μονάδων στην Ελλάδα, ενώ ακολουθούν οι Βρετανοί (9), οι Γερμανοί (8,9), οι Ιταλοί (8,7) και οι Γάλλοι (8,6). Σύμφωνα όμως με το ΙΝΣΕΤΕ, υπήρξαν τεράστιες αποκλίσεις στην αξιολόγησή τους σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. 

Σε κάθε περίπτωση, κατά μέσο όρο όλες οι ελληνικές περιφέρειες είχαν καλές επιδόσεις το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και ανταγωνιστικές σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό δείκτη. Πλην της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (8,8 μονάδες), όπου υπάρχει έλλειψη στοιχείων, όλες οι περιφέρειες είχαν σκορ άνω των 9 μονάδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αττική είχε συνολική αξιολόγηση 9,2 μονάδων.

Διαβάστε επίσης:

Τουρίστες: Παραμένουν ικανοποιημένοι παρά την αύξηση της κίνησης

Τουρισμός: Αισιόδοξα μηνύματα για νέο ρεκόρ φέτος

ΤτΕ: Ήρθαν 32,7 εκατ. τουρίστες το 2023 – Κατά 1,3 εκατ. περισσότεροι από το 2019

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News