Business & Finance Πέμπτη 14/07/2022, 07:05 DAVE FLANAGAN
ΑΡΘΡΟ

Metaverse: Θα αλλάξει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τα brands, αλλά όχι αμέσως

Metaverse:  Θα αλλάξει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τα brands, αλλά όχι αμέσως

Τα fashion και retail brands κάνουν ήδη εντυπωσιακά βήματα στο metaverse και δημιουργούν πραγματικά συναρπαστικές εμπειρίες για τους φανς τους. Η Gucci έχει αναπτύξει εικονικά ρούχα και αξεσουάρ για ψηφιακά άβαταρ, ενώ το «Nikeland», ένα κατάστημα στο metaverse, έχει υποδεχτεί πάνω από 7 εκατομμύρια ανθρώπους μέχρι σήμερα.

Αν και το metaverse εξακολουθεί να αναζητά την πρωτοποριακή στιγμή όπου ο εικονικός κόσμος και οι εμπειρίες του θα γίνουν κατανοητά και θα χρησιμοποιούνται από το ευρύτερο κοινό, η ιδέα προσφέρει ήδη μια πραγματική ευκαιρία για τους επαγγελματίες στην λιανική.

Για να επιτύχουν, τα brands, πρέπει πρώτα να διαθέτουν τη σωστή τεχνολογία και στη συνέχεια να είναι ανοιχτά σε συνεχή πειράματα σε εικονικούς κόσμους, κάτι που θα τους επιτρέψει να ανακαλύψουν πού μπορούν να προσφέρουν τις καλύτερες εμπειρίες στους πελάτες τους.

Το λιανικό εμπόριο στο metaverse δεν έχει να κάνει με τις καθημερινές αγορές

Οι αγορές δεν θα μετακινηθούν ξαφνικά στο metaverse, και οι προσωπικές και διαδικτυακές αγορές δεν είναι ισοδύναμες εμπειρίες αγορών με αυτές σε έναν εικονικό κόσμο. Όμως, η πραγματική ευκαιρία για τα brands, είναι στο να βρουν τρόπους να εντυπωσιάσουν και να ενθουσιάσουν τους καταναλωτές.

Τα fashion και retail brands χρειάζονται πάντα νέες προσεγγίσεις για να παραμείνουν επίκαιρα και να προσελκύουν τους αγοραστές – είτε αυτό πρόκειται για μια επίδειξη υψηλής μόδας είτε για μια νέα συνεργασία με ένα διάσημο brand.

Το metaverse θα μπορούσε να είναι η τέλεια πλατφόρμα για αυτό. Τα luxury brands μπορούν να χρησιμοποιούν εικονικούς κόσμους για να παρέχουν στους καταναλωτές πρόσβαση σε επιδείξεις μόδας ή περιήγηση σε προϊόντα περιορισμένης έκδοσης που δεν είναι διαθέσιμα στον φυσικό κόσμο. Το Selfridges άνοιξε το πρώτο του κατάστημα metaverse κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας Metaverse του Decentraland τον Μάρτιο, όπου οι αγοραστές μπορούσαν να δουν αποκλειστικά NFT από τον Paco Rabanne και το Fondation Vasarely σε ένα εικονικό κατάστημα, το οποίο ήταν επίσης εξοπλισμένο για πληρωμές με κρυπτονομίσματα.

Η εμπειρία χρήστη χρειάζεται βελτίωση

Ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά τον σχεδιασμό μιας στρατηγικής metaverse είναι οι τρέχουσες προκλήσεις με την εμπειρία του χρήστη. Αυτήν τη στιγμή, το metaverse απαιτεί σε γενικές γραμμές από τους χρήστες να πραγματοποιούν πληρωμές βασισμένες σε blockchain με ψηφιακά νομίσματα. Αν και αυτό σημαίνει ότι είναι χωρίς σύνορα και αποφεύγουν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες ή τις μετατροπές νομισμάτων, η διαδικασία είναι επίσης νέα και άγνωστη σε πολλούς. Προσθέστε σε αυτό την πρόκληση της δημιουργίας crypto wallets ή της πραγματοποίησης μετατροπών κρυπτονομισμάτων για υποβολή προσφορών για NFT ως τρόπο συναλλαγής, και τα εμπόδια είναι ξεκάθαρα.

Για να ξεπεραστεί αυτό, τα brands μπορούν να παρέχουν την επιλογή για πληρωμές με χρήση παραδοσιακών μεθόδων όπως οι πιστωτικές κάρτες, καθιστώντας το εμπόριο στο metaverse πιο προσιτό.

Βάλτε πρώτα τη στρατηγική σε τάξη

Εκτός από τις εύκολες πληρωμές, κάθε brand που θέλει να υιοθετήσει το metaverse πρέπει πρώτα να έχει τη σωστή στρατηγική. Όπως και με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και του machine learning, υπάρχει ο κίνδυνος τα brands να θέλουν να υιοθετήσουν την καινοτομία αυτή προτού να είναι πραγματικά έτοιμα.

Στον πυρήνα του, το metaverse μπορεί να θεωρηθεί ως μια ακόμα πλατφόρμα εμπορίου, έτσι, η σωστή εμπειρία για τον πελάτη δεν πρέπει διαφέρει πολύ από αυτήν στο διαδίκτυο και στις εφαρμογές. Για παράδειγμα, είναι ζωτικής σημασίας να έχουμε καλή διαχείριση των δεδομένων πελατών, ώστε οι εμπειρίες να μπορούν να προσαρμόζονται και να εξατομικεύονται στον καθένα ξεχωριστά.

Όσο τα brands μαθαίνουν τι λειτουργεί καλύτερα στο metaverse, πρέπει να κάνουν πολλές δοκιμές, όπου είναι δυνατόν να εξετάζουν γρήγορα διαφορετικούς τύπους περιεχομένου, δημιουργικών και εμπειριών, να μαθαίνουν τι είναι πιο ελκυστικό για τους αγοραστές και να περιορίζουν ότι δεν λειτουργεί. Το metaverse δεν θα μεταμορφώσει το λιανικό εμπόριο εν μία νυκτί, ούτε θα γίνει η μόνη πλατφόρμα που θα προσελκύει πελάτες. Αλλά με την πάροδο του χρόνου, περισσότεροι άνθρωποι θα ψωνίζουν σε εικονικούς κόσμους και τα brands πρέπει να ακολουθήσουν μια προσέγγιση με γνώμονα τον πελάτη για τον τρόπο με τον οποίο εισέρχονται στον χώρο.

* Ο Dave Flanagan είναι Chief Product Officer, Sitecore

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS