Business & Finance Τετάρτη 29/09/2021, 15:22
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρίση καυσίμων: Στο τιμόνι βυτιοφόρων 150 Βρετανοί στρατιώτες

Εντός των επόμενων δύο ημερών

Φωτ. AP

Τις επόμενες δύο ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει η παράδοση καυσίμων στα βενζινάδικα με τη βοήθεια στρατιωτών, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου, Kwasi Kwarteng. 

Το μέτρο της «επιστράτευσης» του στρατού κρίθηκε ως αναγκαίο για την άμβλυνση των πιέσεων στην αγορά των καυσίμων, η οποία έχει πραγματικά στεγνώσει ελλείψει επαγγελματιών οδηγών. 

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την αξιοποίηση 150 στρατιωτών – οδηγών, οι οποίοι θα αναλάβουν να οδηγήσουν ιδιωτικά βυτιοφόρα, με στόχο τον ανεφοδιασμό όσο το δυνατόν περισσότερων πρατηρίων. 

Διαβάστε επίσης: Κρίση καυσίμων στη Βρετανία: «Μη γεμίζετε άδεια μπουκάλια νερού με βενζίνη»

«Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε αυτό. Νομίζω ότι θα γίνει τις επόμενες δύο ημέρες. Οι πολίτες θα δουν ορισμένους στρατιώτες να οδηγούν βυτιοφόρα» δήλωσε, χαρακτηριστικά ο Kwarteng. 

Σταθεροποιείται η κατάσταση

Η απόφαση του Λονδίνου επέρχεται ως συνέπεια της σοβαρής κρίσης καυσίμων, με τις τεράστιες ουρές έξω από τα βενζινάδικα και τις άδειες δεξαμενές των πρατηρίων. 

Πάντως, τις τελευταίες ώρες καταγράφεται μια σχετική σταθεροποίηση της κατάστασης, κάτι το οποίο αποδίδεται στο γεγονός ότι τα ρεζερβουάρ πολλών Ι.Χ. είναι ήδη γεμάτα και επομένως, η ζήτηση έχει περιοριστεί. 

Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Τέλος τα καύσιμα στο 90% των βενζινάδικων

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, ο ανεφοδιασμός των πρατηρίων εξακολουθεί να πραγματοποιείται με αργούς ρυθμούς, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν αρκετοί… οδηγοί. 

krisi-kaysimon-sto-timoni-vytioforon-150-vretanoi-stratiotes0

Έλλειμμα 100.000 οδηγών

Σύμφωνα με την Ένωση Οδικών Μεταφορών, αυτή την στιγμή η χώρα έχει έλλειμμα 100.000 οδηγών για φορτηγά και ημιφορτηγά. Η απουσία επαγγελματιών συνιστά εν μέρει απότοκο της πρόσφατης συμφωνίας για το Brexit, η οποία τέθηκε και επισήμως σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου του 2021. Μάλιστα, το πρόβλημα κατέστη έτι πιεστικότερο και εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με τα περιοριστικά μέτρα να επιδεινώνουν την κατάσταση.   

Στην προ-Brexit εποχή, ένα μεγάλο μέρος των θέσεων εργασίας στον κλάδο των μεταφορών καλυπτόταν από μετανάστες, οι οποίοι έρχονταν από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως για παράδειγμα η Πολωνία και η Ουγγαρία. Για να εργαστούν, η απαιτούμενη γραφειοκρατία ήταν ελάχιστη, χάρη στο γεγονός ότι το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν κράτος – μέλος της Ε.Ε.   

Ωστόσο, το Brexit άλλαξε άρδην την παραπάνω κατάσταση, με αποτέλεσμα η εισροή νέων οδηγών από τις χώρες της Ευρώπης να μετατραπεί σε ένα αρκετά περίπλοκο εγχείρημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από την έντονη γραφειοκρατία. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή την στιγμή εκκρεμούν περισσότερες από 40.000 αιτήσεις εργασίας στον κλάδο των μεταφορέων – οδηγών.    

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News