Business & Finance Σάββατο 29/05/2021, 21:15
OIKONOMIA

Πολυτελή σκάφη αναψυχής: Ο κορωνοϊός αύξησε τη ζήτηση

Πολυτελή σκάφη αναψυχής: Ο κορωνοϊός αύξησε τη ζήτηση

Μετά από μία από τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία του τουρισμού και των ταξιδίων, ένα κομμάτι της αγοράς αρχίζει να ευημερεί: ελάχιστες φορές στο παρελθόν η ζήτηση για υπερπολυτελή σκάφη αναψυχής ήταν τόσο μεγάλη από πλούσιους τουρίστες που θέλουν να απολαύσουν τις διακοπές τους στη θάλασσα προκειμένου να αποφύγουν το συνωστισμό και την απειλή του Covid-19. 

Η μεγάλη ζήτηση είναι εμφανής στην Ευρώπη. Το ναυπηγείο Ferretti που εδρεύει στο Φορλί της Βόρειας Ιταλίας, παρέδωσε τον αριθμό ρεκόρ των 56 γιοτ στο πρώτο τρίμηνο, με τα νούμερα να έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι αγορές υπερπολυτελών σκαφών αναψυχής έχουν φθάσει στο επίπεδο ρεκόρ των 208 από τις αρχές του έτους έως τις 17 Μαίου, ξεπερνώντας τα 131 πέρυσι, σύμφωνα με το Boat International.

«Με τον κορωνοϊό, οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι η ζωή τους μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή. η αντίληψή τους για τη ζωή άλλαξε και ήθελαν να αξιοποιήσουν και το τελευταίο λεπτό του ελεύθερου χρόνου τους. Δεν είναι άλλωστε μυστικό ότι τα χρηματιστήρια ανέβηκαν στα ύψη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μάρκο Βάλε, διευθύνων σύμβουλος της Benetti Yachts που εδρεύει στην Τοσκάνη. 

«Σε μία χρονιά που δεν έγιναν εμπορικές εκθέσεις, πετύχαμε ένα από τα υψηλότερα νούμερα παραγγελιών», λέει ο Ρόουζ Ντάμεν, γενικός διευθυντής της Damen Yachting, ολλανδικού ναυπηγείου του οποίου οι παραγγελίες ανήλθαν στα 800 εκατ.ευρώ τους τελευταίους 12 μήνες.

Η τελευταία δεκαετία ήταν πολύ δύσκολη για την ευρωπαϊκή αγορά ναυπήγησης πολυτελών σκαφών, καθώς στιγματίστηκε από μία σειρά πτωχεύσεων. Τα εναπομείναντα 20 ευρωπαϊκά ναυπηγεία, μετά από μία σειρά εξαγορών και συγχωνεύσεων, κατασκεύασαν το 65% των πολυτελών σκαφών που πωλήθηκαν πέρυσι, ποσοστό αυξημένα από το ένα-τρίτο του 2010, σύμφωνα με το Superyacht Group. Από τις ναυπηγικές μονάδες που πτώχευσαν τελευταίως είναι η Nobiskrug στη Β.Γερμανία, ιδιοκτησίας της γαλλο-λιβανικής Privinvest που εισήλθε σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης τον Απρίλιο, η ιταλική Perini Navi και η νορβηγική Kleven που πτώχευσαν πέρυσι τον Ιούλιο. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News