Business & Finance Σάββατο 13/03/2021, 15:42
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κίνδυνος να ακριβύνουν τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους κανόνες της Ε.Ε.

Κίνδυνος να ακριβύνουν τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους κανόνες της Ε.Ε.

 

Το νομοθετικό πλαίσιο που θέλει να καταρτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφορικά με την καταπάτηση των ανθρωπίνων και των εργατικών δικαιωμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος, ελλοχεύει τον κίνδυνο να καταστήσει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ευρωπαϊκής προέλευσης πιο ακριβά.

Το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιων αποθεμάτων προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, με το ένα τρίτο περίπου εξ αυτών να παράγεται από μικρές εταιρείες που συχνά λειτουργούν σε επικίνδυνες συνθήκες. Οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να εφαρμόσουν κανόνες ούτως ώστε ο κλάδος να κατασθεί πιο υγιής.

Όμως αυτές οι «φιλόδοξες απαιτήσεις μπορεί να είναι επί του παρόντος πολύ δύσκολες», σύμφωνα με μια εκτίμηση που ετοίμασαν ερευνητές που συμβουλεύουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Εάν, όπως προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι απαιτήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού του κοβαλτίου θα είναι υποχρεωτικές για τις μπαταρίες που πωλούνται στις αγορές της Ε.Ε. στο εγγύς μέλλον, η ζήτηση για παραγόμενο υπεύθυνα κοβάλτιο θα αυξηθεί γρήγορα», αναφέρει η μελέτη.

Έως το 2030, οι χώρες της Ε.Ε. πρέπει να εξασφαλίσουν περισσότερους από 64.000 τόνους κοβαλτίου οι οποίοι θα εξορύσσονται με υπεύθυνο τρόπο εκτός των υφιστάμενων περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού, έναν όγκο αξίας περίπου 3,2 δισ. δολαρίων με βάση τις τρέχουσες τιμές, προκειμένου να επιτευχθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Η μεγάλη άνοδος της τιμής του μετάλλου, έχει ωθήσει τις εταιρείες εξόρυξης να αναζητήσουν νέα αποθέματα από την Αυστραλία έως το βυθό της θάλασσας.

Πολλές εταιρείες δεν είναι πρόθυμες να αγοράσουν κοβάλτιο που εξορύσσεται με τα χέρια, εξαιτίας ανησυχιών που σχετίζονται με την παιδική εργασία. Η Glencore, η οποία εκμεταλλεύεται δυο από τα μεγαλύτερα μεταλλεία κοβαλτίου στον κόσμο, διαβεβαιώνει τους πελάτες της όπως η Tesla ότι παράγει κοβάλτιο με υπεύθυνο τρόπο.

Ωστόσο, ορισμένες κινεζικές εταιρείες που εξάγουν επεξεργασμένο κοβάλτιο στην Ευρώπη το παράγουν σε μη πιστοποιημένα ορυχεία, σύμφωνα με την έκθεση. Το Κονγκό παράγει περίπου τα τρία πέμπτα του κοβαλτίου στον κόσμο και το ένα τρίτο εξ αυτού εξορύσσεται από εκατοντάδες χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες. Οι εταιρείες δήλωσαν στους ερευνητές ότι οι μισθοί και οι τιμές των μετάλλων εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο διαφωνίας.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News