Business & Finance Πέμπτη 7/03/2024, 14:58
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Temu: Πώς η νέα δύναμη του online shopping κατέκτησε τη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου

Temu: Πώς η νέα δύναμη του online shopping κατέκτησε τη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου

Από τη μία στιγμή στην άλλη, έμοιαζε σαν όλοι να μιλάνε για μία ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών, όπου όλα τα προϊόντα ήταν εξωφρενικά φθηνά. Κάποιοι έλεγαν ότι πρόκειται για απάτη, και άλλοι διαβεβαίωναν πως το Temu, δεν ήταν απλώς καλό, ήταν και αληθινό. Πώς όμως κατάφερε αυτή η κινεζική μάρκα να γίνει τόσο γνωστή παγκοσμίως;

Η PDD Holdings, η μητρική εταιρεία του Temu, ξόδεψε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις πέρυσι στη Meta, αποκάλυψε η Wall Street Journal, επικαλούμενη άτομα που γνωρίζουν το θέμα, εκπλήσσοντας ακόμη και στελέχη της μητρικής εταιρείας του Facebook και του Instagram. H Temu έγινε επίσης ένας από τους πέντε κορυφαίους διαφημιστές -σε δαπάνες- της Google πέρσι. 

Ένας εκπρόσωπος της Temu αμφισβήτησε από τη μεριά του το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει το ποσό που ξόδεψε η εταιρεία για να διαφημιστεί στα social media της Meta, γράφει η αμερικανική εφημερίδα.

Η Temu, ο γίγαντας της γρήγορης μόδας Shein και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών με κινεζικές ρίζες ξοδεύουν επιθετικά για να προσεγγίσουν Αμερικανούς καταναλωτές, ανεβάζουν τα έξοδα της ψηφιακής διαφήμισης, προσλαμβάνουν  υπαλλήλους για τα logistics και παραδίδουν τόσα πολλά προϊόντα που επηρεάζουν θετικά ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Παράλληλα, η διαφημιστική κόντρα που υπάρχει στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, βοηθάει τη Meta και τη Google να ανακάμψουν από την επιβράδυνση που είχε παρατηρηθεί στον τομέα αυτό.

Η τιμή της μετοχής της Meta σημείωσε άνοδο στις αρχές Φεβρουαρίου, αφού η εταιρεία κατέγραψε την καλύτερη τριμηνιαία αύξηση των πωλήσεών της σε περισσότερα από δύο χρόνια. Τα έσοδα από τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι, φτάνοντας τα 13,69 δισεκατομμύρια δολάρια, μια μεγάλη αλλαγή από το προηγούμενο έτος, όταν είχαν μειωθεί σχεδόν κατά 3% στα 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Αντίθετα, τα έσοδα από πελάτες με έδρα τις ΗΠΑ αυξήθηκαν μόνο κατά 5,5% στα 49,78 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2023.

Ωστόσο ορισμένα στελέχη του τεχνολογικού κλάδου, ελπίζουν ότι η αύξηση των διαφημιστικών δαπανών της Temu θα συνεχιστεί και δεν θα «καταρρεύσει» όπως αυτή του Wish, της επίσης κινεζικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλά προϊόντα χαμηλού κόστους.

Το Wish βοήθησε επίσης στην ενίσχυση των διαφημιστικών εσόδων των τεχνολογικών κολοσσών, αλλά τελικά «ξεθώριασε». Τα διαφημιστικά έξοδα για το Wish το 2022 διαμορφώθηκαν συνολικά στα 195 εκατομμύρια δολάρια, μία μεγάλη διαφορά από τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε δώσει η εταιρεία το 2020, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της.

Να σημειωθεί ότι οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου αποστέλλουν 10.000 τόνους αγαθών την ημέρα αεροπορικώς από την Κίνα και οι Shein και Temu αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% των πακέτων, εκτίμησε ο Steven Wang, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας logistics ηλεκτρονικού εμπορίου Baixiao. Στις ΗΠΑ, η Shein και η Temu αποστέλλουν η καθεμία περίπου ένα εκατομμύριο πακέτα την ημέρα, σύμφωνα με την εταιρεία λογισμικού ShipMatrix.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Είναι ασφαλής η Temu; Τι πρέπει να ξέρετε πριν «ψωνίσετε σαν δισεκατομμυριούχος»

Πώς η Temu παρασύρει σε αγορές τους καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας

Η Temu «κλέβει» τη λάμψη της Shein

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News