Business & Finance Τρίτη 13/02/2024, 07:35
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σύγχρονο «λάδωμα»: Πώς «αγοράζουμε» χρόνο με τα skip the line

Το σύγχρονο «λάδωμα»: Πώς «αγοράζουμε» χρόνο με τα skip the line

Μπορεί να θεωρείται αγένεια να κλέψει κανείς τη θέση άλλου σε μία μεγάλη ουρά, αν όμως έχει πληρώσει αρκετά τότε θεωρείται προνόμιο. Από τα λιφτ για το σκι και τα πάρκα ψυχαγωγίας μέχρι τις εφαρμογές για το κινητό ή ακόμη και τα εμβόλια για την πανδημία, μας δίνεται πλέον η επιλογή, εφόσον βέβαια πληρώσουμε, να έχουμε προνομιακή πρόσβαση με τις υπηρεσίες τύπου «skip the line».

Αυτή η τακτική εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στα αεροδρόμια με τα Fast Track, τα οποία με λίγα παραπάνω χρήματα προσφέρουν τη δυνατότητα να περάσει κανείς τις τεράστιες ουρές στον έλεγχο και να φτάσει στην πύλη του σχεδόν χωρίς καμία καθυστέρηση. Επίσης, όλο και περισσότερα θέρετρα για σκι ή πάρκα ψυχαγωγίας, όπως η Disneyland, προσφέρουν ακριβότερα εισιτήρια, με τα οποία μπορεί κανείς να περάσει τις ατελείωτες ουρές.

Χάρη όμως στην τεχνολογία, η υπηρεσία αυτή φαίνεται πως έχει εξαπλωθεί και σε νέους τομείς. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εφαρμογής Tinder, η οποία προσφέρει στους χρήστες δυνατότητα συνδρομής για «προνομιακή» επικοινωνία με ένα πιθανό ταίρι. 

Ίσως η πιο προβληματική περίπτωση ήταν στην κορύφωση της πανδημίας, όταν ορισμένοι πλήρωναν αδρά για να εξασφαλίσουν πρώτοι από όλους ένα εμβόλιο κατά της Covid-19.

Τα VIP και οι διακρίσεις

Σε κάθε περίπτωση, η τάση αυτή αναδύεται διότι ο κόσμος είναι διατεθειμένος να πληρώσει αδρά για να εξοικονομήσει χρόνο και κόπο, αλλά και επειδή πλέον οι επιχειρήσεις, οι οποίες αντιλαμβάνονται αυτή την ανάγκη, έχουν την απαραίτητη τεχνολογία. Τα smartphone και οι ηλεκτρονικές πληρωμές για παράδειγμα επιτρέπουν στους πελάτες να πληρώσουν εκ των προτέρων, να κλείσουν θέσεις και να σκανάρουν εισιτήρια, εργαλεία δηλαδή που έκαναν ευκολότερη την αυτοματοποίηση και τον διαχωρισμό της ουράς.

Βέβαια, ανέκαθεν υπήρχαν αντίστοιχοι τρόποι να περάσει κανείς «τον πολύ κόσμο», εάν για παράδειγμα «λάδωνε» τον υπεύθυνο. Επίσης, επί πολλά χρόνια, οι εταιρείες επιβραβεύουν τους καταναλωτές με προγράμματα πιστών πελατών. Πλέον, όμως, η τακτική αυτή έχει κανονικοποιηθεί και καθιερωθεί, ενώ ευνοεί μόνον όσους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, με αποτέλεσμα ορισμένοι να διερωτώνται εάν αυτός ο διαχωρισμός είναι ηθικός ή δίκαιος. 

Οι σημερινές υπηρεσίες αρχίζουν να διαφέρουν και από τα εισιτήρια τύπου VIP και τα προνόμια που δίνονταν άλλοτε αποκλειστικά στους πλουσιότερους πελάτες. Για παράδειγμα, ανέκαθεν μπορούσε να αγοράσει κανείς καλύτερη θέση σε θέατρα, γήπεδα ή αεροπλάνα. Θα είχε ίσως λίγο καλύτερο φαγητό και θέα, αλλά η εμπειρία θα ήταν λίγο πολύ ή ίδια. Τώρα, εάν αγοράσει κανείς φερειπείν το προνομιακό εισιτήριο του σκι, μπορεί να κατέβει τις πλαγιές διπλάσιες φορές και αντίστοιχα μπορεί να μπει σε πολύ περισσότερα παιχνίδια αν αγοράσει το ακριβό εισιτήριο στην Disneyland.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Διαβάστε επίσης:

Όμορφοι γονείς, πλούσια παιδιά: Πώς η εμφάνιση «φουσκώνει» πορτοφόλια

Μισθός 281 εκατ. δολαρίων και αντιδράσεις για την πιο ακριβοπληρωμένη CEO

Πλούσια κληρονόμος θέλει βοήθεια για να μοιράσει τα εκατομμύριά της

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News