Business & Finance Πέμπτη 1/02/2024, 13:49
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Μεσανατολικό στρέφει τα εμπορεύματα στα τρένα της Ρωσίας 

Το Μεσανατολικό στρέφει τα εμπορεύματα στα τρένα της Ρωσίας 

Εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς των εμπορευμάτων τους, από την Κίνα στην Ευρώπη, προσπαθούν να βρουν οι ναυλωτές των πλοίων, λόγω της αναστάτωσης που προκαλούν οι Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. 

Ως εκ τούτου, έχουν σταφεί στους αιθέρες, με τους όγκους των αεροπορικών φορτίων στην κύρια γραμμή ενδυμάτων μεταξύ Βιετνάμ και Ευρώπης, να αυξάνονται κατά 65% την εβδομάδα που έληξε στις 14 Ιανουαρίου σε σύγκριση με τις προηγούμνες εφτά μέρες, σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, μιας πλατφόρμας δεδομένων ναύλων.

Την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον για τις σιδηροδρομικές διαδρομές μέσω Ρωσίας έχει επίσης αυξηθεί, αν και αυτός ο τρόπος αντιπροσωπεύει μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό από το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων που μετακινούνται μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης. 

Οι μεταφορικές και οι εταιρείες που οργανώνουν την αποστολή εμπορευμάτων ανέφεραν απότομη αύξηση των ερωτήσεων σχετικά με τη διαδρομή, αλλά και των κρατήσεων. Ο σιδηρόδρομος είναι ελκυστικός για τους φορτωτές, καθώς είναι φθηνότερος από τις αεροπορικές μεταφορές και ταχύτερος από τη χρήση πλοίων.

Η RailGate Europe, ένας όμιλος οργάνωσης των αποστολών, μεταφέρει προϊόντα όπως έπιπλα, παιχνίδια, ρούχα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων από την Κίνα μέσω της Ρωσίας σε ευρωπαϊκές χώρες.

Το ταξίδι διαρκεί από 14 έως 25 ημέρες ανάλογα με την προέλευση και τον προορισμό του, ένας χρόνος διέλευσης που είναι «σημαντικά καλύτερος» από αυτόν δια θαλάσσης, σύμφωνα με την Julija Sciglaite, διευθύντρια επιχειρηματικής ανάπτυξης της RailGate Europe.

Η θαλάσσια μεταφορά από την Κίνα στο ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ μέσω της Ερυθράς Θάλασσας διαρκεί περίπου 27 ημέρες, αλλά η δρομολόγηση μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής προσθέτει περίπου 10-12 ημέρες. 

«Ναι» στο τρένο, «όχι» στα φορτηγά 

Οι εταιρείες είχαν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την αποστολή εμπορευμάτων σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας, είπε η Sciglaite. «Από τότε που ξεκίνησε [ο] πόλεμος στην Ουκρανία, πολλές εταιρείες φοβόντουσαν να παραδώσουν τα φορτία τους μέσω της Ρωσίας καθώς το τρένο διέρχεται [μέσω] της ρωσικής επικράτειας», ανέφερε στο CNBC μέσω email.

«Εντός του περασμένου έτους, αυτή η διαδρομή ανέκαμψε λόγω του καλού χρόνου διέλευσης και των τιμών», σημείωσε.

Αλλά από τότε που οι Χούθι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα προς τα τέλη του 2023, η ζήτηση στους σιδηροδρόμους εκτινάχθηκε, τόνισε η Sciglaite. 

Ενώ η ΕΕ επιτρέπει τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων που υπόκεινται σε κυρώσεις μέσω της Ρωσίας (απαγορεύεται η οδική μεταφορά προϊόντων που υπόκεινται σε κυρώσεις), τα στρατιωτικά αγαθά μέσω της χώρας απαγορεύονται με οποιοδήποτε τρόπο μεταφοράς.

Οι αποστολείς που δεν θέλουν να στείλουν εμπορεύματα σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον «μεσαίο διάδρομο», ο οποίος εκτείνεται από την Κίνα μέσω του Καζακστάν στην Τουρκία μέσω της Κασπίας Θάλασσας, αλλά διαρκεί περίπου 26 έως 29 ημέρες.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Και η κρουαζιέρα θύμα των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα

Χούθι: Δεν επιδιώκουμε διεύρυνση των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι CEO φοβούνται ότι οι ασταθείς αλυσίδες εφοδιασμού είναι πλέον η νέα κανονικότητα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News