Business & Finance Παρασκευή 19/01/2024, 14:37
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι CEO φοβούνται ότι οι ασταθείς αλυσίδες εφοδιασμού είναι πλέον η νέα κανονικότητα

Οι CEO φοβούνται ότι οι ασταθείς αλυσίδες εφοδιασμού είναι πλέον η νέα κανονικότητα

Οι κορυφαίοι CEO παρακολουθούν στενά τις εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, προειδοποιώντας ότι αυτού του είδους η αστάθεια για τις αλυσίδες εφοδιασμού είναι πιθανό να παραμείνει.

Οι αντάρτες Χούθι από την Υεμένη επιτίθενται σε εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο. Η ομάδα, η οποία έχει δεσμούς με το Ιράν και είναι υπέρ της Παλαιστίνης, ισχυρίζεται ότι οι επιθέσεις είναι απάντηση στον συνεχιζόμενο πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο εξαπέλυσαν μια σειρά από χτυπήματα με στόχο να σταματήσουν τις επιθέσεις και να προστατεύσουν τα εμπορικά πλοία. Ωστόσο, οι εντάσεις είναι τόσο υψηλές που πολλά φορτηγά πλοία έχουν σταματήσει τη διέλευση τους μέσω της περιοχής και αντ’ αυτού μεταφέρουν εμπορεύματα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Η εκτροπή προσθέτει περίπου 10 ημέρες στο δρομολόγιο, καθιστώντας μεγαλύτερη και δαπανηρή τη μεταφορά προϊόντων από την Ασία στην Ευρώπη και αντίστροφα.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει, νομίζω, να ζούμε σε πιο ταραγμένους καιρούς και φυσικά είναι λυπηρό να βλέπουμε ότι υπάρχει άλλη μια αναστάτωση στον κόσμο», είπε ο Jesper Brodin, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ingka, στο CNBC. 

Όταν ρωτήθηκε αν αυτή η αστάθεια είναι η νέα κανονικότητα, απάντησε θετικά, λέγοντας πως τα τελευταία χρόνια έχουμε αποδεχτεί το γεγονός ότι ο κόσμος έχει περισσότερα προβλήματα. 

Ο Όμιλος Ingka λειτουργεί ορισμένα από τα καταστήματα IKEA και ο Brodin είπε ότι σήμερα, σε αντίθεση με την πανδημία Covid-19, οι αποθήκες είναι γεμάτες με αποθέματα «επομένως είμαστε σε καλή κατάσταση».

Οι αλυσίδες εφοδιασμού διαταράχθηκαν μαζικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της επακόλουθης ανάκαμψης, δεδομένων των περιορισμών και του κλεισίματος των συνόρων. Αν και υπήρξε ανάκαμψη στον τομέα, οι πρόσφατες συγκρούσεις, η κλιματική αλλαγή και μια γενικώς περίπλοκη γεωπολιτική εικόνα οδηγούν σε υψηλότερους ναύλους και σε επανεξέταση της αποτελεσματικότητας ορισμένων διαδικασιών.

Ο Tobias Meyer, Διευθύνων Σύμβουλος της DHL, μοιράστηκε τις ανησυχίες του σχετικά με τη νέα κανονικότητα για τις αλυσίδες εφοδιασμού.

«Αυτό που έχουμε είναι συνεχείς αναταραχές», τόνισε. «Έχουμε θέμα στη Διώρυγα του Παναμά και στην Ερυθρά Θάλασσα και υπάρχει κάποια ανησυχία γύρω από αυτό».

«Θα υπάρξει συνεχιζόμενη αστάθεια» το 2024 και το 2025, υπογράμμισε.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Επίθεση των Χούθι σε δεξαμενόπλοιο που διαχειρίζεται ελληνική ναυτιλιακή

Ερυθρά Θάλασσα: Νέα σειρά πληγμάτων των ΗΠΑ εναντίον των Χούθι

Γαλλία: Αποφάσισε να μην συμμετάσχει στις αεροπορικές επιθέσεις κατά των Χούθι

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News