Business & Finance Τρίτη 30/01/2024, 13:59
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Toyota παραμένει Νο.1 στον κόσμο, αλλά η λίστα των προβλημάτων της μεγαλώνει

Η Toyota παραμένει Νο.1 στον κόσμο, αλλά η λίστα των προβλημάτων της μεγαλώνει

Η Toyota διατήρησε τον τίτλο της πρώτης σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, κερδίζοντας τη γερμανική ανταγωνίστριά της, τη Volkswagen, για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Παρά τις θετικές αυτές επιδόσεις, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα νέο σκάνδαλο, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρεί ορισμένα από τα αυτοκίνητά της, ενώ παράλληλα συνεχίζει να έχει και προβλήματα με τους αερόσακους που σκάνε, στο πλαίσιο μιας υπόθεσης που την ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της για το 2023 έφτασαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 11,2 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως, καταγράφοντας αύξηση 7,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Συγκριτικά, ο Όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε αυτό τον μήνα ότι είχε παραδώσει 9,2 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, πετυχαίνοντας αύξηση 12% σε σύγκριση με το 2022.

Οι πωλήσεις της Toyota στην εσωτερική αγορά της Ιαπωνίας αυξήθηκαν κατά 20,9%, ενώ οι πωλήσεις στο εξωτερικό εμφάνισαν αύξηση 4,1%.

Τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει

Ωστόσο ο κολοσσός των αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα βρεθεί μπροστά σε μία δύσκολη μάχη φέτος, καθώς αντιμετωπίζει αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με το πώς πιστοποιεί ορισμένα από τα οχήματά του.

Τη Δευτέρα, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές ορισμένων μοντέλων αφού διαπίστωσε παρατυπίες στις δοκιμές πιστοποίησης για κινητήρες ντίζελ που αναπτύχθηκαν από τη θυγατρική της, Toyota Industries. Συνολικά 10 μοντέλα της χρησιμοποιούν αυτούς τους κινητήρες παγκοσμίως, σύμφωνα με την Toyota.

Η εταιρεία λέει ότι θα λάβει τώρα μέτρα για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη. Μεταξύ αυτών είναι ότι η διενέργεια νέων δοκιμών πιστοποίησης κινητήρα θα γίνεται παρουσία των ρυθμιστικών αρχών, όπως απαιτείται.

Οι αποκαλύψεις ήρθαν μόλις ένα μήνα αφότου η Daihatsu, μια μικρή ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει στην Toyota, διέκοψε την παραγωγή της στην Ιαπωνία, αφού παραδέχτηκε ότι είχε πλαστογραφήσει τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφαλείας για περισσότερα από 30 χρόνια.

Και τα δύο σκάνδαλα έχουν εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την Toyota συνολικά, μεταδίδει το CNN.

Η εταιρεία προέτρεψε επίσης τους ανθρώπους να σταματήσουν να οδηγούν ορισμένα από τα αυτοκίνητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες και να τα επισκευάσουν αμέσως. Την περασμένη εβδομάδα, η Toyota προειδοποίησε τους ιδιοκτήτες περίπου 50.000 οχημάτων ότι μέρη των αερόσακων θα μπορούσαν να εκραγούν, προκαλώντας σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Η Toyota έχει ανακαλέσει δεκάδες εκατομμύρια αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια λόγω των ελαττωματικών αερόσακων Takata. Τον Δεκέμβριο ανακάλεσε επίσης περίπου 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα και SUV στις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω ενός πιθανού ελαττώματος που θα μπορούσε να οδηγήσει στη μη ενεργοποίηση του αερόσακου συνοδηγού σε περίπτωση σύγκρουσης.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Tesla: Οι επενδυτές δεν βλέπουν πλέον «κατώτατο όριο» για τη μετοχή της

Elon Musk: Πρόβλημα οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων για τους ανταγωνιστές 

Μελόνι προς Stellantis: Όχι στη μεταφορά παραγωγής σε χώρες χαμηλού κόστους

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News