Business & Finance Δευτέρα 29/05/2023, 14:58
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Morgan Stanley: Οι Κινέζοι καταναλωτές άλλαξαν συνήθειες στην πανδημία και αυτό επηρεάζει τις διεθνείς μάρκες 

Morgan Stanley: Οι Κινέζοι καταναλωτές άλλαξαν συνήθειες στην πανδημία και αυτό επηρεάζει τις διεθνείς μάρκες 

Οι κινεζικές καταναλωτικές δαπάνες δεν θα επιστρέψουν σύντομα στα επίπεδα πριν από την πανδημία, γεγονός που αποτελεί πρόβλημα για διεθνείς μάρκες όπως τα Starbucks, δήλωσε η Morgan Stanley σε έκθεσή της την Κυριακή.

Όχι μόνο οι άνθρωποι είναι πιο προσεκτικοί, αλλά έχουν πλέον περισσότερες επιλογές.

Από την πλευρά των δαπανών, τρεις παράγοντες επηρεάζουν τον καταναλωτή της Κίνας φέτος, ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.

Πρώτον, η Κίνα δεν έχει προχωρήσει σε «ενέσεις» τόνωσης της αγοράς για τους καταναλωτές όπως έκαναν οι ΗΠΑ και άλλα μέρη του κόσμου στον απόηχο της Covid-19, μεταδίδει το CNBC.

Δεύτερον, οι πανδημικοί περιορισμοί και οι ρυθμιστικές αλλαγές έχουν εξαλείψει 30 εκατ. θέσεις εργασίας στον τομέα των υπηρεσιών που υπήρχαν πριν από την πανδημία. 

Περίπου 20 εκατ. από αυτές τις θέσεις εργασίας είναι πιθανό να επιστρέψουν αργότερα φέτος και το επόμενο έτος, ανέφερε η έκθεση. Ωστόσο, οι αναλυτές αναμένουν ότι τα υπόλοιπα 10 εκατ. θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να αποκατασταθούν, καθώς επηρεάστηκαν από την καταστολή της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας του διαδικτύου και της ιδιοκτησίας, από το Πεκίνο.

Τρίτον, η αγορά κατοικίας παρέμεινε επίμονα ήπια στον απόηχο των κυβερνητικών προσπαθειών να περιορίσει την κερδοσκοπία.

Η Covid-19 και τα μέτρα για τον έλεγχό της από το 2020 έως το 2022 παρέσυραν την οικονομία της Κίνας. Από την απότομη λήξη αυτών των περιορισμών τον Δεκέμβριο, η ανάπτυξη ανέκαμψε μόνο σε μέτριο βαθμό.

Μετά από μια αναμενόμενη ανάκαμψη 9% στις δαπάνες των Κινέζων καταναλωτών φέτος, οι αναλυτές της Morgan Stanley προέβλεψαν αύξηση 4,8% το επόμενο έτος — 0,5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από ό,τι πριν από την πανδημία.

Η τοπική αγορά γίνεται πιο σκληρή

Την ίδια στιγμή, κάτι που δυσκολεύει περαιτέρω τα πράγματα για τις διεθνείς μάρκες είναι ο αυξανόμενος τοπικός ανταγωνισμός.

Τον Απρίλιο, η Κίνα σημείωσε ετήσια αύξηση 16% στον αριθμό των καταστημάτων καφέ, τα οποία αποτελούνται κυρίως από τοπικά εμπορικά σήματα, ανέφερε η έκθεση της Morgan Stanley. «Ως αποτέλεσμα, πολυεθνικές εταιρείες έχουν χάσει μερίδιο αγοράς αν και εξακολουθούν να αυξάνονται τα καταστήματα με έντονο ρυθμό,» πρόσθεσε.

Το Luckin Coffee με έδρα την Κίνα έχει πλέον περισσότερα από 9.000 καταστήματα, ενώ μία άλλη μάρκα, η Tim Hortons έχει περισσότερες από 600 τοποθεσίες μετά την είσοδό της στη χώρα το 2019. Τέλος, η νέα μάρκα Cotti Coffee είναι τόσο δημοφιλής, που δίνει προειδοποιήσεις για όσους προσπαθούν να τη μιμηθούν.

Τα Starbucks άνοιξαν το 6.000ο κατάστημά τους στην ηπειρωτική Κίνα τον Σεπτέμβριο του 2022.

moneyreview.gr 

Δαβάστε επίσης: 

ΕΛΣΤΑΤ: Πώς κινήθηκε ο τζίρος στο χονδρικό εμπόριο το α’ τρίμηνο 

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 13,2% στον τζίρο του λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο 

Οι πιο πλούσιες χώρες συμβάλλουν στην αύξηση της σύγχρονης δουλείας 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News