ΑΤΤΙΚΗ

Τα ψώνια στην εποχή της καραντίνας: Μόνο internet και… λαϊκή

φωτ. Shutterstock

Εάν κατοικείς στην Αττική και θέλεις να αγοράσεις κάποιο ρούχο, παπούτσια ή ακόμη κι έναν κάδο απορριμμάτων για την κουζίνα ή το μπάνιο θα πρέπει να είσαι είτε χρήστης του Internet είτε να σου αρέσει η λαϊκή αγορά.

Στη μεν πρώτη περίπτωση θα πρέπει να περιμένεις στο σπίτι και να εξαρτάσαι από την ταχύτητα διεκπεραίωσης της ηλεκτρονικής παραγγελίας τόσο του ηλεκτρονικού καταστήματος όσο και της συνεργαζόμενης με αυτό εταιρείας ταχυμεταφορών, στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να συμβιβαστείς με την ποικιλία κι ενδεχομένως και την ποιότητα των πωλούμενων προϊόντων, η οποία μάλιστα είναι ακόμη πιο περιορισμένη, καθώς επιτρέπεται μεν η λειτουργία των λαϊκών αγορών και η διάθεση σε αυτές των λεγόμενων βιομηχανικών ειδών, αλλά με τη συμμετοχή του 50% των πωλητών.

Από σήμερα, λοιπόν, και τουλάχιστον έως τις 28 Φεβρουαρίου περιορίζονται ακόμη περισσότερο οι επιλογές των καταναλωτών στην Αττική για την αγορά μη διαρκών αγαθών, καθώς αυτά θα μπορούν να τα προμηθευτούν είτε μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων είτε μέσω των λαϊκών αγορών.

Στα σούπερ μάρκετ, στα οποία είχε απαγορευθεί η διάθεσή τους από τα φυσικά καταστήματα ήδη με την απόφαση της 5ης Φεβρουαρίου 2021, τώρα πλέον δεν επιτρέπεται η διάθεση των ειδών αυτών ούτε με τη μέθοδο του click away, καθώς το μοντέλο αυτό απαγορεύεται από σήμερα στην Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο του ολικού lockdown.

Αξίζει, εδώ, να σημειωθεί ότι ακόμη και τα σούπερ μάρκετ που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, έχουν εντάξει σε αυτό ελάχιστες κατηγορίες από τα μη διαρκή αγαθά, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον πολύ λίγες επιλογές για την αγορά σειράς προϊόντων, κάποιων εκ των οποίων μπορεί να είναι πολύ χρήσιμα, όπως ένα σκεύος μαγειρικής ή δοχεία αποθήκευσης τροφίμων.

Το μεγαλύτερο πλήγμα από την απαγόρευση της διάθεσης των προϊόντων αυτών από τα σούπερ μάρκετ ακόμη και με τη μέθοδο του click away δέχεται η Lidl Ελλάς. Κι αυτό διότι η αλυσίδα δραστηριοποιείται πολύ έντονα στο κομμάτι των μη διαρκών αγαθών, κυρίως στις κατηγορίες των ειδών ένδυσης, υπόδησης, παιχνιδιών και εργαλείων, με την ομάδα αυτή των προϊόντων να υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί σε περίπου 5% του τζίρου της. Η αλυσίδα επιπλέον δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», λόγω των πολλών υπερμάρκετ που έχει, τα περισσότερα από όλους τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, υφίσταται επίσης σημαντικές απώλειες από την απαγόρευση διάθεσης των μη διαρκών αγαθών. Η αλυσίδα διαθέτει μεν ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά δεν έχει εντάξει σε αυτό τις επίμαχες κατηγορίες, κάτι που προγραμματίζει να κάνει έως το τέλος του 2021.

H «ΑΒ Βασιλόπουλος» έχει αυξήσει τις κατηγορίες μη διαρκών αγαθών που διαθέτει πλέον από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, προσαρμοζόμενη στις νέες συνθήκες, ενώ σε ανάλογες κινήσεις έχει προβεί και η αλυσίδα «MyMarket».

Υπενθυμίζεται ότι τα είδη που απαγορεύεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ ακόμη και με τη μέθοδο του click away (επιτρέπονται μόνο μέσω παραγγελιών από το ηλεκτρονικό τους κατάστημα εάν βεβαίως τα πωλούν) είναι βάσει της νέας κοινής υπουργικής απόφασης που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα ακόλουθα:

-Ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακά και λογισμικό.

– Τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.

-Εξοπλισμό ήχου και εικόνας.

– Κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα με εξαίρεση τα είδη ύπνου, κουβέρτες, παπλώματα, χαλιά, κιλίμια.

-Ηλεκτρικές οικιακές συσκευές. Εξαιρούνται οι λάμπες, πρίζες, βύσματα, σόμπες και εν γένει θερμαντικά σώματα.

– Έπιπλα και φωτιστικά.

– Παιχνίδια.

– Είδη ένδυσης με εξαίρεση τα καλσόν, τα παλτά, τα μπουφάν (και γενικώς τα πανωφόρια) και τις ομπρέλες.

– Είδη υπόδησης με εξαίρεση τις παντόφλες.

Money Review