ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου έφερε το άνοιγμα των σχολείων

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου έφερε το άνοιγμα των σχολείων

Με αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ συνοδεύτηκε η επιστροφή στα σχολεία τον Σεπτέμβριο, άνοδος, όμως, η οποία εν πολλοίς σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Nielseniq, τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάστηκε αυξημένος κατά 11,1%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων, η αύξηση του τζίρου ήταν ελαφρώς χαμηλότερη, της τάξης του 9,7%. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε αυτή τη θετική τάση είχαν οι ταχυκίνητες κατηγορίες (FMCGS – προϊόντα που καταναλώνονται συχνά), οι οποίες παρουσίασαν βελτιωμένο τζίρο κατά 11,8%, ενώ θετικά επίσης κινήθηκαν τόσο οι κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων επί ζυγίω (10,8%) καθώς και του Bazaar (είδη ένδυσης, υπόδησης, μαγειρικά σκεύη κ.λπ.) (3,8%).

Για να αντιληφθούμε την επίδραση του πληθωρισμού στην αύξηση του τζίρου, αρκεί να δούμε ότι με βάση πάντα τα στοιχεία της Nielseniq αν και ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών αυξήθηκε κατά 11,8%, ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε οριακά, κατά 0,7%.

Κατηγορίες που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων (γάλα, μπισκότα, χυμοί, γραφική ύλη κ.ά.) παρουσίασαν σημαντική άνοδο, με τις περισσότερες να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό. Ενδεικτικά αναφέρονται το συσκευασμένο ψωμί στο +29,2%, η γραφική ύλη στο +14,7%, τα δημητριακά στο +11,6% και οι συσκευασμένοι χυμοί στο +8,2%. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI δείχνουν ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 3%, όμως την ίδια στιγμή ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Στην πραγματικότητα δηλαδή η διαμόρφωση του τζίρου στα 5,42 δισ. ευρώ περίπου στο οκτάμηνο έναντι 5,23 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021 οφείλεται στον πληθωρισμό. Μάλιστα, τα στοιχεία της IRI δείχνουν ότι μήνα με τον μήνα μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού ανάπτυξης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Ετσι, τον Αύγουστο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 8,9%, ενώ ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε. Τον Ιούλιο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 10,3%, όμως και ο όγκος πωλήσεων είχε καταγράψει αύξηση, αν και μικρότερη.

Δεδομένου του νέου κύματος ανατιμήσεων τον Σεπτέμβριο αναμένεται περαιτέρω εξασθένηση της ζήτησης το επόμενο διάστημα.

Διαβάστε επίσης: 

Ακρίβεια: Χριστούγεννα με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ θα κάνουν οι Έλληνες

Σούπερ μάρκετ: Λιγότερα προϊόντα σε ακριβότερες τιμές αγοράζουν οι καταναλωτές

Νέα ήθη στα σούπερ μάρκετ: Γάλα-χρυσάφι και αντικλεπτικά στα βούτυρα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News