ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακρίβεια: Χριστούγεννα με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ θα κάνουν οι Έλληνες

Ακρίβεια: Χριστούγεννα με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ θα κάνουν οι Έλληνες

Με προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά στο ράφι του σούπερ μάρκετ θα γεμίσει φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι το 46% των καταναλωτών στην Ελλάδα, καθώς οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα και σε άλλα βασικά είδη παντοπωλείου δεν επιτρέπουν μεγάλες δαπάνες.

Άλλωστε ουδείς αναμένει αποκλιμάκωση των τιμών μέχρι το τέλος του έτους, ειδικά μάλιστα, καθώς ακόμη δεν έχουν περάσει στις τιμές λιανικής αρκετές από τις αυξήσεις που περιλαμβάνουν οι τιμοκατάλογοι, οι οποίοι έχουν αποσταλεί από τους προμηθευτές στους λιανεμπόρους. Το παραπάνω εύρημα περιλαμβάνεται σε πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε η NielsenIQ και παρουσιάστηκε χθες σε διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο «Το δίλημμα του Ευρωπαίου καταναλωτή σε καιρούς πληθωρισμού».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό που συναντάται στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την αγορά προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι το υψηλότερο που καταγράφεται στη σχετική έρευνα και αρκετά πάνω από το μέσο ποσοστό που είναι 32%. Ένα 25% σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα αγοράσει λιγότερα προϊόντα, 22% θα στραφεί σε φθηνότερες μάρκες, 15% θα προτιμήσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ένα 13% θα αγοράσει τοπικά προϊόντα για να ενισχύσει την εθνική οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι οχτώ στους δέκα καταναλωτές στην ΕΕ δηλώνουν ότι θα αλλάξουν, λόγω πληθωρισμού, τις χριστουγεννιάτικες συνήθειές τους. Άλλωστε η πλειονότητα των καταναλωτών στην ΕΕ εκτιμά ότι ο προϋπολογισμός των Χριστουγέννων θα είναι ίδιος με πέρυσι ή χαμηλότερος.

Λόγω, πάντως, του γεγονότος ότι τα Χριστούγεννα του 2020 και του 2021 τα γιορτάσαμε με πολλούς περιορισμούς, οι καταναλωτές στην Ελλάδα θεωρούνται «λάτρεις των Χριστουγέννων» σε ποσοστό 74%, αρκετά υψηλότερο από τον αντίστοιχο μέσο όρο στην ΕΕ (66%).  

Ως τότε θα έχει -τουλάχιστον με βάση όσα ανακοινώθηκαν χθες μετά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του λιανεμπορίου- ανακοινωθεί από κάθε αλυσίδα το δικό της «καλάθι» με τα 50 φθηνά προϊόντα. Υπενθυμίζεται ότι χθες αποφασίστηκε ότι μέχρι τα μέσα με τέλη Οκτωβρίου κάθε αλυσίδα θα φτιάξει το δικό της «καλάθι» με 50 βασικά προϊόντα από 20 κατηγορίες, με το ύψος των ανατιμήσεων να αποτελεί αντικείμενο έρευνας των ελεγκτικών μηχανισμών.  

Διαβάστε επίσης: 

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το «καλάθι της νοικοκυράς» με 50 προϊόντα κατά της ακρίβειας

Νέα ήθη στα σούπερ μάρκετ: Γάλα-χρυσάφι και αντικλεπτικά στα βούτυρα

«Μέχρι τρεις κονσέρβες»: Κόφτη στα φτηνά προϊοντα βάζει supermarket στη Βρετανία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News