ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μείωση τζίρου κάτω από το φράγμα των 2 δισ. ευρώ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μείωση τζίρου κάτω από το φράγμα των 2 δισ. ευρώ

Κάτω από τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ υποχώρησε το 2021 ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος με το διάλειμμα του 2020, όταν έσπασε για πρώτη φορά από το 2017 το φράγμα των 2 δισ. ευρώ, να αποδεικνύεται τελικά πολύ σύντομο. Η καθοδική πορεία της αλυσίδας έρχεται σε αντίθεση με τον βασικό ανταγωνιστή που είναι η «Σκλαβενίτης», αλλά και με το σύνολο της αγοράς, η οποία και τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, έκλεισε με ανάπτυξη, 1,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Η αλυσίδα, πάντως, μετά και τις αναταράξεις στη διοίκηση, ψάχνει πλέον να βρει τον βηματισμό της υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλό της τον κ. Νίκο Λαβίδα με έκτακτες παροχές προς τους εργαζόμενους και με αλλαγές στο πρόγραμμα επιβράβευσης των πελατών της. Επιπλέον, πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους 60-70 εκατ. ευρώ οι οποίες αφορούν κυρίως σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις υφιστάμενων, αλλά και σε επέκταση των αποθηκών, καθώς και περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων franchising.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» ο κύκλος εργασιών της το 2021 διαμορφώθηκε σε 1,96 δισ. ευρώ το 2021 από 2,02 δισ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 2,69%. Η μείωση αυτή αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία στο γεγονός ότι κατά την προηγούμενη χρήση λόγω της πανδημίας Covid-19 είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Επιπλέον, όπως σημειώνει στην οικονομική της έκθεση, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.

Τα μεικτά κέρδη υποχώρησαν σε 537,8 εκατ.  ευρώ το 2021 από 557,1 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,47%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν σε 168,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 174,4 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 43 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 39 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 10,14%, ενώ τα κέρδη χρήσεων διαμορφώθηκαν σε 30,7 εκατ. ευρώ έναντι 28,3 εκατ. ευρώ το 2020, ενισχυμένα κατά 8,59%. Η διοίκηση, πάντως, προτείνει τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2021, όπως είχε πράξει και για τη χρήση του 2020.

Το 2021 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 73,6 εκατ. ευρώ, κυρίως για την επέκταση του δικτύου της και για την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων. Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια του 2021 έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising). Στο τέλος του 2021 το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμούσε συνολικά 592 καταστήματα (314 εταιρικά, 264 franchising και 14 καταστήματα cash & carry).

Παρά την αύξηση των καταστημάτων ο αριθμός των εργαζομένων το 2021 ήταν μικρότερος σε σύγκριση με το 2020 (14.774 έναντι 15.386).

Σε ό,τι αφορά την επίπτωση του πολέμου η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Κρίσιμα θέματα όπως οι πληθωριστικές πιέσεις που προέρχονται κυρίως από την ενεργειακή κρίση (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, βενζίνη κτλ), οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η εξέλιξη της πανδημίας αλλά και η μετά πανδημία εποχή καθώς και οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις με επίκεντρο την Ουκρανία, αναμένεται να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και να κρίνουν την πορεία της παγκόσμιας και κατ’ επέκταση και της Ελληνικής οικονομίας κατά τη διάρκεια του 2022».

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης και η έκτακτη παροχή στους εργαζόμενους

Σε μια προσπάθεια προσέλκυσης των καταναλωτών η ΑΒ προχώρησε σε εκσυγχρονισμό του προγράμματος επιβράβευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες όχι μόνο να λαμβάνουν επιταγές των 6 ευρώ ύστερα από τη συγκέντρωση ενός μεγάλου αριθμού πόντων, αλλά και να εξαργυρώνουν άμεσα και μικρότερο αριθμό πόντων, λαμβάνοντας κουπόνια, δωροεπιταγές και απολαμβάνοντας προνόμια σε συνεργάτες της ΑΒ.

Πρόσφατα δε η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε τη χορήγηση έκτακτης παροχής στους εργαζόμενους συνολικού ύψους 150 ευρώ για κάθε δικαιούχο για το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News