ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Οι τουρίστες ανέβασαν τις πωλήσεις – Τι αγόρασαν

Σούπερ μάρκετ: Οι τουρίστες ανέβασαν τις πωλήσεις – Τι αγόρασαν

Κατά 11% αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τους καλοκαιρινούς μήνες, με την αύξηση αυτή να συνοδεύεται και από ενίσχυση του όγκου πωλήσεων και να μην προέρχεται μόνο από την αύξηση των τιμών των αγαθών.

Βασική αιτία για την αύξηση της κατανάλωσης ήταν ο τουρισμός με τα στοιχεία της NielsenIQ να δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου καταγράφηκε στην Κρήτη (16%), στα νησιά (15,8%) και στην Πελοπόννησο (12%), δηλαδή στους κατεξοχήν τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Στον τουρισμό και το άνοιγμα της εστίασης οφείλεται, εξάλλου, το γεγονός ότι η κατηγορία του Cash & Carry αναπτύσσεται με υψηλότερο ρυθμό από αυτόν της λιανικής (σούπερ μάρκετ). Συγκεκριμένα, το κανάλι των cash & carry αναπτύσσεται από τις αρχές του έτους έως σήμερα με 16,4%, ενώ τα σούπερ μάρκετ κατά 3,9%. Την περίοδο του καλοκαιριού ο τζίρος των cash& carry αυξήθηκε κατά 14% και των σούπερ μάρκετ κατά 11%, ενώ το πρώτο πεντάμηνο του έτους ο τζίρος των σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 0,2%, αλλά των cash & carry αυξήθηκε κατά 18,3%.

Αύξηση πωλήσεων με «τουριστικό χρώμα» καταγράφηκε και σε κάποια προϊόντα. Έτσι, οι πωλήσεις των αντιηλιακών αυξήθηκαν κατά 26,4% το καλοκαίρι σε Πελοπόννησο, Κρήτη και νησιά (έναντι 6,4% σε όλη τη χώρα), των αναψυκτικών 16,7% (11,2% σε όλη τη χώρα), του παγωτού 13,3% ( 11,5% σε όλη τη χώρα), των αντικουνουπικών 12,1% (5% σε όλη τη χώρα) και της μπύρας 10,8% (5,6% σε όλη τη χώρα).

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αναγνωρίζοντας πλέον τη σημασία του τουρισμού και στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξή τους στα νησιά και εν γένει σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Τον τόνο φέτος έδωσε η συμφωνία της «Μασούτης» με τον ΣΥΝΚΑ, καθώς σήμανε μεταξύ άλλων ότι πλέον θα υπάρχει το σήμα «Μασούτης» στα καταστήματα που ανήκαν στη ΣΥΝΚΑ σε Κέρκυρα, Κυκλάδες, Χίο και Κάλυμνο. Πρόκειται συνολικά για 38 καταστήματα, ενώ μερίδιο στα κέρδη, έστω και αν συνεχίζουν να λειτουργούν με το σήμα ΣΥΝΚΑ, θα έχει η «Μασούτης» και από τα καταστήματα στην Κρήτη, 37 συνολικά.

Από τις τουριστικές περιοχές ξεκίνησε τη νέα δραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά η Carrfeour. Η εταιρεία λειτουργεί ήδη καταστήματα στη Χαλκιδική, τη Ζάκυνθο, τη Θάσο, τη Σαντορίνη, την Κω, ενώ σε δεύτερη φάση λειτούργησαν τα καταστήματά της στα αστικά κέντρα και δη στη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά.

Η «Σκλαβενίτης» έχει παρουσία στα νησιά κυρίως μέσω του δικτύου που «κληρονόμησε» από τη «Μαρινόπουλος», ενώ στην Κρήτη, εκτός από τα καταστήματα με το σήμα «Σκλαβενίτης» έχει έσοδα και από τα καταστήματα «Χαλκιαδάκης», εταιρεία κατά 60% θυγατρική του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης». Αρκετά ενισχυμένη παρουσία στα νησιά έχει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς και η Lidl, ενώ η ενίσχυση της παρουσίας στη νησιωτική χώρα αποτελεί στόχο και για την αλυσίδα My Market.

Διαβάστε επίσης: 

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της «μάχης» των σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις αυξάνουν τον τζίρο – Τι «κόβουν» οι καταναλωτές

Σκλαβενίτης: Κοντά στα 4 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2021

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News