ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας στην «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Ανέλαβε καθήκοντα ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Νίκος Λαβίδας,

Οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας στην «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ Βασιλόπουλος» και επισήμως είναι εδώ και λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα από τις 29 Αυγούστου, ο κ. Νίκος Λαβίδας, οπότε πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση της εταιρείας που εξέλεξε νέο διοικητικό συμβούλιο. Η θητεία του κ. Λαβίδα είναι τριετής, ενώ σε αντίθεση με τον προκάτοχό του κ. Βασίλη Σταύρου δεν θα έχει και την ιδιότητα του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου, καθώς το εν λόγω αξίωμα διατηρεί ο κ. Σοφοκλής Γιαννακού.

Η ανάληψη των καθηκόντων από τον κ. Λαβίδα έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν ήδη αρνητικές παρενέργειες στην κατανάλωση και την κερδοφορία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Υπενθυμίζεται ότι ο κλάδος έκλεισε το α΄ εξάμηνο του 2022 με οριακή αύξηση του τζίρου, της τάξης του 1%, η οποία οφείλεται αποκλειστικά στις ανατιμήσεις, καθώς ο όγκος πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 2,2% (στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Οι αλυσίδες και φυσικά η «ΑΒ Βασιλόπουλος», που συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών πρώτων, καλούνται να διατηρήσουν ανταγωνιστικές τιμές, ενώ λαμβάνουν από τους προμηθευτές τους συνεχώς νέους τιμοκαταλόγους με ανατιμήσεις. Με άλλα λόγια καλούνται να απορροφήσουν μέρος των αυξήσεων, ενώ την ίδια ώρα έχουν και οι ίδιες αυξημένο κόστος λειτουργίας εξαιτίας, κυρίως, της αύξησης του ενεργειακού κόστους. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η στρατηγική της «ΑΒ» να διαθέτει τόσο από τα φυσικά της καταστήματα όσο και από το ηλεκτρονικό της κατάστημα περί τα 500 προϊόντα, στη συντριπτική τους πλειονότητα ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλή τιμή, έχοντας μάλιστα ειδική ένδειξη. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα βελτίωσε το πρόγραμμα επιβράβευσης με κουπόνια, έτσι ώστε οι πελάτες της να απολαμβάνουν μεγαλύτερες προσφορές.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά εν γένει καθιστά πολύ δυσκολότερο τον στόχο για την επίτευξη υψηλού τζίρου και κερδοφορίας ταυτόχρονα και κυρίως την προσέγγιση της «Σκλαβενίτης» που παραμένει στην πρώτη θέση μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Υπενθυμίζεται ότι το 2020, τελευταία χρονιά για την οποία έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός της «ΑΒ», η αλυσίδα αύξησε, όπως όλος ο κλάδος, πωλήσεις και κέρδη, όμως ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν χαμηλός (3,76%) σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς (10% περίπου). Το 2020, σημειωτέον, ο τζίρος «έσπασε» το φράγμα των 2 δισ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017. Υπενθυμίζεται ότι όταν η «Μαρινόπουλος» βρισκόταν σε φθίνουσα πορεία, για να καταρρεύσει στη συνέχεια το 2016, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» είχε ανέλθει στην πρώτη θέση του κλάδου. Η απόκτηση του ελέγχου της «Μαρινόπουλος» από τη «Σκλαβενίτης» άλλαξε τα δεδομένα, στέλνοντας στη δεύτερη θέση την «ΑΒ», ενώ την ίδια ώρα είχε μεγάλη ανοδική πορεία η Lidl. Σύμφωνα, δε, με αναλυτές της αγοράς, οι αλυσίδες που φέρεται να αποκόμισαν τα περισσότερα οφέλη από πλευράς μεριδίων αγοράς και απόκτησης νέων πελατών το 2021 είναι κυρίως η «Σκλαβενίτης» και η Lidl.

Ο μητρικός όμιλος της «ΑΒ», πάντως, η Ahold Delhaize, μπορεί, σύμφωνα με πολύπειρα στελέχη του κλάδου, να στηρίξει, εάν επιθυμεί, μια εξόχως ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, προκειμένου η εν Ελλάδι θυγατρική της όχι μόνο να διατηρήσει το υφιστάμενο μερίδιο αγοράς της, αλλά να το αυξήσει περαιτέρω. Το ταμείο του ολλανδοβελγικού ομίλου είναι ισχυρό και γι’ αυτό όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά συνολικά στις χώρες που δραστηριοποιείται εφαρμόζει το λεγόμενο πρόγραμμα εξοικονόμησης δαπανών «Save for Our Customers», συνολικού ύψους 850 εκατ. ευρώ, το οποίο στηρίζεται ακριβώς στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στα προγράμματα επιβράβευσης.

Στις αποσκευές του ο κ. Λαβίδας κουβαλά μεταξύ άλλων την εμπειρία εννέα ετών στη «Σκλαβενίτης», από το 2010 έως το 2019, συμμετέχοντας στη μεγάλη αναδιοργάνωση της εταιρείας, ειδικά μετά την απόκτηση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» το 2016.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

efood: Μοναδικό σούπερ μάρκετ στην πλατφόρμα ο Σκλαβενίτης

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η δύσκολη δουλειά του νέου επικεφαλής Ν. Λαβίδα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News