ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Τα δύο «κλειδιά» των ισχυρών επιδόσεων 9μηνου

ΟΠΑΠ: Τα δύο «κλειδιά» των ισχυρών επιδόσεων 9μηνου

Τη σημασία τόσο της ανθεκτικότητας των retail δραστηριοτήτων όσο και της online ανάπτυξης στις επιδόσεις του ΟΠΑΠ στο 9μηνο του 2021, εξήρε η διοίκηση της εταιρείας, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ΄ τριμήνου στους αναλυτές.  

Υπενθυμίζεται ότι τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του εννεάμηνου διαμορφώθηκαν στα 1,040 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,7% σε ετήσια βάση. Σε επίπεδο τριμήνου, τα GGR ανήλθαν στα 470,2 εκατ. ευρώ (+20,3% σε σχέση με το γ΄ τρίμηνο του 2020). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του εννεάμηνου έφτασαν στα 379,9 εκατ. ευρώ (+83% σε ετήσια βάση), ενώ τα EBITDA του γ΄ τριμήνου ανήλθαν σε 175 εκατ. ευρώ  (+66,1% έναντι του γ΄ τριμήνου 2020). Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη εννεάμηνου διαμορφώθηκαν στα 178,2 εκατ. ευρώ (+143,4% ετησίως), ενώ τα καθαρά κέρδη του γ’ τριμήνου ανήλθαν στα 96,1 εκατ. ευρώ (+82% σε ετήσια βάση). 

Στο πλαίσιο αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas, σημείωσε στους αναλυτές ότι η εταιρεία εμφάνισε ισχυρή λειτουργική κερδοφορία σε όλες τις δραστηριότητες της. Επιπλέον, αναφέρθηκε στην υλοποίηση σημαντικών πρωτοβουλιών που αναβαθμίζουν περαιτέρω και ψηφιοποιούν την εμπειρία του πελάτη, όπως το πρόγραμμα ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις. 

Πρωτοβουλίες με επίκεντρο τους πελάτες   

Όπως σημείωσε ο κος Karas, βασικός πυλώνας της στρατηγικής Fast Forward του ΟΠΑΠ είναι η τοποθέτηση του πελάτη στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021, ο ΟΠΑΠ υλοποίησε σειρά πρωτοβουλιών για την περαιτέρω αναβάθμιση της πρότασης του ΟΠΑΠ προς τον πελάτη (customer proposition).  

Χαρακτηριστικά, η εταιρεία προχώρησε στην ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της στα πρακτορεία, με το νέο virtual παιχνίδι NBA, νέα παιχνίδια στα VLTs και την κλήρωση δεύτερης ευκαιρίας σε ειδικές εκδόσεις του ΣΚΡΑΤΣ. Ακόμη, παρά τις προκλήσεις της πανδημίας, έως τα τέλη του γ΄ τριμήνου, είχε ολοκληρωθεί η ανάπτυξη 171 νέων ή ανακαινισμένων καταστημάτων. Συνολικά, περισσότερο από το 40% του δικτύου των καταστημάτων ΟΠΑΠ αποτελείται από νέα ή αναβαθμισμένα καταστήματα.  

H αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών και δυνατοτήτων αποτελεί βασικό στοιχείο των νέων καταστημάτων. Ήδη μάλιστα, νέες σύγχρονες λύσεις audio έχουν εγκατασταθεί σε περισσότερα από 450 καταστήματα, ενώ στο σχεδιασμό της εταιρείας βρίσκεται και η εγκατάσταση νέων συστημάτων προβολής. Επίσης, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η εταιρεία πραγματοποίησε σειρά προωθητικών και CRM ενεργειών τόσο στο retail, όσο στο online κανάλι.  

Το loyalty πρόγραμμα και η ψηφιοποίηση σε πρώτο πλάνο  

Κατά το γ΄ τρίμηνο, ο ΟΠΑΠ αξιοποίησε τα οφέλη του loyalty προγράμματος ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και παίζει ρόλο-κλειδί στην περαιτέρω ψηφιοποίηση του δικτύου των πρακτορείων. Η διοίκηση της εταιρείας εξέφρασε την ικανοποίηση της για τον θετικό αντίκτυπο του προγράμματός, στο οποίο είχαν εγγραφεί περισσότεροι από 460.000 πελάτες έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Όπως σημειώθηκε, το loyalty πρόγραμμα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες, τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους πράκτορές της, καθώς επιτρέπει την αξιοποίηση δεδομένων σχετικά με τη δραστηριότητα των πελατών, ενώ συμβάλλει και στη δημιουργία επιπρόσθετων εσόδων.    

Επιπλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ παρουσίασε στους αναλυτές τη νέα mobile εφαρμογή που αναπτύσσει η εταιρεία για τα πρακτορεία της (OPAP Store App), με στόχο τη συνολική ψηφιοποίηση της εμπειρίας των πελατών του δικτύου των καταστημάτων της. Μέσω της νέας εφαρμογής, οι πελάτες θα μπορούν να παίζουν τα αγαπημένα παιχνίδια τους και να εισπράττουν τα κέρδη τους ψηφιακά, χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτονται το ταμείο των πρακτορείων. Η εφαρμογή βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και η διάθεση της στο σύνολο του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠ αναμένεται το προσεχές διάστημα.  

Συνεχιζόμενη ανάπτυξη για τις online δραστηριότητες 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η διοίκηση του ΟΠΑΠ σημείωσε ότι οι online δραστηριότητες συνεχίζουν να αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για τον όμιλο, χάριν και στην ξεκάθαρα συνεισφορά της Stoiximan. Κατά το γ’ τρίμηνο του 2021, τα GGR των online δραστηριοτήτων ανήλθαν συνολικά σε σχεδόν 100 εκατ. ευρώ, με όλες τις κατηγορίες online παιχνιδιών να εμφανίζουν ανάπτυξη. Επιπλέον, η βάση των ενεργών online πελατών ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ, τόσο για τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ, όσο και για τη Stoiximan. 

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΠ: Άλμα 74% στα κέρδη γ’ τριμήνου – Στα 113 εκατ. ευρώ ο τζίρος 9μηνου

Aegean: Έκλεισε το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο της πανδημίας – Στα 3,3 εκατ. οι επιβάτες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News