Business & Finance Τρίτη 23/11/2021, 18:20
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Άλμα 143% στα κέρδη 9μηνου – Βελτιωμένα κατά 83% τα EBITDA

ΟΠΑΠ: Άλμα 143% στα κέρδη 9μηνου – Βελτιωμένα κατά 83% τα EBITDA

Στα 178,2 εκατ. ευρώ εκτινάχθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, τα οποία στο 9μηνο του 2021 εμφάνισαν άνοδο κατά 143%. Πολύ καλή ήταν η επίδοση και σε επίπεδο γ τρίμηνου, με την κερδοφορία να βελτιώνεται κατά 82% και να φθάνει τα 96,1 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, τα καθαρά έσοδα από παιχνίδια (NGR) αυξήθηκαν κατά 17% και τα 697 εκατ. ευρώ στο 9μηνο, καθώς και κατά 24,7% και τα 323,7 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο.

Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) καθορίστηκαν σε 379,9 εκατ. ευρώ στο 9μηνο (+83%) και στα 175 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο (66,7%).

Φυσικά, σημαντικό ρόλο στην αισθητή βελτίωση των οικονομικών μεγεθών διαδραμάτισε αφενός η επανέναρξη της λειτουργίας της οικονομίας, αφετέρου η χαμηλή βάση σύγκρισης με το πανδημικό 2020. 

ΟΠΑΠ: Άλμα 143% στα κέρδη 9μηνου – Βελτιωμένα κατά 83% τα EBITDA-1

Πιο αναλυτικά:

  • Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) εννεαμήνου 2021 (GGR) διαμορφώθηκαν στα 1,040 δισ. ευρώ υψηλότερα κατά 15,7% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της ισχυρής συνεισφοράς του online. Στο γ’ τρίμηνο 2021 τα GGR ανήλθαν στα 470,2 εκατ., αυξημένα κατά 20,3% σε ετήσια βάση παρά τη μικρή πτώση που κατέγραψαν οι retail δραστηριότητες επηρεασμένες από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω κορονοϊού. 
  • Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το εννεάμηνο 2021 αυξήθηκε κατά 33,2% και διαμορφώθηκε στα 450,6 εκατ. (εννεάμηνο 2020 338,2 εκατ.). Το γ’ τρίμηνο 2021 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 201,8 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 37,2% (γ’ τρίμηνο 2020 147,1 εκατ.) λόγω της ενισχυμένης συνεισφοράς του online, που αντισταθμίστηκε μερικώς από τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ», ώστε να πληροί το ελάχιστο ετήσιο συμβατικό όριο των 50 εκατ. ευρώ. 
  • Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο 2021 αυξήθηκαν κατά 83,0% στα 379,9 εκατ. (εννεάμηνο 2020 207,6 εκατ.) ή κατά 70,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα από την αναγνώριση εσόδου ύψους 158,7 εκατ. που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA γ’ τριμήνου 2021 ανήλθαν στα 175,0 εκατ. (γ’ τρίμηνο 2020 105,0 εκατ.) αυξημένα κατά 66,1% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη. 
  • Λειτουργικά έξοδα εννεαμήνου 2021 στα 268,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 47,2% σε ετήσια βάση, ενώ στο γ’ τρίμηνο 2021 τα λειτουργικά έξοδα διαμορφώθηκα σε 93,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 62,1% σε ετήσια βάση. Μη συμπεριλαμβάνοντας την επίδραση από την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan και τα έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα του εννεαμήνου και του γ’ τριμήνου 2021 μειώθηκαν κατά 2,9% και 3,4% αντίστοιχα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, επανεπιβεβαιώνοντας τη συνεχή μας προσήλωση στον εξορθολογισμό της κοστολογικής μας βάσης. 
  • Τα καθαρά κέρδη το εννεάμηνο 2021 διαμορφώθηκαν στα 178,2 εκατ. (εννεάμηνο 2020 73,2 εκατ.) υψηλότερα κατά 97,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση ως αποτέλεσμα της αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας και του μειωμένου φορολογικού συντελεστή. Τα καθαρά κέρδη το γ’ τρίμηνο 2021 ανήλθαν στα 96,1 εκατ. (γ’ τρίμηνο 2020 καθαρά κέρδη στα 52,8 εκατ.). 
  • Ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα 378,4 εκατ. ευρώ, με περαιτέρω βελτιωμένο δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,9x (1,0x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) 

«Τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ για το τρίτο τρίμηνο επιβεβαιώνουν την ικανότητά μας να διατηρούμε τις οικονομικές επιδόσεις μας σε υψηλά επίπεδα, υλοποιώντας ταυτόχρονα σημαντικές πρωτοβουλίες για τη Fast Forward στρατηγική μας. Η ανθεκτικότητα των retail δραστηριοτήτων και η συνεχιζόμενη ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων μας, χάριν και στην ξεκάθαρη συνεισφορά της Stoiximan, ήταν οι κύριοι παράγοντες για αυτό» σχολίασε ο Jan Karas, διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ. 

Για να προσθέσει: «Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αξιοποιήσαμε τα οφέλη του loyalty προγράμματός μας, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και παίζει ρόλο-κλειδί στην περαιτέρω ψηφιοποίησή μας. Είμαστε ευχαριστημένοι από το θετικό αντίκτυπο του loyalty προγράμματός μας, το οποίο έχουν υποδεχθεί θερμά τόσο οι πελάτες, όσο και οι συνεργάτες μας. Σε κάθε περίπτωση, δέσμευσή μας είναι να παρέχουμε μια ακόμη πιο διασκεδαστική εμπειρία στους πελάτες μας, σε όλα τα κανάλια μας, ώστε να δώσουμε ώθηση στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του ΟΠΑΠ». 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

ΟΠΑΠ: Πώς διαμορφώνεται το μετοχικό κεφάλαιο μετά την ΑΜΚ 

Επιστροφή στην κανονικότητα με δυναμικές επιδόσεις για τον ΟΠΑΠ στο α΄ εξάμηνο του 2021

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News