ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Black Friday διαρκείας

Φωτ. intimenews

Οχτώ ημέρες πριν ξεκινά φέτος στην Ελλάδα η…. Black Friday, καθώς μεγάλες αλυσίδες στον πλέον δημοφιλή κλάδο του εν λόγω εκπτωτικού θεσμού, αυτόν των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, δίνουν από σήμερα το βράδυ ραντεβού με τους πελάτες. 

Ήδη, από τις αρχές της εβδομάδας κάποιες αλυσίδες αθλητικών ειδών έχουν ξεκινήσει τις προσφορές σε ορισμένα προϊόντα, κυρίως μέσα από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, ενώ το ίδιο ισχύει και για αλυσίδες πώλησης επίπλων και εν γένει οικιακού εξοπλισμού. 

Η Black Friday είναι την επόμενη Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου και φέτος συμπληρώνονται 5 χρόνια από όταν το γνωστό στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες εμπορικό γεγονός, ξεκίνησε να υλοποιείται και στην Ελλάδα.

Αυτό στο οποίο προσδοκά φέτος το λιανεμπόριο από την Black Friday είναι η τόνωση της αγοραστικής κίνησης, η οποία ήδη επλήγη στη διάρκεια των πρόσφατων ενδιάμεσων εκπτώσεων από τα περιοριστικά μέτρα που ανακοινώθηκαν για τους μη εμβολιασμένους. 

Βεβαίως, τα ίδια μέτρα ισχύουν και τώρα και το μεγάλο άγχος των εμπόρων είναι να μην υπάρξει περαιτέρω αυστηροποίηση. 

Μεγάλος «πονοκέφαλος» επίσης για το λιανεμπόριο είναι το πώς θα γίνεται όσο το δυνατόν ταχύτερα ο έλεγχος των πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης ή των rapid test και τεστ μοριακού ελέγχου για τους μη εμβολιασμένους καταναλωτές καθώς και ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας. Ήδη τις προηγούμενες ημέρες, χωρίς να υπάρχει σημαντική κίνηση στην αγορά, σχηματίζονταν σε ορισμένες περιπτώσεις μικρές ουρές έξω από καταστήματα δημοφιλών αλυσίδων.

Τα online καταστήματα

Μεγάλη βαρύτητα -προκειμένου φέτος να εξυπηρετηθούν καλύτερα- και οι μη εμβολιασμένοι καταναλωτές δίνεται από τις εμπορικές επιχειρήσεις και στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Εκεί, άλλωστε, διαφημίζονται σε πρώτη φάση όλες οι προσφορές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις παρέχονται και δωρεάν μεταφορικά για τις παραγγελίες που θα γίνουν τις αμέσως επόμενες ημέρες. 

Φέτος, εξάλλου, δεν αναμένεται να σημειωθεί η μεγάλη εμπλοκή στη διεκπεραίωση των παραγγελιών και στην αποστολή των προϊόντων. Κι αυτό, διότι σε αντίθεση με πέρυσι, τα φυσικά καταστήματα παραμένουν εν λειτουργία -τουλάχιστον για την ώρα- ενώ τόσο οι εμπορικές επιχειρήσεις όσο και οι εταιρείες ταχυμεταφορών είναι καλύτερα προετοιμασμένες. 

black-friday-diarkeias0
φωτ.: Intime News 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του  Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) την Black Friday του 2020 καταγράφηκε στο ηλεκτρονικό κανάλι  43,6% μεγαλύτερος τζίρος σε σύγκριση με την Black Friday του 2019 και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά από τις 7 Νοεμβρίου 2020 λόγω lockdown. Επιπλέον, η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 154,9% την εβδομάδα 21-27 Νοεμβρίου 2020 σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη- μέσα Νοέμβρη 2020).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) τα οποία αφορούν συνολικά τον μήνα Νοέμβριο και περιορίζονται στις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, οι οποίες υποβάλλουν στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο τζίρος του λιανεμπορίου τον Νοέμβριο του 2019 διαμορφώθηκε σε 2,64 δισ. ευρώ ενώ τον Νοέμβριο του 2020 σε 2,32 δισ. ευρώ. 

Οι κλάδοι του λιανεμπορίου, πλην καταστημάτων τροφίμων, που κατέγραψαν αύξηση τζίρου τον Νοέμβριο του 2020 εν μέσω lockdown σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019 ήταν οι ακόλουθοι: πώληση ηλεκτρονικών υπολογιστών-περιφερειακών-λογισμικού (αύξηση 16,3%), πώληση τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (5,7%), φαρμακευτικά είδη (24,4%) και αμιγώς ηλεκτρονικά καταστήματα (39,1%). 

Διαβάστε επίσης: 

Black Friday: Η ιστορία της και πότε πέφτει φέτος η «Παρασκευή των υπερ-εκπτώσεων»

Black Friday: Πόσοι Έλληνες σκοπεύουν να ψωνίσουν – Οι πρώτες τάσεις για τα Χριστούγεννα

Black Friday: Οδηγίες ΕΕΤΤ προς καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shops

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News