ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αγγελάκης Α.Ε.: Το επενδυτικό πλάνο των 20 εκατ. ευρώ και οι ανατιμήσεις

Επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για το διάστημα 2021-2026 η εταιρεία «Αγγελάκης ΑΕ» με στόχο την περαιτέρω επέκτασή της στην εγχώρια και ξένη αγορά κοτόπουλου και την ακόμη μεγαλύτερη καθετοποίηση της παραγωγής. Κρίσιμος παράγοντας, βεβαίως, για την υλοποίηση των σχεδίων της, όπως σχεδόν για το σύνολο των επιχειρήσεων αυτή την εποχή, είναι το θέμα των ανατιμήσεων των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους.

Ανατιμήσεις 

Η εταιρεία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της κ. Θάνο Αγγελάκη έχει ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις της τάξης του 8% -συνολικά σύμφωνα με τον ίδιο ο κλάδος έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις 6%-8%- ενώ δεν αποκλείεται το νέο έτος μία ακόμη αύξηση της τιμής κατά 4%. «Η τιμή του καλαμποκιού (σ.σ. χρησιμοποιείται στις ζωοτροφές) από 160-180 ευρώ ο τόνος, έχει φτάσει σήμερα 290 ευρώ και θα ξεπεράσει τα 300», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελάκης.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις αυτές θα κατευθυνθούν στην επέκταση του εργοστασίου πτηνοσφαγής, σε νέους ψυκτικούς θαλάμους, στη δημιουργία νέας μονάδας προψημένων κι έτοιμων γευμάτων, στη βελτίωση της παραγωγικότητας τεμαχισμού, στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εκκολαπτηρίου, στη δημιουργία μονάδων πατρογονικών, στην εκμετάλλευση των υποπροϊόντων του σφαγείου για την παρασκευή ζωοτροφών για ζώα συντροφιάς και για ψάρια, ενώ η εταιρεία εξετάζει την είσοδό της στην παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά. Οι επενδύσεις θα χρηματοδοτηθούν κατά 20% από ίδια κεφάλαια, κατά 50% από επιδοτήσεις, μεταξύ αυτών και από τον αναπτυξιακό νόμο και κατά 30% από τραπεζική χρηματοδότηση. Την ερχόμενη άνοιξη ολοκληρώνεται επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό σε συσκευαστικές μηχανές, ενώ πρόσφατα η «Αγγελάκης ΑΕ» απέκτησε εκκολαπτήριο αυγών για κοτόπουλα στον Αυλώνα.

Οι εξαγωγές

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές αυτές αντιστοιχούν στο 8% του τζίρου της εταιρείας, καταγράφοντας, όμως φέτος ρυθμό ανάπτυξης 35%, με τα προϊόντα της «Αγγελάκης ΑΕ» να ταξιδεύουν μέχρι το Χονγκ Κονγκ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η προοπτική για το Χονγκ Κονγκ είναι η εξαγωγή 10 τόνων ανά δύο μήνες με τη συνεργασία εκεί να αφορά σε χονδρέμπορο ο οποίος διαθέτει παρουσία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και στο κανάλι της εστίασης. Στα δε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα η πρώτη προσπάθεια είχε γίνει προ της πανδημίας και τώρα η εταιρεία κάνει νέα είσοδο στην αραβική αυτή χώρα. Ταυτόχρονα εξετάζει το ενδεχόμενο εισόδου σε νέες αγορές στη Μέση Ανατολή και όχι μόνο. Σήμερα εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 10 χώρες με σήμα κατατεθέν το «Ελαιοπουλάκι», κοτόπουλο στη διατροφή του οποίου χρησιμοποιείται ελαιόλαδο, με κύριες αγορές την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Αυστρία, τη Γερμανία.  

Η εταιρεία σύμφωνα με τον επικεφαλής της «τρέχει» φέτος με 30%, ενώ πέρυσι είχε αύξηση τζίρου με την πρόβλεψη για 20% να μην επιτυγχάνεται λόγω της αναστολής δραστηριότητας στην εστίαση. Η εταιρεία αποτελεί προμηθευτή δύο μεγάλων αλυσίδων οργανωμένης εστίασης, της KFC και της TGI Friday’s. Συγκεκριμένα το 2020 είχε κύκλο εργασιών 19,93 εκατ. ευρώ έναντι 18,13 εκατ. ευρώ το 2019 και κέρδη προ τόκων και φόρων 264.000 ευρώ έναντι 261.711 ευρώ το 2019.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News