ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: Με το βλέμμα στα Βαλκάνια μετά τα ισχυρά αποτελέσματα

Κωτσόβολος: Με το βλέμμα στα Βαλκάνια μετά τα ισχυρά αποτελέσματα

Τον επόμενο προορισμό της, μετά την Κύπρο, εξετάζει η “Κωτσόβολος”, προορισμός ο οποίος πιθανόν να είναι τα Βαλκάνια, θεωρώντας ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο. “Τρώγοντας έρχεται η όρεξη”, δήλωσε χαρακτηριστικά χθες το βράδυ σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας κ. Γιάννης Βασιλάκος, προσθέτοντας ότι το όποιο βήμα νέας επέκτασης εκτός Ελλάδας θα γίνει υπό την προϋπόθεση να πάει καλά το πείραμα στην Κύπρο, κάτι που θα φανεί μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο. Σημειώνεται ότι στις 12  Ιουλίου πρόκειται να λειτουργήσουν τα δύο πρώτα καταστήματα της “Κωτσόβολος” στην Κύπρο, και συγκεκριμένα σε Λευκωσία και Λεμεσό, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας στη χώρα.

Ώθηση στα σχέδια για νέα επέκταση της “Κωτσόβολος” δίνουν τα καλά οικονομικά αποτελέσματα, καθώς η αλυσίδα κατάφερε, εν μέσω πανδημίας να ενισχύσει τις πωλήσεις της και τα μερίδια αγοράς και να έχει σχετικά μικρές απώλειες στα κέρδη, κάτι που αποδίδεται στην προσαρμογή που έγινε την περσινή χρονιά στα νέα δεδομένα και ειδικά σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των υποδομών της εταιρείας για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα, η χρήση από 1η Μαΐου 2020 έως 30 Απριλίου 2021 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων κατά 7,6%, επίδοση η οποία σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στη μεγάλη αποτελεσματικότητα που είχε το ηλεκτρονικό της κανάλι και ειδικά σε ό,τι αφορά την έγκαιρη παράδοση προϊόντων. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας στη χρήση 2020/2021 διαμορφώθηκε σε 579 εκατ. ευρώ έναντι 538 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019/2020. Τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 20,9 εκατ. ευρώ έναντι 22,4 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2019/2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και  αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 43,8 εκατ. ευρώ έναντι 43,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2019/2020. Αναφερόμενος στη μείωση των κερδών, ο κ. Βασιλάκος επεσήμανε ότι αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές  που ψωνίζουν από το ηλεκτρονικό κατάστημα συχνά επιλέγουν με βάση την τιμή, ενώ εντός του καταστήματος και μέσα από την επικοινωνία με τους πωλητές ο πελάτης μπορεί να οδηγηθεί σε μια πιο ακριβή επιλογή. “Η πώληση που κάνει ένας πωλητής μέσω του διαλόγου με τον πελάτη είναι 8%-10% υψηλότερη σε όρους κερδοφορίας”, τόνισε χαρακτηριστικά. Επιπλέον,  η επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα σημαίνει συχνά και αγορά συμπληρωματικών προϊόντων ή τις λεγόμενες “αυθόρμητες αγορές” που αυξάνουν το ύψος της μέσης  απόδειξης.

Οι επενδύσεις της “Κωτσόβολος” διαμορφώθηκαν κατά τη χρήση 2020/2021 σε 11 εκατ. ευρώ έναντι 11,4 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019/20020, ενώ για την τρέχουσα χρήση προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βασιλάκος προανήγγειλε πολύ μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα για τις δύο επόμενες χρονιές, κυρίως λόγω της πρόθεσης της αλυσίδας να φτιάξει αποθήκη 65.000 τ.μ. με πολλούς αυτοματισμούς καθώς και να επεκτείνει την αποθήκη ανταλλακτικών που διαθέτει από 7.000 τ.μ. σε 12.000 τ.μ.

Σημειώνεται εδώ πως σε ό,τι αφορά την Κύπρο η αλυσίδα φιλοδοξεί σε ορίζοντα 5ετίας να κατακτήσει μερίδιο 35% της κυπριακής αγοράς, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει και στη δημιουργία ενός ακόμη καταστήματος, στη Λάρνακα είτε δεύτερο στη Λευκωσία.

 

Ανατιμήσεις και ελλείψεις

Ανατιμήσεις που για την ώρα υπολογίζονται σε 5%, καθώς μέρος του αυξημένου κόστους έχει απορροφηθεί από τους προμηθευτές και τους λιανεμπόρους, εκτιμάται ότι υπάρχουν ήδη στις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, αυξήσεις, όμως, οι οποίες μπορεί και να ξεπεράσουν το 10% από τον Σεπτέμβριο λόγω της συνέχισης της αύξησης του κόστους και των ελλείψεων που δημιουργούνται πλέον σε φθηνά προϊόντα. Τα παραπάνω εκτιμά η διοίκηση της “Κωτσόβολος” με τον κ. Βασιλάκο να προβλέπει πως αυτή η πίεση θα συνεχιστεί για ολόκληρη τη φετινή χρονιά. “Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Κίνα από 1.700 δολάρια έχει φτάσει τα 12.000-13.000 δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι ογκώδη και φθηνά προϊόντα, όπως για παράδειγμα κάποια ψυγεία ‘ιδιωτικής ετικέτας’ πλέον δεν υπάρχουν στην αγορά διότι δεν συμφέρει να τα φέρεις. Επίσης, λόγω της έλλειψης επεξεργαστών οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών επιλέγουν να φτιάξουν μόνο ακριβά προϊόντα. Πλέον στην αγορά δεν βρίσκεις laptop των 399 ευρώ, αλλά μόνο από  800 ευρώ και πάνω”, υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκος. Ο ίδιος τέλος αναφέρθηκε στις σημαντικές ελλείψεις που υπάρχουν στις κονσόλες για gaming αποκαλύπτοντας ότι προϊόντα που έχουν αγοραστεί τον Σεπτέμβριο του 2020 θα παραδοθούν τα Χριστούγεννα!

Σε ό,τι αφορά το κόστος στελέχη της εταιρείας επεσήμαναν στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου ότι υπάρχουν περιπτώσεις που όταν ένα κοντέινερ είναι έτοιμο να φορτωθεί, ο εργάτης στο λιμάνι στην Κίνα μπορεί να ζητήσει επιπλέον 1.000 δολάρια. Τόνιζαν δε ότι ενώ ο προμηθευτής μπορεί να έχει συμφωνήσει ένα επιπλέον κόστος 15% για τη μεταφορά, όταν γίνεται η τελική πληρωμή του ζητούν επιπλέον κόστος 40%.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News