ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H&M: Πτώση 50% στον τζίρο τριμήνου στην Ελλάδα

AP Photo

Mεγάλες είναι οι απώλειες που κατέγραψε η γνωστή αλυσίδα H & M στην Ελλάδα το τρίμηνο Δεκεμβρίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, που αποτελεί το πρώτο τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης για την εταιρεία. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε πριν από λίγο η εταιρεία ο κύκλος εργασιών της το εν λόγω διάστημα υποχώρησε κατά 52% (σε σουηδικές κορώνες) ή κατά 50% σε ευρώ, σε σύγκριση με το τρίμηνο Δεκεμβρίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020.

Συγκεκριμένα το διάστημα από 1η Δεκεμβρίου 2020 έως 28 Φεβρουαρίου 2021 οι καθαρές πωλήσεις της H & M στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 210 εκατ. σουηδικές κορώνες (περίπου 20,5 εκατ. ευρώ) από 434 εκατ. σουηδικές κορόνες (περίπου 42,38 εκατ. ευρώ) το διάστημα 1η Δεκεμβρίου 2019 – 29 Φεβρουαρίου 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι απώλειες στην Ελλάδα πρόκειται από τις μεγαλύτερες ποσοστιαία μεταξύ των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται η σουηδική αλυσίδα. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης πωλήσεων για την εταιρεία (68%) καταγράφηκε στη Γεωργία, ακολουθεί η Λιθουανία (61%), η Λετονία με μείωση πωλήσεων 53% και στη συνέχεια η Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα H & M δεν αξιοποίησε ούτε το μοντέλο του click away που εφαρμόστηκε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου στην ελληνική αγορά, ενώ προβλήματα υπήρχαν και στη λειτουργία των ηλεκτρονικών παραγγελιών λόγω σημαντικών καθυστερήσεων στην αποστολή των προϊόντων, καθώς οι αποθήκες της εταιρείας βρίσκονται εκτός Ελλάδας.

Συνολικά το πρώτο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης της H & M οι πωλήσεις της εταιρείας παγκοσμίως διαμορφώθηκαν σε 40,06 δισ. σουηδικές κορώνες μειωμένες κατά 21% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης. Το εν λόγω διάστημα ήταν κλειστά συνολικά 1.800 καταστήματα της εταιρείας, περίπου το 36% του δικτύου της. Στην Ελλάδα η εταιρεία διαθέτει 35 καταστήματα.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 19,05 δισ. σουηδικές κορώνες, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα είναι ζημιές 1,07 δισ. σουηδικές κορώνες.

Το διάστημα, πάντως, από 1η έως 28 Μαρτίου οι πωλήσεις της εταιρείας εμφανίζουν αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 κατά 55%. 

Money Review