Business & Finance Τετάρτη 17/02/2021, 21:30
LOGISTICS

«Χρυσή εποχή» για τις τέσσερις κορυφαίες εταιρείες των logistics

φωτ. REUTERS

Παρά το γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον, οι τέσσερις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου logistics – UPS, DHL, USPS και FedEx – παρουσίασαν συνολικά έσοδα ρεκόρ, ύψους 300 δισ.δολαρίων την οικονομική χρήση του 2020, χάρη στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Trackr.

Η UBS ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων, 14,20%, φθάνοντας τα 84,60 δισ.δολάρια. Τα αντίστοιχα έσοδα της DHL ανήλθαν στα 80,41 δισ.δολάρια, ενώ ακολουθούν η USPS με 73,10 δισ.δολάρια και η FedEx με 69,20 δισ.δολάρια.

Οι εντυπωσιακές αυτές επιδόσεις αντικατοπτρίζονται και στις τιμές μετοχών τους. Η FedEx «είδε» τη μετοχή της να εκτοξεύεται στο επίπεδο ρεκόρ των 254,36 δολαρίων την περίοδο από τις 10 Φεβρουαρίου του 2020 έως την αντίστοιχη φετινή περίοδο, με άνοδο άνω του 60%. Κέρδη 53% κατέγραψε και η μετοχή της UPS φθάνοντας τα 162,37 δολάρια, ενώ η DHL σημείωσε αύξηση 36%, με την τιμή μετοχής της στα 45 δολάρια.  

Λαμβάνοντας υπόψιν την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω της πανδημίας, ο κλάδος των logistics φαίνεται να διανύει την «χρυσή εποχή» του που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2021 και ακόμη πιο πέρα. Ουδέποτε οι διανομές τόσο εντός των εθνικών συνόρων όσο και οι διασυνοριακές είχαν γίνει τόσο σημαντικές στην καθημερινότητα των ανθρώπων, καθώς δεν εξυπηρετούν μόνο την παράδοση και την τροφοδοσία αγαθών αλλά διαδραματίζουν και σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Οι DHL και UPS συμμετέχουν ενεργά στη διανομή εμβολίων κατά του Covid-19 σε ολόκληρο τον κόσμο, μία διαδικασία που άρχισε στο τέταρτο τρίμηνο του 2020.

Οι κορυφαίες εταιρείες στον χώρο των logistics εμφανίζονται άκρως αισιόδοξες για την περαιτέρω έκβαση του ηλεκτρονικού εμπορίου και περιμένουν ακόμη μεγαλύτερα έσοδα το επόμενο έτος. Η USPS σημειώνει ότι ο όγκος διανομής πακέτων αυξήθηκε κατά 1,2 δισ. τεμάχια, δηλ. κατά 19% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2019, γεγονός που καταδεικνύει τη μεγάλη αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, οι online καταναλωτές έχουν γίνει περισσότερο απαιτητικοί ως προς την ταχύτητα και τη διαφάνεια. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι εταιρείες  αφορούν στο εργατικό δυναμικό τους, όπως ελλείψεις, οι ραγδαίες αλλαγές στις αγορές και η επείγουσα ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια.  

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS