ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Ξανά στο προσκήνιο το Θριάσιο ΙΙ

Αφορά την παραχώρηση εγκαταστάσεων και υποδομών σε έκταση 1.450 στρεμ.

Ξανά στο προσκήνιο το Θριάσιο ΙΙ

Στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του σιδηροδρομικού σταθμού και του σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) και του ακινήτου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, γνωστού ως Θριάσιο ΙΙ αναμένεται να προχωρήσει το προσεχές διάστημα το υπουργείο Υποδομών. Για το σκοπό αυτό, αποφάσισε, πρόσφατα, την έναρξη προκαταρκτικής διαβούλευσης με όλους τους ενδιαφερόμενους επί των σχεδίων τευχών του διαγωνισμού για την ανάθεση με σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας, συντήρησης, εκμετάλλευσης, ολοκλήρωσης μελετών και κατασκευής έργων. Όπως και της προμήθειας εξοπλισμού του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του Θριασίου Πεδίου.

Δύσκολο εγχείρημα

Το εγχείρημα της παραχώρησης του Θριασίου ΙΙ, που γειτνιάζει με την έκταση όπου η κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έχει επιλεγεί για να αναπτύξει εμπορευματικό κέντρο μέσω επένδυσης 150 εκατ. ευρώ, καρκινοβατεί εδώ και πολλά χρόνια. Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός για την παραχώρηση του ακινήτου, αλλά η διαδικασία απέβη άγονη πριν από περίπου ένα χρόνο. Κι αυτό διότι κανένα από τα τρία σχήματα (Pearl, Goldair, Damco – Foodlink) που είχαν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, δεν υπέβαλε δεσμευτική προσφορά.

Ωστόσο, η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό το διαγωνισμό, ειδάλλως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να απαιτήσει την επιστροφή διατεθέντων πόρων και κονδυλίων της τάξεως των 235 εκατ. ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά είχαν διατεθεί μέσω του Ταμείου Συνοχής 2000-2006, με το σκεπτικό ότι θα δημιουργηθεί στο Θριάσιο ένας ενιαίος χώρος δραστηριοτήτων εξυπηρέτησης του σιδηροδρομικού εμπορευματικού μεταφορικού έργου που ήταν διάσπαρτο στην Αττική. Έτσι, κατασκευάστηκε, μεταξύ άλλων, σταθμός διαλογής, τέρμιναλ για containers, τελωνείο, εμπορικός σταθμό, αποθήκες εμπορευμάτων, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία και σιδηροδρομική υποδομή. Οι εγκαταστάσεις όμως, παρέμειναν αναξιοποίητες, καθώς από το παζλ απουσίαζε το κομμάτι του εμπορευματικού κέντρου, αυτού που πρόκειται να υλοποιήσει το σχήμα Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, έργο που βρίσκεται εξίσου αντιμέτωπο με καθυστέρηση. Είναι ενδεικτικό ότι οι δύο εταιρείες επελέγησαν για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου το 2016, αλλά, έως σήμερα, πέντε χρόνια μετά, δεν έχουν ξεκινήσει οι κατασκευαστικές εργασίες. Αυτή τη φορά, εκκρεμεί η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της σύμβασης παραχώρησης του έργου.

Με όλες όμως, τις συγκλίνουσες πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Ε.Ε. θα ανάψει το πράσινο φως για την παραχώρηση στο σχήμα Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ του έργου κατασκευής logistics center στην παρακείμενη στο Θριάσιο ΙΙ έκταση, στο Υποδομών προσανατολίζονται στην επαναδημοπράτηση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του ακινήτου 1.450 στρεμ. Ως εκ τούτου, μέσω της διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη επιδιώκει να διαμορφωθεί μία σύμβαση παραχώρησης η οποία θα είναι ελκυστική για την πραγματοποίηση της επένδυσης και παράλληλα θα είναι συμβατή και θα ικανοποιεί την επιχειρηματική στρατηγική του ΟΣΕ που αποτελεί τον κύριο του έργου.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS