ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 3% με αποκλιμάκωση τιμών στο α’ τρίμηνο – Ενίσχυση PL και promos

Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 3% με αποκλιμάκωση τιμών στο α’ τρίμηνο – Ενίσχυση PL και promos

Με ανάπτυξη 3% έκλεισε το α’ τρίμηνο του 2023 για τα σούπερ μάρκετ (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη & Νησιά Ιουνίου & Αιγαίου), με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ.

Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν ανάπτυξη 2,7%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.

Γιατί υποχώρησε η κατηγορία Φροντίδα Σπιτιού

Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, η NielsenIQ παρατηρεί ότι τόσο στα Τρόφιμα & Ποτά, όσο και στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στην μεγάλη κατηγορία της Φροντίδας του Σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά 1,7%, με την μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, Το γεγονός αυτό ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών. 

Στο 25,4% η ιδιωτική ετικέτα

Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση την πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.  

Ζεστός Μάρτιος

Τέλος, σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο “καλοκαιρινών κατηγοριών” όπως είναι τα παγωτά (+21%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπύρες (+12,7%) & τα νερά (+10,4%).

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Συγκράτηση τιμών τον Μάρτιο – Σε ποια είδη έγιναν μειώσεις

Πλέον και οι πλούσιοι ψωνίζουν από… τα Lidl – Πώς άλλαξε ο «χάρτης» των σούπερ μάρκετ

Σούπερ Μάρκετ: Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση και άνοδο τιμών τον Φεβρουάριο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News