BUSINESS & FINANCE

Εδραίωσε τη θέση της στην Κέρκυρα η Μασούτης – Πρεμιέρα στα Επτάνησα

Εδραίωσε τη θέση της στην Κέρκυρα η Μασούτης – Πρεμιέρα στα Επτάνησα

Την παρουσία της στα Επτάνησα κατοχυρώνει και επίσημα η αλυσίδα Μασούτης με τα εγκαίνια του τελευταίου από τα 18 καταστήματα στην Κέρκυρα, τα οποία είχε αποκτήσει μέσω της συμφωνίας με τον ΣΥΝΚΑ το 2022 και τα οποία αναμένεται να συνεισφέρουν περίπου 4% του συνολικού της τζίρου. Σε αριθμό καταστημάτων πρόκειται πλέον για τον μεγαλύτερο «παίκτη» στην κερκυραϊκή αγορά σούπερ μάρκετ, ενώ το επόμενο βήμα για διεύρυνση της παρουσίας της στα νησιά του Ιονίου γίνεται στη Λευκάδα, όπου το πρώτο κατάστημα θα ανοίξει το 2025.

Προς το παρόν η Μασούτης δεν δρομολογεί άνοιγμα νέου καταστήματος στην Κέρκυρα, αλλά εκκρεμεί η λειτουργία του πρώτου της cash and carry, περίπου 1.600 τ.μ., το οποίο προορίζεται για τροφοδότηση των καταστημάτων της στο νησί. Όταν ανοίξει εντός του 2025, η εταιρεία θα μετρά πανελλαδικά συνολικά 25 αποθήκες χονδρικής.

Εκτός αυτού, η συμφωνία με τον ΣΥΝΚΑ για την Κέρκυρα αποτελεί βάση για τη δημιουργία ξεχωριστής εταιρείας διαχείρισης και εκμετάλλευσης ακινήτων. Ειδικότερα, μέρος των περίπου 100 ακινήτων αξίας 250 εκατ. ευρώ που διαθέτει πανελλαδικά η Μασούτης πρόκειται να περιέλθει στην κερκυραϊκή «Δήμητρα Μάρκετ Γαλαξίας», η οποία πέρασε στην εταιρεία μέσω του ΣΥΝΚΑ. Πιθανώς με απόσχιση και πάντοτε υπό την ομπρέλα της Μασούτης, η εταιρεία ακινήτων θα έχει τη δυνατότητα να εξειδικευτεί στο real estate, το οποίο κρίνεται πως απαιτεί πλέον πιο σύνθετο μοντέλο διαχείρισης.

Ανάπτυξη

Στοχεύοντας αποκλειστικά εντός Ελλάδας αυτή την περίοδο, η Μασούτης εκφράζει διάθεση περαιτέρω επέκτασης στο Ιόνιο, αλλά και σε όσες περιοχές της ηπειρωτικής δεν έχει παρουσία. Βέβαια, η αναπτυξιακή δυναμική βρίσκει εμπόδια στην έλλειψη κατάλληλων χώρων, στα υψηλά ενοίκια και το κατασκευαστικό κόστος, ένα μίγμα σχεδόν «εκρηκτικό», όπως το χαρακτήρισε ο κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας. Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο ίδιος τόνισε μάλιστα πως πρέπει πλέον κανείς να γίνεται εφευρετικός στην εκμετάλλευση των χώρων, φέρνοντας ως παράδειγμα τη συνεργασία με άλλες εταιρείες για την αξιοποίηση των καταστημάτων.

Ο κ. Γεροστεργιούδης δήλωσε επίσης ότι η Μασούτης εξετάζει την επιλογή του franchise, αφενός για μέρη στα οποία δεν έχει παρουσία, αφετέρου για περιοχές όπου δεν έχει νόημα η λειτουργία εταιρικού καταστήματος. 

Πάντως, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ανοίξουν τρία νέα καταστήματα, στη Χαλκίδα, τη Νέα Σμύρνη και τις Τρεις Γέφυρες, φέρνοντας το πανελλαδικό δίκτυο πιο κοντά στον αριθμό των 400. Παράλληλα, στο πλαίσιο του σταθερού επενδυτικού πλάνου των 24 εκατ. ευρώ ετησίως, δρομολογούνται τουλάχιστον 15 ανακαινίσεις χώρων πανελλαδικά, ενώ από την αρχή του έτους έχουν ανακαινιστεί ήδη 5 καταστήματα, σε Σαντορίνη, Μήλο, Τρίκαλα και 2 στην Κέρκυρα.

Στελέχη του ομίλου διαβεβαιώνουν ότι ο Μασούτης θα συνεχίσει να κινείται συντηρητικά, προσπαθώντας να εδραιωθεί σε μία περιοχή, προτού προχωρήσει στην επόμενη. Τώρα, κατέχει το 10% της ελληνικής αγοράς και το 3% της αθηναϊκής, χωρίς να έχει παρουσία στην Πελοπόννησο (πλην της Πάτρας) ή στην Κρήτη, όπου δραστηριοποιείται μέσω της συνεργασίας της με τον ΣΥΝΚΑ.

Προοπτικές

Υπενθυμίζεται πως ο τζίρος της Μασούτης αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 16% το 2023, με αποτέλεσμα να σπάσει το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη ανήλθαν πέριξ των 8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Μασούτη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, οι επενδύσεις για τη μείωση των τιμών υπολογίζονται περίπου στα 50 εκατ. ευρώ.

Όπως δήλωσε ο κ Μασούτης, για το 2024 προβλέπεται αύξηση της τάξης του 5 έως 6% στις πωλήσεις και περίπου 3,5% στον όγκο, χάρη στην διεύρυνση της παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα και ιδίως στα νησιά, καθώς και στη βελτιωμένη εντύπωση των καταναλωτών για την αλυσίδα. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία κατέγραψε ανάπτυξη 7,5%. 

Ανθρώπινο δυναμικό

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της Μασούτης σε νησιωτικές περιοχές αναδύεται και το πρόβλημα της εύρεσης εργαζομένων. Σε περιόδους αιχμής, η εταιρεία υποχρεωτικά επιλέγει την ακριβή λύση της μεταφοράς προσωπικού. 

Όπως δήλωσε στο MR ο κ. Θωμάς Χρήστου, διευθυντής του τμήματος HR της Μασούτης, την καλοκαιρινή περίοδο μεταφέρονται τουλάχιστον 200 εργαζόμενοι από την ηπειρωτική Ελλάδα σε τουριστικούς προορισμούς. Η εταιρεία καλύπτει τη διαμονή, τα μεταφορικά, τη διατροφή και παρέχει μπόνους κατά την επιστροφή στην έδρα.

Για την Κέρκυρα φερειπείν ο κ. Χρήστου δήλωσε πως υπάρχουν ιδιόκτητα ή ενοικιασμένα σπίτια από την εταιρεία, όπου φιλοξενούνται όσοι ενδιαφέρονται να μετακινηθούν για το καλοκαίρι. Σε άλλα νησιά, όπως η Σαντορίνη, η Μήλος και η Μύκονος, η εταιρεία προς το παρόν ενοικιάζει διαμερίσματα για τους εργαζομένους. 

Διαβάστε επίσης:

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανάπτυξη με το μοντέλο του «grocerant» – Οι νέες συνεργασίες

Σούπερ μάρκετ: Συγκράτηση τιμών τον Μάρτιο – Σε ποια είδη έγιναν μειώσεις

Aνοίγει και για άλλα σούπερ μάρκετ η efood – Πώς «σπάει» το άβατο της συνεργασίας με την Σκλαβενίτης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News