Business & Finance Πέμπτη 15/02/2024, 07:33 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ahold Delhaize – Heineken: Οι υψηλές τιμές πλήττουν τους όγκους πωλήσεων

Ahold Delhaize – Heineken: Οι υψηλές τιμές πλήττουν τους όγκους πωλήσεων

Πιο σημαντική από ποτέ θεωρεί την πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους Frans Muller, πρόεδρος & CEO της Ahold Delhaize, «προκειμένου να μετριάσουμε τις αυξήσεις για τους πελάτες, ειδικά καθώς οι παγκόσμιες συγκρούσεις δημιουργούν πιθανή αστάθεια στις αλυσίδες εφοδιασμού. Το 2023 ξεπεράσαμε σημαντικά τους αρχικούς μας στόχους του Save for Our Customers, εξοικονομώντας περίπου €1,26 δισ., 29% μεγαλύτερη εξοικονόμηση σε σχέση με το 2022».

Πρόσθεσε ότι «ο ρόλος μας ως εταιρεία υπερβαίνει απλώς την τιμή στο ράφι. Πιστεύουμε ότι είναι και δική μας ευθύνη να εξυπηρετούμε τις κοινότητες, να βοηθάμε σε ευρύτερες κοινωνικές προκλήσεις και να ενθαρρύνουμε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για να αναπτυχθούν οι συνεργάτες μας. Για τον σκοπό αυτό, οι μάρκες μας συνεισέφεραν περισσότερα από €240 εκατ. σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, σε δωρεές προϊόντων και τροφίμων σε τοπικές και περιφερειακές τράπεζες τροφίμων και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».

Love Food

Αναφορικά με τη θυγατρική του ομίλου στην Ελλάδα, την ΑΒ Βασιλόπουλος, έγινε αναφορά στο πρόγραμμα Love Food.  Δωρίζοντας πάνω από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε συνεργασία με το «Μπορούμε» και την Ελληνική Τράπεζα Τροφίμων, αντιμετώπισε τη σπατάλη τροφίμων, ενώ σίτισε πάνω από 123.000 ανθρώπους που είχαν ανάγκη. Η ετήσια ημέρα εθελοντισμού είδε, επίσης, 5.000 συνεργάτες της ΑΒ να προσφέρουν εθελοντικά το χρόνο τους σε ποικίλες δραστηριότητες, όπως η συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες από τις πλημμύρες, η φύτευση δέντρων και η υιοθέτηση 2.000 δέντρων που θα φυτευτούν σε όλη την Ελλάδα.

Αύξηση του PL portfolio

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 2023, στην Ευρώπη καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 7,5% καθώς και η πρώτη αύξηση όγκων στο διάστημα της τελευταίας διετίας. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν τα καθημερινά προγράμματα «χαμηλών τιμών» των τοπικών αλυσίδων.

Τα brands της περιοχής αύξησαν σε 7.000 τα PL προϊόντα τους, με στόχο να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών για υψηλής ποιότητας αλλά οικονομικά, προσιτά προϊόντα.

«Η ισχυρή τιμολόγηση επηρέασε τη δυναμική του όγκου μας»

Από την πλευρά του ο Dolf van den Brink διευθύνων σύμβουλος της Heineken N.V., ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η ισχυρή τιμολόγηση για την αντιστάθμιση του πολύ υψηλού πληθωρισμού του κόστους εισροών και της ενέργειας και οι ασταθείς μακροοικονομικές συνθήκες σε ορισμένες βασικές αγορές επηρέασαν τη δυναμική του όγκου μας», ο οποίος υποχώρησε πέρυσι κατά 4,7%, στα 242,6 εκατ. εκατόλιτρα. Πρόσθεσε, ωστόσο, πως «παρά αυτές τις δύσκολες συνθήκες, συνεχίσαμε να επενδύουμε στα brands και τη δυναμικότητά μας. Κερδίσαμε ή διατηρήσαμε μερίδιο αγοράς σε περισσότερες από τις μισές αγορές μας, καθώς η απόδοση του όγκου πωλήσεων βελτιωνόταν μετρίως ανά τρίμηνο. Καταγράψαμε οργανική αύξηση λειτουργικών κερδών (beia) σε 3 από τις 4 γεωγραφικές περιοχές, ενώ προσαρμοστήκαμε στις προκλήσεις που υπήρχαν στην Ασία».

Σημειώνεται ότι οι μέσες ανατιμήσεις πέρυσι χάρισαν το 9,1% της συνολικής ανάπτυξης με το υπόλοιπο 1,1% να προέρχεται από το προϊοντικό μείγμα.

Επιφυλάξεις

Αναφορικά με τις φετινές προοπτικές, ο κ. van den Brink δήλωσε ότι «παραμένουμε επιφυλακτικοί σχετικά με τις παγκόσμιες οικονομικές και γεωπολιτικές προοπτικές. Η εστίασή μας στο μέλλον θα είναι στην αύξηση των εσόδων, ισορροπημένη μεταξύ όγκου και αξίας, ενώ θα συνεχίσουμε να επενδύουμε πίσω από τα brands μας, τις καινοτομίες, τις εμπορικές μας δυνατότητες και το route-to-consumer, για να προσφέρουμε μακροπρόθεσμη βιώσιμη αξία».

Η διοίκηση της Heineken αναμένει ότι τα μεταβλητά της κόστη θα αυξηθούν κατά ένα χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό σε βάση ανά εκατόλιτρο, με τον όμιλο να επωφελείται από τις χαμηλότερες τιμές εμπορευμάτων και ενέργειας. Από την άλλη πλευρά υπάρχει υπεραντιστάθμιση από τον πληθωρισμό του κόστους εισροών και τις υποτιμήσεις νομισμάτων σε ορισμένες χώρες, ιδιαίτερα στην Αφρική.

Εξοικονόμηση

Το συνεχιζόμενο πρόγραμμα παραγωγικότητας αναμένεται να αποφέρει νέα εξοικονόμηση, τουλάχιστον € 500 εκατ. το 2024, επιτρέποντας επενδύσεις που αφορούν:

  • το αναπτυξιακό πρόγραμμα του ομίλου
  • τον ψηφιακό μετασχηματισμό
  • τις στρατηγικές δυναμικότητες
  • το Brew a Better World

Συνολικά, η διοίκηση της Heineken αναμένει να αυξήσει τα οργανικά λειτουργικά της κέρδη (beia) σε μονοψήφιο ποσοστό, λόγω της γεωπολιτικής και της οικονομικής αστάθειας που υπάρχει τους τελευταίους μήνες και στο γεγονός ότι ο όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει πίσω από την EverGreen.

Διαβάστε επίσης:

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Δρομολογεί επενδύσεις 85 εκατ. ευρώ έως το 2026

Με υψηλούς ρυθμούς «τρέχει» η αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Bill Gates: Δεν πίνει μπύρα άλλα ποντάρει σε αυτήν- Νέα επένδυση 95 εκατ. δολαρίων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News