Business & Finance Δευτέρα 12/02/2024, 07:10 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αρ. Παντελιάδης (Metro): Ποιες βιομηχανίες «πάγωσαν» τις ανατιμήσεις

Αρ. Παντελιάδης (Metro): Ποιες βιομηχανίες «πάγωσαν» τις ανατιμήσεις

Σε ανάκληση των ανατιμήσεων προκειμένου να μην μπουν σε καθεστώς απαγόρευσης των προσφορών για τρεις μήνες προχώρησαν 8-10 προμηθευτές των super markets σύμφωνα μα τα όσα ανέφερε στο πλαίσιο της HORECA 2024 ο επικεφαλής του ομίλου Metro Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Μεταξύ των μεγάλων προμηθευτών που “πάγωσαν” τις ανατιμήσεις περιλαμβάνονται η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, η ΙΟΝ, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία η Δωδώνη σε κάποιους κωδικούς.

Συνολικά εκτιμάται ότι ανακαλέστηκαν οι αυξήσεις τιμών σε 1 από τους 5 κωδικούς.

Ο επικεφαλής της Metro ΑΕΒΕ ανέφερε ότι το πρόσφατο μέτρο της κυβέρνησης να βάλει περιορισμούς στις ακρότητες των προσφορών – χαρακτηριστικά σε απορρυπαντικά και σαμπουάν είχαμε προσφορές σε καθημερινή βάση όλο τον χρόνο – δεν είναι κακό στην φιλοσοφία του, καθώς αν υπάρχουν λογικές προσφορές θα είναι προς όφελος όλων.

Αρ. Παντελιάδης (Metro): Ποιες βιομηχανίες «πάγωσαν» τις ανατιμήσεις-1

Οι retailers αναμένουν τους νέους τιμοκαταλόγους από τους προμηθευτές, οι οποίοι πάντως ανησυχούν πως αν δοθούν αυτοί με μειωμένες τιμές αρκετά νωρίτερα από την 1η Μαρτίου, θα καθυστερήσουν οι παραγγελίες από τα super markets.

Ένα ακόμη σημείο “τριβής” retailers και προμηθευτών αποτελεί το ζήτημα των αποθεμάτων προϊόντων με υψηλότερες τιμές που βρίσκονται στις αποθήκες των super markets, με τις δύο πλευρές να βρίσκονται σε διαρκείς διαπραγματεύσεις για την κάλυψη της διόλου ευκαταφρόνητης διαφοράς που υπάρχει κυρίως στα ακριβά προϊόντα όπως είναι π.χ. τα καλλυντικά.

Πληθωρισμός

Ο κ. Παντελιάδης επιβεβαίωσε τα στοιχεία των εταιρειών ερευνών, σύμφωνα με τα οποία, τους τελευταίους μήνες υποχωρεί συνεχώς ο ρυθμός των αυξήσεων, με τον πληθωρισμό που μετριέται εσωτερικά στην εταιρεία, να υπολογίζεται στα επίπεδα του 2%-2,5%.

Πάντως, οι διεθνείς εξελίξεις δεν βοηθούν στην ακόμα μεγαλύτερη αποκλιμάκωση των τιμών. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι οι επιθέσεις των Χούθι έχουν οδηγήσει σε αυξήσεις του μεταφορικού κόστους από Κίνα και Ινδία γύρω στο 30% – κάτι που επηρεάζει κυρίως τα προϊόντα τύπου bazaar – ενώ παρατηρούνται και καθυστερήσεις στις παραδόσεις της τάξης των 20 ημερών, καθώς υπάρχουν λιγότερα containers στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.

Χαμηλότερες τιμές στα κοντόληκτα

Τέλος, ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε σε ένα ακόμη ζήτημα που προβληματίζει τους retailers και αφορά στις χαμηλότερες τιμές που βάζουν σε προϊόντα που λήγουν, κάτι που με την εφαρμογή του νέου νόμου θα απαγορεύεται να γίνεται. Οι συζητήσεις με το υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζονται προκειμένου να εξαιρεθούν από το νόμο αυτές οι κινήσεις, μιας και όπως σημείωσε ο κ. Παντελίάδης, δεν πρόκειται για προσφορές, απλά μπαίνουν στα προϊόντα που λήγουν άμεσα, αυτοκόλλητα με ποσοστό μείωσης, προκειμένου να μην πετάγονται.

Metro Cash & Carry

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Metro ΑΕΒΕ, ο στόχος είναι να μεγαλώνει συνεχώς την πίτα της χονδρικής κερδίζοντας μερίδια από το παραδοσιακό εμπόριο με τον κ. Παντελιάδη να προσθέτει ότι “μας βοηθάει ο τουρισμός που πηγαίνει πολύ καλά. Παλιότερα, όταν δημιουργήθηκε η Metro Cash & Carry, ήμασταν εστιασμένοι κυρίως σε μπακάλικα και mini markets, ωστόσο στη συνέχεια διαπιστώσαμε ότι το μέλλον είναι η ταβέρνα, το εστιατόριο, το cafe, το ξενοδοχείο”.

Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης η εταιρεία δημιούργησε ένα ισχυρό δίκτυο πωλήσεων 90-100 ατόμων, που επισκέπτονται τους πελάτες και τους μιλούν για το cash & carry και το eshop που τρέχει τα τελευταία δύο χρόνια. Παράλληλα, η εταιρεία άλλαξε τα καταστήματα, αυξάνοντας σημαντικά τα ψυγεία και τους καταψύκτες, ενώ αύξησε σημαντικά και την προϊοντική γκάμα, για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση από το HoReCa. Μάλιστα σε ορισμένα μέρη, π.χ. Ρόδο, Ηράκλειο κ.ά., κάνει και παραδόσεις.

Διστακτικοί οι τουρίστες

Αναφορικά με την πορεία της χονδρικής του ομίλου τη χρονιά που έφυγε, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε ότι “φρέναρε η ανάπτυξη, καθώς όπως διαπιστώθηκε και από συζητήσεις που είχαμε με διάφορους φορείς της αγοράς, οι τουρίστες ήταν πολύ διστακτικοί και προτίμησαν να μείνουν στα ξενοδοχεία και τα AirBnb και να μην ξοδέψουν αρκετά χρήματα εκτός καταλύματος”.

Κοιτάζει νησιά για την επέκταση του δικτύου

Σε επίπεδο δικτύου σήμερα λειτουργούν 50 cash & carry, ενώ ανέφερε ότι “ελπίζουμε να προλάβουμε να ανοίξουμε φέτος ένα νέο κατάστημα στην Δράμα”. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι “κοιτάζουμε και κάποια νησιά, όπως π.χ. Μυτιλήνη, Κω, Σάμο και Κεφαλονιά”, ενώ αργότερα θα εξεταστεί επέκταση και σε νησιά των Κυκλάδων, τα οποία όμως έχουν την ιδιαιτερότητα ότι στην περίοδο πλην τουριστικής σεζόν είναι αγορές 1.000-1.600 κατοίκων. Παράλληλα έχουν προχωρήσει τα σχέδια αδειοδότησης για το δεύτερο κατάστημα στην Κύπρο, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει από την επόμενη χρονιά. 

Διαβάστε επίσης:

Η βιομηχανία τροφίμων θέλει να χάνουμε τον έλεγχο – Τώρα αντιμέτωπη με υπαρξιακή απειλή

Πού αποσκοπεί η σύσταση της Metro Energy – Το πλάνο της οικογένειας Παντελιάδη

Σ. Εφραίμογλου: Οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για την κινητοποίηση επενδύσεων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News