ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H γαλλική αγορά αποτελεί τον νέο στόχο της Κρι Κρι

H γαλλική αγορά αποτελεί τον νέο στόχο της Κρι Κρι

Η Γαλλία αποτελεί τον επόμενο σταθμό του επιτυχημένου ταξιδιού της «Κρι Κρι» στο εξωτερικό, την ώρα που στο εσωτερικό αποτελεί πλέον τον κορυφαίο παραγωγό γιαουρτιού στο σύνολο της κατηγορίας, επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τούτο αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα του 2023, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της εταιρείας οι πωλήσεις της έσπασαν το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 210 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντικά ενισχυμένη είναι η κερδοφορία της μετά τη «βουτιά» που καταγράφηκε το 2022, απόρροια κυρίως της μεγάλης αύξησης του κόστους παραγωγής.

Στη Γαλλία, λοιπόν, εκεί όπου η «Κρι Κρι» παρουσίασε την πορεία και τους στόχους της, συμμετέχοντας στο 6ο Greek Investment Day που οργάνωσε η Πειραιώς ΑΕΠΕΥ στο Παρίσι την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία πρόκειται να δραστηριοποιηθεί κυρίως με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και με γιαούρτια υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, αναμένοντας πωλήσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Την ίδια ώρα εντείνονται οι προετοιμασίες για την είσοδο της εταιρείας και στην αγορά των ΗΠΑ με τα προϊόντα frozen yogurt. Ο λόγος που επιλέχθηκε αυτή η κατηγορία είναι ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από ό,τι τα γιαούρτια, κάτι που επιτρέπει την αποστολή τους σε μακρινές χώρες, καθώς και το γεγονός ότι η εν λόγω αγορά έχει μεγάλη προοπτική ανάπτυξης. Συνολικά η αγορά παγωτού των ΗΠΑ ανέρχεται σε περίπου 1 δισ. δολάρια, με την αγορά του frozen yogurt να εκτιμάται σε 360 εκατ. δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος αποτελούν πλέον πάνω από το 50% του τζίρου της «Κρι Κρι», καθώς το 2023 εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 106 εκατ. ευρώ έναντι 81 εκατ. ευρώ το 2022. Οι δύο κυριότερες αγορές για τα προϊόντα της ελληνικής εταιρείας είναι η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με συμμετοχή από 36% εκάστη στις συνολικές εξαγωγές της «Κρι Κρι», ενώ με 4% συμμετέχει η Ιρλανδία, 2% η Σουηδία και το υπόλοιπο 22% κατανέμεται σε αρκετές ακόμη χώρες, καθώς τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε συνολικά 42 χώρες.

Στην εγχώρια αγορά η εταιρεία πλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό γιαουρτιών κατέχοντας με διαφορά την πρώτη θέση σε ό,τι αφορά το μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (22,8%), ενώ στα επώνυμα προϊόντα έχει μερίδιο 16,1%, κατέχοντας την τρίτη θέση.

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει η εταιρεία και στην κατηγορία του παγωτού. Το 2023 αποτέλεσε τη μοναδική εταιρεία στην ελληνική αγορά με αύξηση μεριδίου σε όγκο, ενώ για ακόμη μία χρονιά η ελληνική γαλακτοβιομηχανία διατήρησε τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις παγωτού, ανάμεσα σε άλλες επώνυμες μάρκες.

Συνολικά το 2023 εκτιμάται ότι η εταιρεία έκλεισε με αύξηση πωλήσεων κατά 22%, στα 210 εκατ. ευρώ, έναντι 172 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ τόκων και φόρων εκτιμώνται σε περίπου 41 εκατ. ευρώ, από μόλις 3,9 εκατ. ευρώ το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις πριν από 10 χρόνια ο τζίρος της εταιρείας ήταν 68 εκατ. ευρώ.

Για φέτος η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, με περισσότερες ανακοινώσεις να αναμένονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στις αρχές της άνοιξης.

Διαβάστε επίσης: 

Γιαούρτι: Το καλάθι του νοικοκυριού κρατά σταθερές τις τιμές

Βίκος: Με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ «κυνηγά» τις πολυεθνικές

Πώς ο Νίκος Τσαούτος έβαλε τη σφραγίδα του στον πρώτο αιώνα λειτουργίας της ΕΨΑ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News