ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public – Vodafone: Πού στοχεύει η συνεργασία – Οι διαφορές με τον «γάμο» της Wind

Public – Vodafone: Πού στοχεύει η συνεργασία – Οι διαφορές με τον «γάμο» της Wind

 
Εγκαινίασαν τη στρατηγική συνεργασία τους Public και Vodafone µε τη λειτουργία του πρώτου shop-in-shop της δεύτερης στο κατάστηµα-ναυαρχίδα της πρώτης στο Σύνταγµα, µε τον σχεδιασµό να προβλέπει την ανάπτυξη συνολικά 44 shops-in-shop της Vodafone µέσα σε καταστήµατα Public τους επόµενους 18 µήνες.

Εντεκα χρόνια μετά τον «γάμο» με τη Wind, γάμος που δεν στέριωσε, η Public επιχειρεί νέο «γάμο» με τηλεπικοινωνιακό πάροχο, αυτή τη φορά με τη Vodafone. Χθες οι δύο εταιρείες εγκαινίασαν τη στρατηγική τους συνεργασία με τη λειτουργία του πρώτου shopin-shop της δεύτερης στο κατάστημα – ναυαρχίδα της πρώτης, στο Σύνταγμα, με τον σχεδιασμό να προβλέπει την ανάπτυξη συνολικά 44 shops-in-shop της Vodafone μέσα σε καταστήματα Public τους επόμενους 18 μήνες. Τα πρώτα δέκα αναμένεται να έχουν λειτουργήσει μέχρι το τέλος Μαρτίου 2024.

Οι ομοιότητες πάντως με τον «γάμο» του 2012 σταματούν στο ότι και η Wind ήταν εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Αυτή τη φορά ακολουθήθηκε διαφορετικό μοντέλο συνεργασίας, ενώ σε αντίθεση με ό,τι είχε γίνει το 2012 δεν υπάρχει συμφωνία για συμμετοχή της Public στο μετοχικό κεφάλαιο της Vodafone Ελλάδας. «Δεν υπάρχει καμία σκέψη για μετοχική συνεργασία Public – Vodafone, χωρίς αυτό να αφαιρεί κάτι από τη σημασία της συνεργασίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ρόμπι Μπουρλάς, διευθύνων σύμβουλος του Public Group, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι δύο εταιρείες. Υπενθυμίζεται ότι το 2012 o όμιλος εταιρειών Πάνου Γερμανού (σήμερα Olympia Group, θυγατρική του οποίου είναι η Public) είχε συνάψει συμφωνία με τη Wind, η οποία προέβλεπε όχι μόνο την εμπορική διάθεση προϊόντων της Wind από τα καταστήματα του ομίλου, αλλά και την απόκτηση μεριδίου μέχρι 10% της Wind από τον όμιλο εταιρειών Πάνου Γερμανού. Η συνεργασία επρόκειτο να είναι 15ετής βάσει της συμφωνίας, έληξε άδοξα όμως αρκετά νωρίτερα.

Η άλλη σημαντική διαφορά είναι ότι δεν είναι οι πωλητές της Public αυτοί που θα πωλούν υπηρεσίες της Vodafone, αλλά οι franchisees που θα λειτουργούν τα shops-in-shop. Μάλιστα, όπως επισήμανε η Κάτια Σταθάκη, εμπορική διευθύντρια καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone Ελλάδας, η εταιρεία θα απευθυνθεί στους συνεργάτες της που ήδη έχουν καταστήματα Vodafone με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising) για να λειτουργούν τα shops-in-shop, καθώς διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία. Η ίδια υποστήριξε ότι η λειτουργία 44 νέων σημείων εντός των καταστημάτων της Public δεν σημαίνει ότι θα συρρικνωθεί το δίκτυο των ανεξάρτητων καταστημάτων της Vodafone ειδικά σε πόλεις της περιφέρειας, όπου η αγορά είναι μικρότερη. Κι αυτό διότι τα καταστήματα εντός των Public δεν θα λειτουργούν ανταγωνιστικά, π.χ. δεν θα διατίθενται από αυτά συσκευές και αξεσουάρ κινητής, αλλά θα πωλούν κυρίως υπηρεσίες.

Υπάρχει και μία ακόμη διαφορά από το 2012: η δραστηριοποίηση της Vodafone στην παροχή και τηλεοπτικού περιεχομένου, τη Vodafone TV, κάτι που αυξάνει τις συνέργειες με την Public. Τούτο, άλλωστε, αποτυπώνεται και στις ειδικές προσφορές που ανακοίνωσαν χθες οι δύο εταιρείες: με την απόκτηση Smart TV ή tablet από τα καταστήματα Public, οι πελάτες θα έχουν 6 μήνες δωρεάν πρόσβαση στο Vodafone TV Start (χωρίς δέσμευση συμβολαίου), ενώ με αγορά Smart TV και συμβόλαιο Vodafone TV προσφέρονται 3 δωρεάν πάγια. Επίσης προσφέρεται επιδότηση έως 300 ευρώ με την αγορά προγράμματος συμβολαίου κινητής Vodafone RED, που οι πελάτες μπορούν να την εξαργυρώσουν, αγοράζοντας οποιοδήποτε προϊόν από τα Public. Η συμφωνία προβλέπει επίσης αμφίδρομα οφέλη και στα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, ενώ σε επόμενη φάση θα υπάρχει συνεργασία και στα ηλεκτρονικά καταστήματα των δύο εταιρειών.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News