ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Μικρή συμμετοχή προμηθευτών στο μέτρο μόνιμης μείωσης τιμών

Σούπερ μάρκετ: Μικρή συμμετοχή προμηθευτών στο μέτρο μόνιμης μείωσης τιμών

Προς το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα σούπερ μάρκετ τα πρώτα ταμπελάκια με τη σήμανση των προϊόντων στα οποία έχει μειωθεί η τιμή κατά 5% τουλάχιστον, τα οποία θα «αναρτηθούν» ταυτόχρονα και στα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων που υποχρεούνται να συμμετέχουν στο μέτρο. Την ίδια ώρα, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στο υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να γίνουν διορθωτικές κινήσεις σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές στο περίφημο ταμπελάκι, καθώς βάσει των όσων προβλέπονται στην υπουργική απόφαση, υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες εφαρμογής στα μικρά υποκαταστήματα των αλυσίδων, αλλά και στους χώρους των ψυγείων.

Χθες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, επρόκειτο να λάβουν σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου οι πρώτες εταιρείες – προμηθευτές που έχουν γνωστοποιήσει εγγράφως στο υπουργείο Ανάπτυξης ότι θα προβούν σε μείωση τιμών κατά τουλάχιστον 5% σε συγκεκριμένους κωδικούς του χαρτοφυλακίου τους και έχουν επίσης εγγράφως δεσμευθεί ότι η μείωση αυτή θα ισχύσει για τουλάχιστον έξι μήνες. Η λήψη αριθμού πρωτοκόλλου ενεργοποιεί τη διαδικασία έτσι ώστε οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη συνέχεια να τοποθετήσουν τα ταμπελάκια με την ειδική σήμανση στα ράφια που θα βρίσκονται τα συγκεκριμένα προϊόντα.

Αν και ο αριθμός των προμηθευτών που έχουν εκδηλώσει ήδη σχετική πρόθεση είναι περιορισμένος και σε ορισμένες περιπτώσεις η μείωση τιμής αφορά μη δημοφιλείς κωδικούς, το υπουργείο Ανάπτυξης και παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το μέτρο μπορεί να λειτουργήσει εκθετικά. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν προβεί σε δημόσιες ανακοινώσεις για συμμετοχή στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών η γαλακτοβιομηχανία «Ολυμπος» και η αλλαντοβιομηχανία «Νίκας», ενώ όπως ήδη έχει αναφέρει η «Κ» (φύλλο 12/10/2023), ανάλογη ενημέρωση φέρεται να έχει λάβει το υπουργείο Ανάπτυξης από την αρτοβιομηχανία «Καραμολέγκος», τη βιομηχανία τροφίμων ΔΕΛΤΑ, τη «Γιώτης», την αλευροβιομηχανία «Μύλοι Λούλη», τη βιομηχανία μπισκότων «Βιολάντα», την Coca-cola 3E, αλλά και από την BIC.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η σχετική υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του μέτρου για τη «μόνιμη μείωση τιμής» δεν περιλαμβάνει καμία πρόβλεψη για ανάλογη σήμανση των προϊόντων που θα συμμετέχουν και όταν αυτά διατίθενται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων, οι τελευταίες θα το πράξουν, δεδομένου ότι εφαρμόζουν κοινές τιμές και για τα δύο κανάλια πώλησης, το φυσικό και το ηλεκτρονικό.

Διαβάστε επίσης: 

Ακρίβεια: Πρεμιέρα με 100 κωδικούς για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» στα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι μεγάλοι προμηθευτές κάνουν μειώσεις τιμών

Μειώσεις τιμών ζήτησε από τις βιομηχανίες τροφίμων ο Κ. Σκρέκας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News