ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ηλεκτρονικά φαρμακεία: Οι big business των φαρμάκων και τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Ηλεκτρονικά φαρμακεία: Οι big business των φαρμάκων και τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Τι κοινό έχει η Ελλάδα με την Τουρκία, τη Σερβία, το Ιράν, τη Λευκορωσία και το Μαρόκο; Πρόκειται για έξι από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο στις οποίες δεν επιτρέπεται η διαδικτυακή πώληση ούτε καν των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ). Από την άλλη υπάρχουν τουλάχιστον 49 χώρες στις οποίες επιτρέπεται η διαδικτυακή πώληση από ηλεκτρονικά φαρμακεία όχι μόνο των ΜΗΣΥΦΑ, αλλά και των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, γεγονός που πυροδοτεί νέες επενδύσεις από πολύ μεγάλους «παίκτες» του ηλεκτρονικού εμπορίου με πλέον χαρακτηριστική την επικείμενη είσοδο της Amazon στην ιαπωνική αγορά φαρμάκων.

Ο λόγος; Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών φαρμακείων παγκοσμίως και παρά το γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχουν σχεδόν σε καμία χώρα του κόσμου περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Convert Group για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, έκθεση η οποία υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Similarweb, πάνω 13,6 δισεκατομμύρια επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν το 2022 σε 989 ηλεκτρονικά φαρμακεία σε 89 χώρες. Πρόκειται για αύξηση τη τάξης του 8,1% σε σύγκριση με το 2021. Τα πρωτεία κατέχει η Σουηδία με 24.058 επισκέψεις ανά 1.000 κατοίκους, ακολουθεί η Βουλγαρία με 17.549 επισκέψεις ανά 1.000 κατοίκους, η Νορβηγία (16,682 επισκέψεις/1.000 κατοίκους, ενώ στην τέταρτη θέση ανέβηκε η Λιθουανία με 14.928 επισκέψεις/1.000 κατοίκους σε ηλεκτρονικά φαρμακεία. Το Ηνωμένο Βασίλειο υποχώρησε στην 15η θέση με 9.619 επισκέψεις/1.000 κατοίκους.

Η υποσαχάρια Αφρική ήταν η περιοχή όπου καταγράφηκε ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών φαρμακείων, 97,9% το 2022, ακολουθούμενη από τη Δυτική Ασία που σημείωσε ανάπτυξη 51% και τη νοτιοανατολική Ασία με ανάπτυξη 49,2%.

Πού βρίσκεται το ταχύτερα αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό φαρμακείο στον κόσμο; Στο Βιετνάμ και πρόκειται για το φαρμακείο Nhathuoclongchau, με τον αριθμό των επισκεπτών να αυξάνεται το 2022 σε σύγκριση με το 2021 κατά 297,8%. Ακολουθεί το ινδικό φαρμακείο «Apollo» (216,2% ο ρυθμός ανάπτυξης) και στη συνέχεια το Nahdionline (129,3% ανάπτυξη).

Στην Ελλάδα η Convert Group παρακολουθεί τις πωλήσεις 28 ηλεκτρονικών φαρμακείων. Το πρώτο σε επισκέψεις φαρμακείο είναι το vita4you.gr με 968.206 επισκέψεις/μήνα, ακολουθεί το ofarmakopoiosmou.gr με 809.268 επισκέψεις/μήνα και στην τρίτη θέση βρίσκεται το ηλεκτρονικό φαρμακείο tofarmakeiomou.gr μέσο όρο επισκέψεων 517.859/μήνα.

Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών φαρμακείων σε παγκόσμιο επίπεδο δρομολογεί σημαντικές επιχειρηματικές κινήσεις και σε ό,τι αφορά το last mile, την παράδοση, δηλαδή, στον τελικό καταναλωτή. Η βρετανική Boots συνεργάζεται με την Uber Eats (την υπηρεσία της Uber για παράδοση έτοιμων γευμάτων), με στόχο την παράδοση προϊόντων υγείας και καλλυντικών μέσα σε λιγότερο από μισή ώρα, ενώ η ινδική Tata1mg χρησιμοποιεί drones για την παράδοση των προϊόντων, προκειμένου να αποφεύγει την έντονη κίνηση στους δρόμους.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News