ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Skroutz: Οι 2 εκατ. καταναλωτές και η διεθνής καριέρα

Skroutz: Οι 2 εκατ. καταναλωτές και η διεθνής καριέρα

Πάνω από 2 εκατομμύρια μοναδικοί καταναλωτές εκτιμούν οι άνθρωποι της Skroutz ότι θα κάνουν αγορές από το Skroutz Markeptlace το 2023, εκτίμηση που, εάν επιβεβαιωθεί, συνιστά αύξηση κατά 25% σε σύγκριση με το 2022. Μόλις πριν τρία χρόνια, όταν ξέσπασε η πανδημία, ο αριθμός των μοναδικών καταναλωτών που έκανε αγορές από το Skroutz Marketplace ήταν σχεδόν στο 1/4 αυτού που αναμένεται για φέτος, δηλαδή 570.000. Σχεδόν πενταπλάσιος είναι την ίδια ώρα ο αριθμός των παραγγελιών, καθώς το 2022 σε σύγκριση με το 2020 αυξήθηκε κατά 379%.

Και εάν το 2020 μοιάζει, παρά την ραγδαία εξέλιξη του Skroutz και συνολικά του ηλεκτρονικού εμπορίου, κοντινό, δεν ισχύει το ίδιο για το 2005, τότε που ξεκίνησε η Skroutz ως μια απλή μηχανή αναζήτησης τιμών. «Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε όραμα. Μας πήρε τρία χρόνια να αφήσουμε τις πρωινές δουλειές μας», είπε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου, συνιδρυτής της Skroutz και διευθύνων σύμβουλος κατά την έναρξη του 1ου συνεδρίου που διοργάνωσε η εταιρεία με τίτλο «Χτίζοντας μαζί το μέλλον του e-commerce σήμερα».

Σύμφωνα δε με όσα ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Skroutz κ. Μάνος Ευθυμίου, οι μοναδικοί επισκέπτες της Skroutz ανέρχονται μηνιαίως σε 8 εκατομμύρια (σ.σ. μπορεί να είναι το ίδιο άτομο από διαφορετικές συσκευές κι όχι απαραιτήτως 8 εκατομμύρια διαφορετικά άτομα). Οι εγγεγραμμένοι χρήστες στην πλατφόρμα ανέρχονται πλέον σε 4,7 εκατομμύρια, ενώ η συνδρομητική υπηρεσία Skroutz Plus αριθμεί 160.000 μέλη. Δεδομένου ήδη ότι η Skroutz επιχειρεί εκ νέου…. διεθνή καριέρα –όχι με τη δημιουργία θυγατρικών sites ή marketplaces στο εξωτερικό, όπως παλιά, αλλά μέσω της αποστολής προϊόντων και εκτός Ελλάδας- τα παραπάνω μεγέθη αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά. Η επέκταση στο εξωτερικό, άλλωστε, αποτελεί τη νέα μεγάλη πρόκληση για το κορυφαίο marketplace της ελληνικής αγοράς, όπως επεσήμανε ο συνιδρυτής της Skroutz κ. Γιώργος Αυγουστίδης. Ήδη η πλατφόρμα είναι μεταφρασμένη και στα Αγγλικά, ενώ μετά την ανακοίνωση τον Ιανουάριο για αποστολή προϊόντων στις χώρες – μέλη της Ευρωζώνης, τώρα στον κατάλογο των χωρών από τις οποίες μπορεί κάποιος να παραγγείλει από τη Skroutz έχουν προστεθεί ακόμη και χώρες εκτός Ευρωζώνης, όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Πολωνία και η Σουηδία. Πάντως, εάν κάποιος μπει στην πλατφόρμα, για την ώρα του δίνεται η δυνατότητα να παραγγείλει (με βάση τις προεπιλογές που διατίθενται) από την Ελλάδα ή την Κύπρο.

Άλλο βασικό βήμα για την αύξηση των πελατών και των παραγγελιών είναι η παροχή της υπηρεσίας Fulfilled by Skroutz (FBS) μέσω της οποίας επωφελούνται τόσο τα συνεργαζόμενα καταστήματα όσο και οι αγοραστές, οι καταναλωτές. Τα συνεργαζόμενα καταστήματα στέλνουν τα προϊόντα στη Skroutz και συγκεκριμένα στις αποθήκες που διαθέτει πλέον το marketplace και όλη η διεκπεραίωση της παραγγελίας (συλλογή, συσκευασία, αποστολή) διεκπεραιώνεται από τη Skroutz. Μέσω αυτής της υπηρεσίας εξάλλου γίνεται και η διαχείριση των επιστροφών. Η εν λόγω υπηρεσία λειτουργεί εδώ και 8 μήνες και για την ώρα οι ενεργοί έμποροι είναι 130 και δραστηριοποιούνται στις κατηγορίες της τεχνολογίας, της μόδας, των καλλυντικών, ενώ το επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη και για άλλες κατηγορίες συνεργαζόμενων καταστημάτων. Μέσω αυτής της υπηρεσίας εξυπηρετούνται πάνω από 1.000 παραγγελίες ημερησίως, ενώ στόχος είναι μετά από 12 μήνες το 20% των παραγγελιών του Skroutz Markeptplace να διεκπεραιώνονται μέσω της υπηρεσίας FBS. Η εν λόγω υπηρεσία έχει ως συνέπεια την ελαχιστοποίηση των λαθών στις παραγγελίες και τη διασφάλιση γρήγορων παραδόσεων.

Διαβάστε επίσης: 

Shopflix: Νέα πλατφόρμα και υπηρεσίες με στόχο την πρωτιά στo e-commerce

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 7 στους 10 χρήστες του ίντερνετ ψωνίζουν online

Γεμίζουν τα ηλεκτρονικά «ράφια» των μεγάλων αλυσίδων – Από e-shops γίνονται marketplaces

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News