BUSINESS & FINANCE

Λιανεμπόριο: Η καλοκαιρία και οι εκπτώσεις δεν έφεραν την άνοιξη

Λιανεμπόριο: Η καλοκαιρία και οι εκπτώσεις δεν έφεραν την άνοιξη

Εξαιρετικά υποτονική χαρακτηρίζεται από τον εμπορικό κόσμο η αγοραστική κίνηση από τις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, οι οποίες ολοκληρώθηκαν την Κυριακή. Η καλοκαιρία των τελευταίων ημερών και η μη ύπαρξη περιοριστικών μέτρων εκτός από την υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός των εμπορικών καταστημάτων δεν στάθηκαν επαρκείς συνθήκες για να ωθήσουν τους καταναλωτές σε αγορές, καταναλωτές οι οποίοι βλέπουν με αγωνία σε καθημερινή βάση το εισόδημά τους να «ροκανίζεται» από τις μεγάλες ανατιμήσεις σε είδη διατροφής και καλούνται να πληρώσουν την ίδια ώρα υπέρογκους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και μεγάλα ποσά για τις μετακινήσεις τους με αυτοκίνητο. Αρκετές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν τις προσφορές και τις επόμενες ημέρες σε μια προσπάθεια να διαθέσουν έστω και σε χαμηλές τιμές τα αποθέματά τους, καθώς το κόστος διατήρησής τους είναι επίσης μία δαπανηρή διαδικασία. 

«Η αγορά δεν δούλεψε, παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο υπήρξαν κάποια ενθαρρυντικά σημάδια. Ο κόσμος ήταν πολύ συγκρατημένος, για να μην πω ‘παγωμένος’. Περιμέναμε να πάνε καλύτερα» επεσήμανε στο «MR» υψηλόβαθμος παράγοντας πολύ μεγάλης λιανεμπορικής αλυσίδας. 

«Δυστυχώς η κίνηση στην αγορά ήταν υποτονική» υποστήριξε στο «MR» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας κ. Σταύρος Καφούνης, εκφράζοντας ταυτόχρονα την αντίδρασή του στον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Για αποκαρδιωτική εικόνα στην αγορά κατά την περίοδο των εκπτώσεων έκανε λόγο ο κ. Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. 

Πάντως, καθώς φαίνεται αυτές ήταν οι τελευταίες ενδιάμεσες εκπτώσεις, καθώς πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να τις καταργήσει. Υπενθυμίζεται, βεβαίως, ότι αυτό αναμενόταν να γίνει με το νομοσχέδιο για την προστασία του καταναλωτή που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή, κάτι όμως που τελικά δεν συνέβη. Σύμφωνα με τους παράγοντες του εμπορίου που μίλησαν χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Ανάπτυξης τους έχει δώσει διαβεβαιώσεις ότι σε επόμενο νομοσχέδιο θα καταργήσει τον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Σύμφωνα, επίσης, με τον κ. Καφούνη όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι υπέρ της κατάργησης του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων. 

Σύμφωνα με έρευνα σε καταναλωτές που πραγματοποίησε η NielsenIQ στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου οι καταναλωτές μπροστά στο κύμα ακρίβεια που προϋπήρχε του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά εντάθηκε μετά από την έναρξή του, θα εστιάσουν τις δαπάνες τους στην πληρωμή των λογαριασμών ΔΕΚΟ, στην πληρωμή δόσεων δανείων, στην αγορά τροφίμων και στα καύσιμα για μετακινήσεις, ενώ αντιθέτως θα περικόψουν δαπάνες για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού, για αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών, αλλά ακόμη και για παραγγελία έτοιμων γευμάτων για κατανάλωση στο σπίτι. 

Η τάση, πάντως, περιστολής των δαπανών για την αγορά αγαθών του παραδοσιακού λιανεμπορίου, όπως είναι τα ρούχα και τα παπούτσια είναι παγκόσμια, με τους καταναλωτές να έχουν επηρεασθεί λόγω του υψηλού πληθωρισμού κυρίως σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της ΕΥ σε δείγμα 18.000 καταναλωτών, το 38% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα για ρούχα, το 35% ξοδεύει λιγότερα για είδη καλλωπισμού και καλλυντικά, ενώ πολλοί αναζητούν φθηνότερες λύσεις για τρόφιμα. 

Διαβάστε επίσης:

Ανατιμήσεις: Κόβουν τις «ακριβές» συνήθειες της πανδημίας οι καταναλωτές

Στο κυνήγι των προσφορών οι καταναλωτές – Το 75% αναβάλλει προσωπικές αγορές

Μεγάλες πιέσεις στον κλάδο της ένδυσης: Σε πτώση οι πωλήσεις από τον Μάρτιο

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News