Business & Finance Σάββατο 11/12/2021, 13:31
BUSINESS & FINANCE

Ποια προϊόντα βάζουν φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών

Άλμα 180% στην τιμή του φυσικού αερίου

Ποια προϊόντα βάζουν φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών

Στο 4,8% σκαρφάλωσε τον Νοέμβριο ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα, βάζοντας φωτιά στις τσέπες των καταναλωτών, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο των ανατιμήσεων. 

Το φαινόμενο, αν και -όπως υποστήριζει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα- είναι παροδικό και οφείλεται και στη χαμηλή βάση σύγκρισης με το 2020, έχει αρχίσει να προσλαμβάνει σημαντικές διαστάσεις. 

Ποια προϊόντα βάζουν φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών-1

Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), στο επίκεντρο των πληθωριστικών πιέσεων βρίσκεται ο ενεργειακό κλάδος, κάτι απολύτως αναμενόμενο δεδομένης της εν εξελίξει ενεργειακής κρίσης στη Γηραιά Ήπειρο.  

Σε αυτό το πλαίσιο, η τιμή του φυσικού αερίου (εντάσσεται στον τομέα της στέγασης) εκτοξεύθηκε κατά 180,9% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020, ως απόρροια της εκρηκτικής ανόδου της τιμής στο χονδρεμπόριο. 

Εξίσου υψηλή μεταβολή εμφάνισε και το πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο ενισχύθηκε κατά 45,2%, ενώ ο ηλεκτρισμός ακολούθησε στο 37,8% και τα καύσιμα – λιπαντικά στο 24,9%. 

Όσον αφορά τα τρόφιμα (+3,5%), οι εντονότερες ανατιμήσεις παρατηρήθηκαν στο αρνί – κατσίκι (21,3%), στο ελαιόλαδο (18,5%), στα άλλα βρώσιμα έλαια (16,7%), στις πατάτες (11,9%), καθώς και στα νωπά ψάρια (9,8%). 

Επιπλέον, οι τιμές στα ξενοδοχεία αυξήθηκαν κατά 12,8%, στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο κατά 12,1%, στα καινούρια αυτοκίνητα κατά 6,3% και στις οικιακές υπηρεσίες κατά 5,7%. 

Στον αντίποδα, οι πιο αισθητές μειώσεις τιμών παρατηρήθηκαν στον τομέα τηλεφωνικού εξοπλισμού κινητών τηλεφώνων (8,5%), στις τηλεφωνικές υπηρεσίες (2,6%), στα ασφάλιστρα οχημάτων (1,9%), στα κρασιά -1,8% και στα φαρμακευτικά προϊόντα (1,1%).  

Ποια προϊόντα βάζουν φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών-2

H σύγκριση με τον Οκτώβριο

Όσον αφορά τη σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2021, και πάλι η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στο φυσικό αέριο (31,7%), ενώ ακολούθησε ο ηλεκτρισμός (15,9%), τα νωπά φρούτα (3,5%) και οι πατάτες (3,2%). 

Την ίδια ώρα, η υψηλότερη μείωση σημειώθηκε στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,5%), στα νωπά λαχανικά (3,4%), στα κρασιά (2,6%) και στο ελαιόλαδο (1,4%). 

Ποια προϊόντα βάζουν φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών-3

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Λογαριασμός ρεύματος 227 ευρώ για κατανάλωση 692 κιλοβατωρών

Γερμανία: Σε υψηλό σχεδόν 30 ετών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο 

Φουντώνει ο πληθωρισμός – Θα είναι πράγματι παροδικός;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News